شناسه خبر : 82287
چهارشنبه 15 ارديبهشت 1400 , 12:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مدیر جدید موسسه ایثار و توقعات بحق ایثارگران

به هر حال، انتظار می رود که در سال های نفس‌گیری که ایثارگران و جانبازان در آن بسر می برند و با سن و سالی که دارند و از طرفی بشدت نیازمند برنامه های منسجم فرهنگی، ورزشی و توانبخشی هستند، مدیرعامل جدید بتواند با چالش های پیش رو بخوبی و مدبرانه برخورد کند و با بهره‌گیری از مشاورین و عوامل متخصص، جوان و با انگیزه...

فاش نیوز - طی چند روز گذشته تغییر و تحولاتی در یکی از بخش های بنیاد شهید اتفاق افتاد و مهندس اوحدی با حکمی جانباز نخاعی"مصطفی پرکره" را به عنوان مدیرعامل جدید موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار منصوب کرد.

تحولی که شاید ظاهرا فقط یک جابجایی به حساب آید، ولی با توجه به ذهنیت منفی که در ایثارگران، به ویژه جانبازان در مورد موسسه ایثار وجود داشت، می توان نقطه عطفی در سطح بالای مدیریت بنیادشهید قلمداد کرد.

به اذعان کارشناسان و ایثارگرانی که به فعالیت و نوع خدماتی که باید موسسه به جامعه هدف خویش داشته باشد، مدیر عامل سابق موسسه فوق، علی رغم موارد ذکر شده، در نیل به اهداف موسسه، صرفا با نگاهی اقتصادی و کاسبکارانه به این مجموعه، آن را مدیریت می کرد. وی حتی با وجود اعتراض هایی که به نحوه مدیریتش در بین ایثارگران وجود داشت، کماکان به دنبال صرفا درآمدزایی و نه حمایت از ایثارگران، بود.

نگارنده بارها و بارها در جلسات خصوصی و عمومی شاهد اعتراض به نحوه عملکرد مدیریت جناب پورحاج رضایی در موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار و چندین مورد اعتراض در حضور شخص مهندس اوحدی به خاطر علل تعلل در برکناری وی را به عینه شاهد بوده است؛ لیکن همیشه این سئوال آزار دهنده اذهان جانبازان را به خود مشغول می کرد که به راستی علت عدم برکناری و همسویی با سیاسیت های غلط مدیرعامل سابق موسسه توسط ریاست عالی بنیاد شهید چه می تواند باشد؟

موضوعی که خیلی دیر ولی بالاخره به وقوع پیوست و پورحاج رضایی جای خود را به جانباز پرکره سپرد و از این موسسه رفت!

با نگاهی اجمالی به اهم اهداف، وضایف و اختیارات گسترده موسسه در ارائه خدمات به اقشار مختلف ایثارگران و جانبازان درمی‌یابیم که اتفاقا در این سال ها که قاطبه ایثارگران و بویژه جانبازان از دوران میانسالی نیز عبور کرده اند، وجود چنین مجموعه ای با اهداف ذکر شده برای آن، می تواند به کمتر شدن مشکلات جسمی و روحی ایثارگران، به ویژه جانبازان با درصد بالا کمک شایانی کند.

موارد مندرج در سامانه این موسسه نیز نشانگر آن است که تاکنون از امکانات وسیع آن بهره برداری درستی برای رسیدگی به وضعیت ایثارگران به عمل نیامده است. اختیاراتی مانند:

۱- توسعه، تجهیز، مدیریت و تهیه و تأمین تجهیزات پزشکی، توانبخشی، ورزشی، آموزشی و هنری و تأمیـن دارو و بهره‌برداری از مراکز فرهنگی آموزشی، ورزشی، هنری، اقامتی، مشاوره ای، درمانی، توانبخشی و تسهیلات رفاهی.
۲- ارائه خدمات فرهنگی آموزشی، ورزشی، هنری، اقامتی، مشاوره‌ای، درمانی و توانبخشی.
۳- سرمایه‌گذاری و مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور بالابردن سطح کارایی و توانایی‌های مؤسسه.
۴- ساماندهی مراکز و مجتمع‌های تحت پوشش در سراسر کشور.
۵- راهبری امور فرهنگی آموزشی، ورزشی، هنری، اقامتی، مشاوره‌ای، درمانی و توانبخشی در مراکز تحت پوشش به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات.
۶- نظارت بر حسن اجرای فعالیت‌های مراکز تحت پوشش در امور مربوط به خدمات فرهنگی آموزشی،‌ ورزشی، هنری، اقامتی، مشاوره‌ای، درمانی و توانبخشی تفریحی، سیاحتی و تسهیلات رفاهی.

۷- همکاری مستمر با مراکزی که متولی امور فرهنگی آموزشی، ورزشی، هنری، اقامتی، مشاوره‌ای، درمانی و توانبخشی تفریحی، سیاحتی و تسهیلات رفاهی هستند برای بروز نمودن امور مربوطه با هدف کیفیت بخشی به خدمات قابل ارائه.
۸- انجام سایر امور مرتبط با فعالیت ها در حدود ضوابط و مقررات.

تبصره۱: مؤسسه می‌تواند در صورت وجود ظرفیت‌های مازاد بر نیاز جامعه هدف نسبت به ارائه خدمات به سایر اقشار در چهارچوب ضوابط و مقررات بنحوی که هیچگونه خدشه‌ای به ارائه خدمات به جامعه هدف وارد نشود اقدام نماید.

بنا بر این رسیدگی به وضعیت فرهنگی، ورزش، سیاحتی اقامتی، توانبخشی و حتی درمانی و دارویی که امروزه بیشتر عزیزان جانباز با کمبودهای و ناکارآمدی های مربوط به آن مواجهند نشان می دهد هیأت امنا، متصدیان، مسئولان و مدیران این مجموعه که به بهانه و به نام ایثارگران، علی‌الخصوص جانبازان ایجاد و اماکن گسترده آن احداث شده، گویا تنها تبصره ۱ از بند آخر که می گوید: «مؤسسه می‌تواند در صورت وجود ظرفیت‌های مازاد بر نیاز جامعه هدف نسبت به ارائه خدمات به سایر اقشار در چهارچوب ضوابط و مقررات بنحوی که هیچگونه خدشه‌ای به ارائه خدمات به جامعه هدف وارد نشود اقدام نماید.» مورد توجه قرار گرفته که با سوءاستفاده از آن، متن را به حاشیه و حاشیه را به متن بیاورند و به نام جانبازان و ایثارگران دردمند و به کام پولداران از ما بهتر، به کسب  رضایت و ثروت از افراد متول (چنان که در مجموعه ورزشی بقیةالله، حتی بدون رعایت شئونات و به صورت مختلط، تاکنون شاهدش بوده ایم) بپردازند؛ لابد با این نیت که پول حاصل از آن را صرف خیرات و مبرات جهت شادی روح ایثارگران درگذشته کنند!

اکنون انتصاب برادرمان پرکره که خود از جنس ایثارگران می باشد و با مشکلات، کمبودها و کاستی ها و انواع نیازهای فرهنگی، ورزشی و توانبخشی جانبازان آشنایی کامل دارد و خود در این کوره، آبدیده شده، با اینکه خود نیز تاکنون از اعضای هیأت مدیره بوده است، امید تازه ای را در ایثارگران زنده کرده است که صدالبته بار مسئولیتش را بسیار سنگین می کند.

به هر حال، انتظار می رود که در سال های نفس‌گیری که ایثارگران و جانبازان در آن بسر می برند و با سن و سالی که دارند و از طرفی بشدت نیازمند برنامه های منسجم فرهنگی، ورزشی و توانبخشی هستند، مدیرعامل جدید بتواند با چالش های پیش رو بخوبی و مدبرانه برخورد کند و با بهره‌گیری از مشاورین و عوامل متخصص، جوان و با انگیزه، در ابتدای کار برنامه ای کاربردی و اجرایی به عنوان نقشه راه تهیه و تنظیم شود و بعد با متعهد بودن به اجرای کامل و دقیق آن، از پتانسیل بزرگ موسسه ایثار به نفع سلامت و شادابی ایثارگران و جانبازان استفاده نمایند؛ با این توجه جدی که زمان آزمون و خطا گذشته است و جای هیچگونه تعلل و یا مماشات با بالا و پائین نیست!

پیشنهاد می شود برادر جانباز پرکره، با تشکیل اتاق فکری متشکل از متخصصین مجرب این مسئولیت را به عنوان امانتی که به وی سپرده شده، به بهترین وجه مدیریت نمایند و بداند توفیقی که اکنون به آن دست یافته، هم فرصتی است گران که چشم هزاران ایثارگر به نحوه مدیریت ایشان خواهد بود، و هم در آینده ای نه چندان دور مورد مقایسه و قضاوت قرار خواهد گرفت.

آقای پرکره، توقعات اندک جانبازان و ایثارگران از موسسه ایثار که به شما رسیده، فرصت مناسبی است که شما را به فکر وادارد تا بشود با کمترین هزینه بیشترین فایده را به این قشر معظم برسانید و افتخار جانبازان در بعد مدیریت انقلابی و جهادی باشید؛ ان‌شاءالله

| محمدرضا عسکری

اینستاگرام
سلام یاران عزیز فاش نیوز
با اطلاع کامل از نیت خیر حاج آقا پرکره مطمئنم که بزودی اتفاق‌های مثبتی در جهت بهره‌بردن جانبازان از امکانات موسسه ایثار رخ خواهد داد. ان‌شاءالله
باسلام و تبریک خدمت آقای پرکره
یک اشکال جدی که در زمان مدیریت قبل وجود داشت
استفاده از مدیران ضعیف
و بازنشسته در موسسه ایثار بود
که انتظار می رود در مدیریت جدید این اشکال برطرف شود
اخوی سلام علیکم چرا از حق فررندان شهید باز نشسته کشوری در مورد فوق العاده ایثارگری دفاع نمیکنی داری حقوق میگیری باید حلال باشد به راضی خدا روز قیامت از توی مسئول شهدا ازت سئوال کنند چرا حق فرزندم را خوری چه جوابی داری بزنی خ ا وکیلی قیامت وجود دارد این میز دارن دنیا برای کسی وفا نکرده همه را باید بگذاری و بروی اون دنیا دل نبند به این دنیا فقط در فکر خودت نباش الان یکساله می گویند بارنشسته ها کشور‌ی فرزند ان شهدا فوق العاده ایثار گری دریافت خواهند کرد پس کو چرا بچه ها اذیت می کنید تمام‌کنید
خدا پیغمبری یک نفر پیدا نشد جواب امثال ما رو بدهد که علت اینکه در مجموعه بنیادشهید و بخشهای مختلفش چرا فقط چند نفر وجود دارند و دایم جابجا میشوند چیست.
این که حرف ما به جایی نمیرسد خودش سووال مهمتریست.
آیا آقای اوحدی میتواند جواب بدهد؟
سخن برادر جانبار عسکری حرف ما جانبازان هم هست. امیدواریم با مدیریت جدید وضعیت بهتری برای جانبازان رقم بخوره.
برای سلامتی جانبازان نخاعی صلوات
احسنت باتشکرازتحلیل وپیشنهادات مطرح شده انشاالله موردتوجه برادرعزیزپرکره قرارگرفته شود
باسلام پدر جانباز55درصد وآزاده ما که زنده بود چیزی ازبنیادشهیدندیدیم والا ن که با درد جراحت از دنیا رفت خانواده اش به کلی فراموش شدند، مسولین بنیاد آقا ی اوحدی نظری هم به این خانواده هم بکنند
سلام ازبس دویدیم دنبال مدارک جبهه خسته شدیم خواهش میکنم کمکم کنیدگردان حفرت قاسم دوکوهه اهوازازبردسیرکرمان
ان شااله خیر این انتصاب به جانبازان برسد و ثابت بشود که آقای پرکره هم جانباز است و هم مدیر.
آینده مشخص میشود
جانباز ۲۵درصد م درهمه جا حقو حقومان ضایع شده است سی سال کار کردیم ولی امتیازی در بازنشستگی ندادندوموارد جانبازی واسیب ها در پرونده ثبت نشده الان قبول ندارند وو قتی بوجه دولت کم است از درصد کمها مایع می گذارند برا حقوق در صد بالاها تبصره ۳۸ ایثاگری را هم از ما بریدند ما ۲۳ ماه در خط مقدم جبهه بودیم شانس قطعی دست وپا نداشتم‌ولی در هوای جبهه با مشترک بودیم حالا در بنیادو سپاه مارا مسخره نکنید والسلام علیکم
بنده به عنوان فرزند جانباز 10 درصد که در چندین عملیات کربلا والفجر و ... شرکت داشته اعلام می کنم مبنای درصد گذاری درصد ایثارگری از بنیان اشتباه و ظلم و تبعیض آشکار در حق ایثار گران است بنده تا به حال هیچ کمکی چه در کنکور چه در دانشگاه و چه در استخدام از بنیاد شهید ندیده ام و پدرم هم نیز تا به حال به اندازه فرزند جانباز 25درصد به بالا از بنیاد شهید هیچ خیری ندیده است.جای تعجب دارد مدعیان قانون گذار قوانیی را تصویب می کنند که سراسر تبعیض و صنف گرایانه باشد .مگر می شود فرزند جانباز 25درصد سهمیه کنکور داشته باشد ولی فرزند جانباز 10درصد نداشته باشد مگر می شود سهمیه کنکور فرزند جانباز 25درصد با سهمیه کنکور جانباز 10درصد یکسان باشد؟!!مگر می شود سهمیه استخدامی فرزند جانباز 25درصد با سهمیه استخدامی جانباز 10درصد یکسان باشد و فرزند جانباز 10درصد سهمیه استخدامی نداشته باشد؟!!!مگر میشود فرزند جانباز 25درصد شهریه دانشگاه ندهد با اینکه پدرش حقوق بگیر هست و سهمیه هم داشته ولی فرزند جانباز 10درصد با اینکه پدرش حقوق ندارد و سهمیه هم نداشته باید شهریه هم بپردازد؟؟!!! شما را به خدا حداقل قوانین را که تصویب می کنید منتش را سر ایثارگران زیر25درصد نگذارید فقط اسم ایثارگر را روی این بنده خداها گذاشتید و امتیازاتش را برای خودتان نگه داشتید
آقای عسکری
دستمریزاد بسیار عالی مطالب را بیان کردید
حرف ها و مطالبات و انتظارات شما حرف همه ما ایثارگران است.
لطفا ،حداقل سابقه رزمندگی را ،در قانون جامع خدمات رسانی به ایثار گران از 6ماه به 3ماه تقلیل یابد.
زیرا اگر این قانون توسط نمایندگان به این شکل اصلاح شود سایر دوستان رزمنده از قانون جامع خدمات رسانی بهره مند میشود.
چند سال از جنگ میگذرد و چه امکاناتی که در اختیار بنیاد مستضعفان و بنیاد شهید نبود این امکانات را چه کسانی استفاده می کردند ؟قوانین در مجلس به تصویب میرسد اما خود بنیاد به راحتی از عمل به این قوانین سر باز می زند و این قوانین را دور میزند وهیچ کسی هم نیست به مسئولین بنیاد بگه چرا این تخلفات را انجام می دهید
چرا به سهام فرزندان شهید الخصوص سرمایه گذاری شاهد و عمران و توسعه شاهد که بدترین ریزش را در بورس داشتند نمی‌رسید
اقا جان لطف کن و یک فکری به حال ما جانبازان 20درصد هم بکن خسته شدیم از درصد بازی شما
سلام من قبلاباسهمیه ۲۵درصدی ازلیسانس سراسری قبول شدم میتونم دوباره ازسهمیه استفاده کنم
همه دروغگو هستن نصف را دادن نصف دیگه تهران میگه دست اهواز واینجا میگه دست تهرانه رفتم اونجا میگه ما فرستادیم حسابداری از ۳۰ سال نه تنها گذشته بلکه با سال آینده میشه ۴۰ سال تهران میگه دانش دروغگو دست خودشه اینجا میگم اینطور گفتن میگه باشه زنگ میزنم گفتم نه رودرو کن شاید دروغ میگم من میگه تلفنش در دسترس نیست یعنی همه پاداش گرفتن ما فقط ۴۰ ملیون دادن بقیش رفت یک لقمه تو دهن همین مسئولین که فقط عاشق پست ومقام هستن خدا هم نمیشنوه امروز ۲۰ رمضان به همین ایام انشاالله هرکه کوتاهی کنه با همین کرونا بگور بره
سلام به همه زحمتکشان فاش نیوز /بجای مکان ورزشی فکری بحال اقتصاد مریض رزمندگان بکنید که سفرشون نسبت به قبل کوچک که چه عرض کنم جعم شده دیگرتوان خرید یک کیلوبرنج وروغن را ندارد.بدترازهمه دیگرتوان ازادبه دکترهای اعصاب وروان راندارند بدادشان برسید رزمندگان32سال استکه زیر بوق وکرنای مسولین کرشدن...بخدا نای حرف زدن را نداریم حدعقل یک دفترچه درمانی بدهید تاماهم مثل جانبازان زیر25درصدها رایگان به دکتر برویم چرا یک بوم ودوهوادرست کردید ..خواهشا تبعصض را بین رزمندگان خاتمه دهید عمرمان تمام شده دیگر فرصت چشم انتظاری معجزه مسولین را نداریم ...رزمنده دردمند وبدون دفترچه درمانی
وجدانن نظر ما برای شما مسعولین پشیزی ارزش داره اگه راست میگید چرا واقعیت زندگی ما جانبازا را برای عده ای از خدا بی خبر که فکر مکنن حق آنها را ما داریم مخوریم که بچه هاشان معتاد یا دزد یا بیکارن ما باعث شدیم واقعا کسی نیست بگه به اینا والا به خدا وضع ما هم از شما بهتر نیس ماهم مشکل داریم تازه اگر شما بدنتان سالمه جای شگر داره اگر جای ما باشن او موقه میفهمن او فردی که فکر مکنه دانشکاه رد میشه یا کار پیدا نمکنه ما مقصر نیستیم خدا شاهده من خودم با وجود ۶۰٪ جانبازی دو تا پس دارم هر دو بیکارن تو شهر ول میگردن یا جای من نیستی که به خاطر نقص عضوت همسرت ازت طلاق بگیره یا تو دستشویی یا حمام نخوردی زمین بعد بدانی که چه وضعی داریم حالا او ویلچریهای بیچاره که تو خانه زندانی شدن کسی نیس که ازشان مراقبت کنه فقط مادر می تانه مراقبت بکنه اونم بیشتر ما جانبازا مادرمان به رحمت خدا رفته تکلیف ما چه میشه بخصوص وقتی سنمان رفته بالا توانایی که نداشتیم حالا با اینکه بالای پنجاه سال شدیم بایستی کسی باشه کارهامانه انجام بده من خودم قبلا با یک پا تو خانه میتا نستم ای طرف او طرف برم ولی الان بخدا باید یکی باشه کمکم کنه بتانم با عصا دسشویی یا تو حیاط برم بعد هی بگین ما حقتان را ضایع کردیم هنوز تو حمام خوردی زمین ازسمت سر بخوری به دسته شیر آب چشمات سیاهی بره همزمان نوک پایی که او زمان با اثر ترکش قطع شده باشه بزنه زمین تیزیه استخوان بریده از گوشت وپوست بزنه بیرون نه بخدا برای هیچ کدامتان که سالم هستین پیش نیامده یا پشت سرتان حرف بزنن که چه زنی شوهر به اینا مکنه با ای وضعشان بخدا من نزدیگترین فامیلم تعنه پام را بهم زده آیا گناه ما چه بود غیر از این بود برای آب وخاک و ناموس این مملکت به جنگ رفتیم بدونه هیچ انتظاری از کسی اصلا به فکر اینکه مجروح یا شهید بشیم بعد حقوق میگیریم نبودیم انوقت حالا بایستی همین ملت پشت سرمان بگن مقصر ماییم که بچه هاشان بیکارن گفتم بخدا خودم دوتا پسر بیکار دارم وهیچ کاری هم نمیتانم براشان بکنم خودمم اگر جایی بخوام برم باید حتما ماشین باشه وگرنه باید خانه بشینم بخاطر اینکه هی خانه نشستم همسرم ازم طلاق گرفت یک پسر هم داشتیم حتی ماشینی که سال ۸۲ قسطی بهم دادن فروختم دادم جای مهریه مجدد ازدواج کردم یک پسر هم از ای دارم اینم بعد از ۲۲سال مخواد طلاق بگیره ملت ای وضع منه جانبازه دیگه چه بگم اینم شد زندگی جانبازا وای به حال قطع نخاییها که مدام تو خانه هستند محض رضای خدا شمای که مسعول هستید لااقل فکر خودروی برای باقیمانده ای زندگی شیرنی داریم بهمان بدید که بتانیم جایی بریم به خدا چهار قدم راه نمیتانم برم یا اسنپ باید بگیرم یا آژانس تا کی دیگه سنی نماند کی مخواین کمی در رفاه باشیم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi