شناسه خبر : 82430
یکشنبه 12 ارديبهشت 1400 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نامه سرگشاده؛

شورای پنجم پایتخت در آینه نقد عملکرد

جهالت، نادیده گرفتن شرایط و یا عدم درک درست موقعیت موجود، هرکدام از گزاره‌های بالا که دلیلی بر تصمیم پراشتباه شورای شهر پنجم پایتخت و شهردار تهران، در ادغام اداره کل امور ایثارگران با اداره کل رفاه شهرداری باشد، نتیجه‌ای جز خشم و نارضایتی خانواده‌ی ایثارگران...

فاش نیوز - حضور اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران؛ جهالت یا سهوانگاری، نادیده گرفتن شرایط و یا عدم درک درست موقعیت موجود، هرکدام از گزاره‌های بالا که دلیلی بر تصمیم پراشتباه شورای شهر پنجم پایتخت و شهردار تهران، در ادغام اداره کل امور ایثارگران با اداره کل رفاه شهرداری باشد، نتیجه‌ای جز خشم و نارضایتی خانواده‌ی ایثارگران، ایجاد سوالات فراوان برای کارکنان شهرداری و ایجاد گسست و اصطکاک بین کارکنان ایثارگر و عادی این مجموعه، نخواهد داشت.

اصلاح طلبان شورای شهر تهران، این بار با یک تصمیم نادرست و آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در خردادماه جاری،  ضربه مهلکی به آبرو و حیثیت سیاسی جریان اصلاحات وارد کردند.

هرچند با ورود به هنگام فرمانداری تهران به عنوان نهاد حاکمیتی و بالادست شورای شهر تهران و همچنین اعتراض چند عضو شورا مانند دکتر حجت حق شناس و مهندس نظری، این مصوبه و عملکرد نادرست شهرداری دچار وقفه شد، اما مسئله اساسی‌تر نادیده انگاشتن عقلانیت و مصلحت در سه ماهه پایانی کار شورا و شهرداری تهران است.

سال‌های متوالی جریان اصولگرا در تلاش بود که اصلاح طلبان را گروهی غربگرا و بریده از ارزش های اصیل انقلاب‌ و دوران جنگ نشان دهد، آن هم در وضعیتی که بسیاری از کنشگران سیاسی این جریان از سابقه بسیاری در حضور مؤثر در جبهه های جنگ برخوردارند.

اما برخی از اقدامات نسنجیده اصلاح طلبان، مانند همین مصوبه ادغام اداره کل امور ایثارگران که در اصل نوعی از انحلال است، باعثِ دادن مستمسک به جریان اصولگرا در راستای وارد کردن نقدهای اساسی به اصلاح طلبان می‌شود.

اصلاح طلبان شورای پنجم شهر تهران در چندسال گذشته به وضوح نشان دادند که به هیچ وجه از استراتژی و برنامه ای اصولی در خصوص اداره شهر برخوردار نبودند، در اصل پیروزی اصلاح طلبان حاصل یک رقابت سیاسی بود و نه داشتن برنامه ای بهتر و جامع تر در خصوص بروز کردن اداره تهران.

در نتیجه همین بی برنامگی، گاه‌ها طرح هایی در صحن شورا مورد تصویب قرار گرفت(مانند همین طرح ادغام) که هیچ بار مثبتی در خصوص اداره هرچه بهتر شهر تهران در پی نداشت.
اصلاح طلبان با افسوس فراوان ناچار به اذعان به این نکته هستند، که در چهارسال گذشته علی رغم وجود امکانات فراوان برای بهبود اداره شهر و آسیب زدایی کردن از تهران بخصوص در حوزه برنامه ریزی و مسائل اجتماعی، اما کاری جز تغییر نام خیابان ها و تغییر شهرداران انتخابی انجام نداند.

انحلال اداره کل ایثارگران شهرداری تهران، یک تصمیم نادرست و فاجعه ای غیرقابل گذشت در این چندماهه پایانی عمر شورای پنجم بود، و از همه بدتر، گرفتن تصمیمی است که باعث ورود نهاد حاکمیتی مانند فرمانداری تهران برای ابطال مصوبه می‌شود.

بهتر است نا شورای پنجم و شهرداری تهران در این چندماه باقی مانده، اقدام به تغییر این مصوبه و بازگشت اداره کل ایثارگران به عنوان یک اداره مستقل در چارچوب ساختار شهرداری تهران نمایند، در غیر این صورت ما شاهد بسته شدن داغ یک ننگ بر پیشانی اصلاح طلبان خواهیم بود، هرچند که به‌قولی : خود کرده را تدبیر نیست‌...
خاک پای شهدا

| رضا جلالی

اینستاگرام

...

ساخت و ساز اطراف تهران باید ممنوع شود.

داخل شهر تهران :

ساخت و ساز کمتر از ۱۰۰۰ متر باید ممنوع شود.
و باید فقط مجتمع سازی بشود .

و شهرداری از این ساخت و سازها ۵۰% مالیات بگیرد .
اگر کوچک سازی برای کارگران شود ۲۰% مالیات بگیرد.

از مجتمع های بالای ۵۰۰۰ متر ۱۰% مالیات بگیرد .

و هر ۱۰ مجتمع یک فضای سبز بسازند .
و خودرو باید ساماندهی و نوسازی بشود ( چون ترورم می کنند راهش را نمی گویم )

هوای تهران ۲ درجه خنک میشود .

جمعیت تهران ۳۰% کم میشود .

آلودگی هوا ۵۰% کم میشود .

...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi