شناسه خبر : 82978
چهارشنبه 05 خرداد 1400 , 09:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درس عبرت «فتح خرمشهر» برای کل تاریخ

روز فتح خرمشهر که نقطه اوج عملیات «بیت‌المقدس» بود برای همه ما و تاریخ و آینده ما یک نمونه درس‌آموز و عبرت‌آموز است.

 

فتح خرمشهر، نقطه اوج عملیات بیت‌المقدس/ درس عبرتی که فتح خرمشهر برای تاریخ دارد، شماره ۲۸۹ نشریه «خط حزب‌الله» با عنوان «پاسدار قانون» منتشر شد. این نشریه که به صاحب امتیازی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هر هفته منتشر می‌شود، حول محور جامعه مؤمن و انقلابی به انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این راستا می‌پردازد.

در شماره جدید این هفته‌نامه، به مناسبت اینکه به ایام برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم، نقش شورای نگهبان در صیانت از قانون اساسی مرور شده است.

خط حزب‌الله شماره جدید خود را به روح مطهر شهید مدافع حرم «شعبان نصیری» تقدیم کرده است. این شهید بزرگوار، روز پنجم خرداد ۱۳۹۶ در منطقه «تل عفر» در غرب موصل در کشور عراق به شهادت رسید.

از آنجایی که «سوم خرداد» ـ سالروز پیروزی رزمندگان اسلام بر رژیم بعث عراق در آزادسازی خرمشهر در عملیات «بیت‌المقدس» ـ بزرگترین‌مناسبت این ماه است، خط حزب‌الله در ستون «روایت تاریخی» خود به تأثیرات فتح خرمشهر بر سرنوشت جنگ و درسی که برای آیندگان و عبرت گیران از تاریخ داشت، پرداخته است.

در سخنرانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی روز سوم خرداد ۱۳۸۹ ایراد کرده‌اند، درمورد «درس و عبرتی که «فتح خرمشهر» برای تاریخ و آیندگان دارد» چنین فرموده‌اند:

«روز فتح خرمشهر که نقطه اوج عملیات «بیت‌المقدس» بود برای همه ما و تاریخ و آینده ما یک نمونه درس‌آموز و عبرت‌آموز است. چون در این روز (سوم خرداد) نیرو‌های جان بر کف ارتش و سپاه با یک هماهنگی شگفت‌آور و تحسین‌برانگیز و شجاعت و فداکاری غیرقابل وصفی توانستند یک ضربه بسیار بزرگی نه تنها بر ارتش عراق که بر نظام استکباری جهانی که به وسیله تجهیزاتی که برای ارتش بعثی می‌فرستاد، تمام قد از او حمایت می‌کرد، وارد کنند.

هیچ کس فکر آن را هم نمی‌کرد که چنین اتفاقی بیافتد، اما این اتفاق افتاد و اصلی‌ترین عاملی که رزمندگان اسلام را به این پیروزی رساند، «روح اعتماد به خداوند» و «اعتماد به نیروی خود» بود.»

روز دوم شهریور ۱۳۸۴ در یک سخنرانی دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی درمورد آزادسازی خرمشهر چنین فرمودند:

«خرمشهر هنگامی که سقوط کرد، نماد قوی بودن دشمن و مظلومیت ملت ایران بود، اما وقتی که ملت ایران با قدرت خرمشهر را از دشمن پس گرفت و هزاران نیروی دشمن را اسیر کرد، سرنوشت نهایی جنگ نوشته شد، اما شش سال پس از آن زمان صرف شد تا رزمندگان اسلام بر قدرت‌های جهانی که هر کدام به نحوی پشتیبان تسلیحاتی و همه جانبه رژیم بعث بودند، پیروز شوند.»

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi