شناسه خبر : 82697
پنجشنبه 23 ارديبهشت 1400 , 14:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیدار خادمان مدافعان حرم با معاون فرهنگی بنیاد

جلسه دیدار اعضای «انجمن خادمان شهدای حرم» با معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، برگزار شد.

فاش نیوز - جلسه دیدار اعضای «انجمن خادمان شهدای حرم» با معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، برگزار شد.

۲۲  اردیبهشت ۱۴۰۰ با حضور سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، عادل مهری، مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید، امیرسرتیپ جانباز عباس طایفه، رئیس هیات مدیره انجمن، جانباز عبد‌‌الرضا براتی، مدیرعامل انجمن، حمید‌رضا علی‌پور، عضو هیات مدیره و مسئول کارگروه حقوقی، سرهنگ خلبان تیموری، بازرس انجمن و سایر مدیران و مشاوران معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

 سلیمانی، در این دیدار گفت: ظرفیت خوبی در معاونت فرهنگی و آموزشی برای همراهی با انجمن خادمان شهدای حرم وجود دارد. می‌توان از این ظرفیت در زمینه تولید کتاب، فیلم و برپایی اردوهای تفریحی و آموزشی برای خانواده شهدای مدافع حرم بهره برد. وی تاکید کرد: خانواده شهدای مدافع حرم بسیار مظلوم هستند و این مظلومیت درباره شهدای مدافع حرم فاطمیون دو چندان است. باید برای شهدای فاطمیون کارهای فرهنگی ویژه و فراخور آن‌ها انجام دهیم.

 مدیر کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: در زمینه گردآوری خاطرات تاریخ شفاهی مدافع حرم، باید افزون بر گردآوری خاطرات والدین و خانواده شهدای این قشر، به گردآوری خاطرات جانبازان مدافع حرم نیز توجه داشته باشیم. در این حوزه آمادگی همکاری با «انجمن خادمان شهدای حرم» وجود دارد و می‌توانیم آثار تولید شده را با افتخار در نشر شاهد منتشر کنیم.

 سید مستجاد حسینی، مدیر کل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید نیز در این دیدار ضمن تاکید بر انجام خدمات فرهنگی برای خانواده شهدای مدافع حرم، گفت: از آن‌جا که در بحث مدافعان حرم با قشری متفاومت رو‌برو هستیم؛ ارایه این خدمات فرهنگی و اجتماعی باید بر اساس یک نیازسنجی در جامعه هدف صورت گیرد. ما پیش از این نیز سابقه نیازسنجی در اجرای برنامه‌های دیگر را داشته‌ایم و می‌توانیم در این مسیر نیز انجمن خادمان شهدای حرم را همراهی کنیم.

 سید مرتضی حسینی، مدیرکل امور هنری بنیاد شهید نیز در این جلسه اظهار کرد: تاکنون مستند‌هایی چون «مادرانه» ویژه شهدای مدافع حرم از تلویزیون پخش شده است افزون بر این، فیلم شهدا و جانبازان و والدین مدافع حرم، بارها از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است. امسال نیز تولید نماهنگ و سرود در این زمینه ادامه می‌یابد.

 عباس طایفه، رئیس هیات‌مدیره انجمن خادمان شهدای حرم نیز در سخنانی  به اهمیت آموزش مادران فرزندان شهید مدافع حرم پرداخت و گفت: نیاز است که این قشر آموزش ببینند تا فرزندانشان را عزتمند پرورش دهند. این وظیفه ما مسئولان است. می‌توانیم در کنار برپایی اردو‌های خانوادگی، آموزش‌های مهارت‌های اجتماعی را هم ویژه خانواده شهیدان مدافع حرم برگزار کنیم.

 وی ادامه داد: در جریان دیدار سفیر سوریه با خانواده‌های شهدای مدافع حرم، تنظیم تفاهم‌نامه‌ای برای تکریم شهدای مدافع حرم ایرانی در سوریه، در دستور کار قرار گرفت. همچنین دو کتاب با عنوان‌های «شوق دیدار» و «روایت عشق» تهیه و تدوین کرده‌ایم که با استقبال و خرید مجلس شورای اسلامی و نیروی قدس سپاه مواجه شد. طایفه در ادامه بیان کرد که در دیدار با سفرای محور مقاومت، موضوع حضور خانواده های شهدای مدافع حرم در مشهد شهدا در سوریه و عراق؛ حذف تشریفات اداری سفر به عتبات و سوریه برای خانواده شهدای مدافع حرم اشاره کرد

آقای براتی مدیر عامل انجمن بر آمادگی این تشکل در مدیریت و برپایی قرارگاه فرهنگی تشکلها در راهپیمایی بیست و دوم بهمن و اربعین امام حسین در شلمچه تاکید کردند. سپس دکتر علی پور عضو هیئت مدیره انجمن و مسئول کارگروه حقوقی انجمن از تعیین روز هجدهم مرداد توسط شورای انقلاب فرهنگی به عنوان روز شهدای مدافع حرم دد تقویم ملی تقدیر کرد و برپایی کنگره سراسری در این روز به عنوان تجلیل از خانواده های شهدای مدافع حرم اشاره داشت. آقای تیموری بازرس انجمن پیشتهاد نشست جداگانه والدین شهدا و همسران شهدا با آقای اوحدی رییس بنیاد و مدیران ارشد بنیاد به طوز جداگانه جهت بررسی مشگلات عزیزان برگزار شود.

در خلال این جلسه پیشنهاد‌هایی چون «دیدار خانواده شهدای مدافع حرم با مقام معظم رهبری»، «تامین هزینه‌های تحصیلی فرزندان شهدای مدافع حرم»، «تهیه بسته‌های فرهنگی ویژه»، «برگزاری کنگره‌ای ویژه در روز تکریم شهدای مدافع حرم» و «اهدای خلعت ویژه خادم الشهدایی به مسئولان با هدف ترویج فرهنگ خدمت به شهدا» از سوی دیگر اعضای انجمن خادمان شهدای حرم مطرح شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi