شناسه خبر : 82696
پنجشنبه 23 ارديبهشت 1400 , 14:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عبدالباری عطوان:

کشیده شدن انتفاضةالاقصی به یافا و حیفا، یعنی شروع فروپاشی اسرائیل

تحلیلگر سیاسی سرشناس جهان عرب اتفاقات کنونی در فلسطین اشغالی را «اتفاقی تاریخی» توصیف کرد و گفت، این رویدادها، شمارش معکوس فروپاشی رژیم صهیونیستی است.

عطوان: کشیده شدن انتفاضه الاقصی به یافا و حیفا، یعنی شروع فروپاشی اسرائیل

«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه الکترونیکی «رأی‌الیوم» و تحلیلگر سیاسی سرشناس دنیای عرب، درگیری کنونی نوار غزه با رژیم صهیونیستی و آغاز درگیری‌های داخلی در چند شهر فلسطین اشغالی را «اتفاقی تاریخی» توصیف کرد.

عطوان با اشاره به درگیری‌های خیابانی میان اعراب فلسطین اشغالی با صهیونیست‌ها و شهرک‌نشینان صهیونیستی در شهرهایی مثل یافا، حیفا، اللد زادگاه جورج حبش نوشت، تبدیل خیابان این شهرها به میدان تقابل [و درگیری] با شهرک‌نشینان، اتفاقی تاریخی است که آغاز شمارش معکوس برای فروپاشی اسرائیل را به نمایش گذاشته است. 

این تحلیلگر فلسطینی‌الاصل با اشاره به واکنش موشکی گروه‌های مقاومت از غزه به شهرهای مختلف فلسطین اشغالی ادامه داد: این اتفاقات انتفاضه موشکی است که مقوله بازدارندگی اسرائیل و افسانه دروغین [سامانه‌های پدافند موشکی] گنبدهای آهنین را پایان داده است. آنچه در ادامه [بر سر اسرائیل] خواهد آمد، بزرگ‌تر [و بدتر] است. 


توییت عطوان

 

تنش میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها پس از آن افزایش یافت که رژیم صهیونیستی در صدد اجرایی کردن تصمیم تخلیه محله «الشیخ جراح» در شهر قدس برآمد و با اعتراض ساکنان محله و دیگر فلسطینی‌ها در قدس بویژه در مسجدالاقصی روبه‌رو شد. پس از محاصره شماری از نمازگزاران معترض در مسجدالاقصی، گروه‌های مقاومت در نوار غزه با طرح معادله‌ای جدید به نام «ربط غزه به قدس» اعلام کردند که طبق ضرب‌الاجلی چندساعته، رژیم صهیونیستی باید تخلیه شیخ جراح و محاصره فلسطینی‌ها در مجسد را پایان دهد.

در پی استنکاف رژیم صهیونیستی از این خواسته، گروه‌های مقاومت، شهرهای مختلف فلسطین اشغالی را هدف شلیک موشک و راکت قرار دادند. رژیم صهیونیستی تاکنون هم محاصره مسجد را پایان داد به طوری که امروز در عید فطر دهها هزار فلسطینی با حمایت از غزه، نماز عید به جا آوردند و هم حکم تخلیه محله شیخ جراح به تعویق افتاده است.

به نقل از فارس

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi