شناسه خبر : 82608
دوشنبه 20 ارديبهشت 1400 , 09:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ارسال پیام امام(ره)به اسرای در چنگال رژیم بعث

ماجرای ارسال پیام امام(ره) به اسرای در چنگال رژیم بعث+فیلم

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ضمن برشمردن مواضع مهم امام(ره) طی دفاع مقدس به ذکر خاطره‌ای در مورد پیام امام به اسرای در چنگال رژیم بعث پرداخت.

سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مواضع امام خمینی(ره) در هشت سال دفاع مقدس گفت: امام خمینی رحمة الله علیه در دوران دفاع مقدس 10 مدل موضع‌گیری داشتند.

وی افزود: برخی مواضع ایشان عبارت بود از 1- تقبیح دشمن(مثلاً صدام را مستقیماً تقبیح کرده و می‌فرمودند او مسلمان نیست. او را تخطئه می‌کردند.) 2- انجام عملیات روانی علیه دشمن 3-برانگیختن و تشویق رزمندگان(مثلاً می‌فرمودند جوانان جبهه‌ها را پر کنند که اوج این پیام امام(ره) در اواخر جنگ بود.) 4- تبیین جهاد دفاعی، 5- تقدیر رزمندگان ایثارگران و خانواده شهدا، 6- پاسخ به برخی از شبهات جنگ(بعضی افراد در داخل کشور نسبت به جنگ شبهه ایجاد می‌کردند که امام(ره) آنها را پاسخ می‌دادند.) 

سردار باقرزاده در ادامه به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: نوع نگاه امام نقش‌آفرینی ایشان و تمام حرکات و مواضع‌شان در مقابل دشمن قابل توجه بود.  یادم هست در قضایای مربوط به اسرا در مقطعی احساس کردیم برخی اسرا که البته تعداد کمی بودند، به علت ضعیف بودن در مقابل دشمن تسلیم و آلت دست دشمن شده بودند. با آنها همکاری و مشکلاتی برای دیگر اسرا ایجاد می‌کردند. خبر رسید که آنها عنوان این کار را تقیه گذاشته‌اند.

وی افزود: سال 64 بود و من آن زمان مسئول امور تعاون ایثارگران بودم و با همه عوارض روانی و اجتماعی جنگ سر و کار داشتم. ما دلگرم به امام(ره) بودیم که اشراف زیادی بر مسائل مختلف کشور داشتند. خواستیم تا اخبار را به به گوش ایشان برسانیم تا در جریان امور قرار بگیرند. من نامه‌ای به محضر امام خمینی رحمت الله علیه نوشتم و وقایع را شرح دادم.

سردار باقرزاده در ادامه گفت: یک روز از دفتر امام(ره) به من زنگ زدند. من در اتاق پیش سردار ظریف‌منش بودم که آن موقع مسئول پرسنلی سپاه بود. بلافاصله وقتی متوجه تماس از دفتر امام شدم، دست به قلم برده و عین متن را نوشتم. به من گفتند: «امام(ره) جواب شما شفاهاً دادند. امام فرمودند "پاسخ کتبی صلاح نیست ولی باید یک جمله گفت، برای حفظ اسلام و انقلاب باید سخت‌ترین مصائب را تحمل کرد و تقیه مورد ندارد."

وی تصریح کرد: این نظر امام(ره) را با کد و رمز لابه لای نامه‌ها نوشته و برای بعضی از اسرا فرستادیم که آنها بدانند نظر امام چیست. مثلاً در نامه‌ای نوشتیم پدر بزرگ گفت که و جمله امام(ره) را می‌آوردیم. اینگونه می‌نوشتیم تا استخبارات که نامه‌ها را پیش از رسیدن به دست اسرا بررسی می‌کرد، سر از مطالب درنیاورد. نامه ها را برای برخی از اسرایی میان دیگر اسرا تاثیرگذار بودند، نوشته و فرستادیم تا آنها بدانند نظر امام(ره) چیست.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
وای برمارزمندگا ن چقدر امام خمینی ره رماتلا رخوب درک نکردیم خدایاعمری بده تابرم زیارت امام خمینی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi