شناسه خبر : 82629
دوشنبه 20 ارديبهشت 1400 , 13:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تقدیر بازیگر سینما از استقامت همسر یک جانباز

زهرا داوودنژاد بازیگر سینما و تلویزیون در برنامه تلویزیونی «محاکات» به تحسین استقامت همسر یک جانباز اعصاب و روان پرداخت.
 
تقدیر بازیگر سینما از استقامت همسر یک جانباز
به گزارش «ایثار تهران»، مهرانگیز مخترع همسر جانباز شهید عبدالهی در برنامه «محاکات» شبکه دوم سیما از بیست سال تیمار عاشقانه همسرش چنین گفت: همسرم سال ۶۳ دچار موج انفجار شد و یک ترکش به اندازه کف دست بر کمرش نشست و تا سال ۸۴ که به شهادت رسید رنج بسیاری برد.
همسر این جانباز ادامه داد: بیست سال همه کار‌های شخصی همسرم، با من بود، چون حتی صدای پایین تلویزیون، آزارش می‌داد و ممکن بود نتواند بر اعصابش، مسلط باشد و ناخواسته داد و فریاد راه بیندازد.
مهرانگیز مخترع افزود: همسرم حتی نمی‌توانست ریشهایش را بتراشد و چون جانباز اعصاب و روان بود و مدام شوک‌های مغزی بهش می‌دادند، حتی صدای ماشین ریش تراش هم آزارش می داد.
مهرانگیز مخترع که حین مراقبت از همسر، تحصیلاتش را از ششم قدیم تا دیپلم و لیسانس و فوق لیسانس ادامه داده از حمایت‌های همسر جانبازش از تحصیل خود گفت.
مخترع گفت: حین دفاع مقدس تمام وقت کنار همسرم در دزفول بودم و حتی همان جا برای خانواده‌های رزمندگان مقیم، آموزشگاه خیاطی راه انداختم و به آموزش بانوان پرداختم.
این همسر شهید تاکید کرد: همسرم همواره مشوق تحصیلاتم بود و همیشه هم دوست داشت من نفر اول باشم برای همین حتی در دانشگاه هم همیشه جزو نفرات اول کلاس بودم.
زهرا داوودنژاد بازیگر سینما که در محاکات حاضر بود، با استثنایی خواندن روحیات این همسر جانباز از تلاش‌های او قدردانی کرد و بانوانی مثل وی را الگویی برای همه زنان چه در ایران و چه در جهان، قلمداد کرد.

زهرا داوودنژاد سپس از این همسر جانباز خواست رمز و راز بردباری و صبر در زندگی را فاش کند و از این بگوید که چگونه توانسته بی وقفه هم در زندگی هم در کار و هم در تحصیل موفق باشد؟
مهرانگیز مخترع در پاسخ گفت: عشق به همسر و زندگی را هیچ گاه فراموش نکردم. چه زمانی که همسرم در خط مقدم جبهه از وطنش، دفاع می‌کرد و چه زمانی که جانباز شد و نزدیک بیست سال خانه‌نشین شد، یک لحظه جز خدمت به همسرم در ذهنم نبود، چون همواره او را همان جوان خوش‌تیپ و برازنده‌ای دیدم که روز اول به خواستگاری من آمده بود.
مخترع تاکید کرد: همیشه سعی کردم هر کاری را به بهترین شکل انجام دهم و برای همین چه در خیاطی، چه در تدریس خیاطی و چه در تحصیل، سعی کردم حتی یک لحظه را به بطالت نگذرانم.
گفتنی است برنامه تلویزیونی «محاکات» به کارگردانی مریم نوابی‌نژاد و تهیه کنندگی جواد فرحانی، حوالی ۲۳ از شبکه دوم سیما روی آنتن می‌رود.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi