شناسه خبر : 82903
یکشنبه 02 خرداد 1400 , 09:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تجلیل از ورزشکاران ایثارگرفارس باحضورسردارسلیمانی

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز شنبه اول خرداد ماه به منظور حضور در آیین تجلیل از ورزشکاران شاهد و ایثارگر و دیدار با ایثارگران به استان فارس سفر کرد.
 
سفر معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان فارس/ تجلیل از ورزشکاران شاهد و ایثارگر

 سردار یعقوب سلیمانی در ابتدای سفر خود به استان فارس با حضور در گلزار مطهر شهدای دارالرحمه شیراز نسبت به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در آیین تجلیل از ورزشکاران مدال‌آور شاهد و ایثارگر استان فارس ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز پیروزی عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس اظهار کرد: فتح خرمشهر فتح ارزش‌های اسلامی بود و این پیروزی بزرگ به برکت خون مطهر شهدا و ایثارگری جانبازان و آزادگان حاصل شد.
 وی عنوان کرد: شهدا و ایثارگران با خدای خود معامله کردند و در راستای تعالی اسلام و انقلاب اسلامی از جان و مال خود گذشتند و اکنون به جرأت می‌توان گفت عزت و غرور ملی ما به برکت آن همه ازخودگذشتگی و ایثارگری به دست آمده است.
 معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نقش‌آفرینی استان فارس در عملیات‌های دوران دفاع مقدس به خصوص آزادسازی خرمشهر، افزود: تقدیم بیش از ۳۰۰ شهید این استان در عملیات بیت‌المقدس، نشانی بر این مدعا است.
 سردار سلیمانی در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت تأثیر ورزش در زندگی ایثارگران گفت: امروز ورزش یکی از ضروری‌ترین برنامه‌ها در راستای تعالی بخشی به امور ایثارگران است که موجب صعود به قله‌های معنویت و انسانیت می‌شود و آرامش، سلامتی، نشاط، روحیه بخشی و پیشگیری و کاهش هزینه‌های درمان را به دنبال دارد.
وی در ادامه تأکید کرد: ورزش ابزار ارزشمندی برای حفظ سلامت جسمانی به خصوص در جامعه ایثارگری است که موجب سلامت، آرامش، حفظ نشاط و پیشگیری از بیماری‌ها است‌. پنج هزار نفر از شهدای کشور ورزشکار بودند که در این میان ۱۲۰ شهید ورزشکار متعلق به استان فارس است.
در پایان این مراسم از خانواده شهید «حسن سبکدل هوشیار» عضو تیم بسکتبال، فرزند جانباز قهرمان مرحوم «بهمن گلبان نژاد» و «هاشم پور» متخصص طب ورزشی قهرمانان بین‌المللی پاورلیفتینگ تقدیر و تجلیل شد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سفر به استان فارس با خانواده سردار شهید «حاج عبدالله اسکندری» از شهدای مدافع حرم و سردار «عباس مشفق» آزاده و جانباز دفاع مقدس دیدار و از صبر و رشادت‌های خانواده معظم شهدا و ایثارگران تجلیل کرد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در اختتامیه سومین جشنواره عکس ایثار فارس در شیراز گفت: رابطه هنر و ایثار عمیق و معنادار است و باید به آن نگاه خاص داشت و گاهی یک عکس هنرمندانه قادر است تحول ایجاد کند.
وی شرایط امروز کشور را خاص توصیف کرد و گفت: دفاع مقدس در امتداد قیام امام حسین (ع) بود و اگر شهید عبدالله اسکندری بی سر از دنیا رفت و شهید شد نتیجه آن را امروز مشاهده می‌کنیم که تجهیزات مدرن رژیم صهیونیستی نمی‌تواند در منطقه قدرت چندانی برای این کشور ایجاد کند.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با بیان اینکه عکس‌های به یادگار مانده از دفاع مقدس با انسان سخن می‌گویند، افزود: مشی و نام شهدا علت پیروزی کشور در عرصه‌های مختلف بوده است که هنرمندان می‌توانند با برگزاری جشنواره فیلم و عکس این فرهنگ را به تصویر بکشند.
در این آیین از پوستر چهارمین دوره عکس ایثار رونمایی و از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد و در پایان، برگزیدگان سومین جشنواره عکس ایثار فارس معرفی و تقدیر شدند.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi