شناسه خبر : 82622
دوشنبه 20 ارديبهشت 1400 , 11:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

معرفی کتاب «مجاهد نستوه»

کتاب «مجاهد نستوه» خاطرات «سیدعزیزالله لطیفی‌نژاد» از رزمندگان دوران دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد است که با حمایت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس این استان به چاپ رسیده است.

 

 کتاب «مجاهد نستوه»، خاطرات «سیدعزیزالله لطیفی‌نژاد» از رزمندگان دوران دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد است که در سال 1399 با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان به چاپ رسید.

این کتاب در 72 صفحه به اهتمام «سیدکاظم فاضل» گردآوری و در هزار و 100 نسخه توسط انتشارات آناپنا به بازار نشر عرضه شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«یک روز خبر رسید که دشمن می‌خواهد حمله کند. سردار جواد دولت‌آبادی من را خواست. مرا برای شناسایی منطقه و تجهیزات دشمن فرستاد. تا ساعت چهار صبح، حتی تعداد ماشین‌های کمپرسی که خاک می‌آوردند را شمرده بودم. صبح که شد، نزد یدالله فاطمی فرمانده گروهان برگشتم و استراحت کردم. مجبور بودم شب بعد هم برای شناسایی منطقه بروم. سوار موتور شدم. ساعت چهار بعدازظهر بود. سرعتم زیاد بود. روی جاده قیر ریخته بودند. یک مرتبه موتور دچار سانحه شد و به درون نیزارها پرت شدم. چند نفر که از آنجا عبور می‌کردند وقتی موتور را دیدند که روشن است و روی زمین افتاده، اطراف را گشتند و مرا پیدا کردند. مرا به بیمارستان صحرایی اعزام کردند. دیگر نتوانستم مأموریتم را ادامه دهم.»

«سال‌ها از جنگ می‌گذرد. هنوز هم مشکلات اعصاب و روان ناشی از جنگ آزارم می‌دهد. با سر و صدای بلند، حتی با سر و صدای شستن ظرف‌ها اذیت می‌شوم. هر بار که حالم بد می‌شود، بعد از اینکه آرام شدم از همه اعضای خانواده‌ام معذرت‌خواهی می‌کنم و سعی می‌کنم با مهر و محبت به خانواده، جبران نمایم. تحمل هیچ سر و صدای بلندی را ندارم. از زمان جنگ، به چنین حساسیتی مبتلا شدم. دلم می‌خواهد در بیابان زندگی کنم اما جایی که سر و صدا و شلوغی وجود دارد یا جایی که حرف زور می‌زنند، نباشم. دلم می‌خواهد برای زیارت شهدای گمنام به تپه نورالشهدای یاسوج بروم؛ اما عبور از شلوغی‌های شهر را دوست ندارم.»

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi