شناسه خبر : 82988
چهارشنبه 05 خرداد 1400 , 11:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

این چه قوانینی است که وضع می کنید!

آقایان و متولیان قانونگذار، این چه قوانینی است که وضع می کنید!

چرا قوانین ایثارگری بار اخلاقی ندارد! دو قانون وضع شده را قید می کنم، سپس تحلیل آنان و تفسیر آن؛

یک: جانبازان متوفی 70 در صد، شهید محسوب می شوند.

دو: فرزندان شهدای شاغل، از قوانین مزایای امتیازات یک جانباز 50 در صد، بهره می برند، بجز دو مورد...

حال با شاره به این دو قانون، خودم را مثال می زنم، که باید بمیرم و کفنم بپوسد تا تنها فرزندم، مشمول این امتیازات قانونی شود!

اگر در طول تاریخ بشریت، از روز نخست تا به حال بنگریم، دیده ایم همه‌ی پدران، با هر دین، ملیت و قومیتی، همیشه و همه جا برای نجات و حمایت از فرزندانشان، از جان خود مایه می گذارند. حال دین اسلام و شیعه که دین ماست، چه می گوید؟

فرزندان جانبازان 70 درصد، با تمام مشکلات و سختی های پدرشان کنار آمده‌اند و هیچکدام راضی به مرگ پدرشان نیستند؛ مانند فرزند خودم. اما خود من باید آرزوی مرگ کنم؛ تا زندگی فرزندم ارتقاء پیدا کند! به والله، آرزوی چنین مرگ زود و به هنگامی را دارم. حال که خودم زندگی خودم را کرده‌ام و پس از مرگم، خانواده ام تامین هستند، چرا آرزوی مرگ نداشته باشم!

اکنون 53 سال دارم و در نهایت، چقدر دیگر می خواهم عمر کنم؟! اکنون فرزندم شاغل و متأهل است و در ابتدای زندگی مشترک با همسرش. فقط دوست دارم چند صباحی بگذرد، لذت داشتن نوه را تجربه کنم؛ که می گویند: (نوه، از فرزند نیز، عزیزتر است). حال که چنین چیزی است که می گویند، حاضرم زودتر به دیار باقی بروم، فرزندم بتواند با استفاده از مزایای قوانین فرزند شهید، زندگی به مراتب بهتری داشته و فرزند خود را، که نوه ام محسوب می شود، بیشتر حمایت کند؛ حتی اگر بنده در قید حیات نباشم!

در انتهای این بحث، دو پیشنهاد دارم:

یک: این قانون را اصلاح کرده و اجازه دهید از اکنون که زنده ایم فرزندمان، فرزندان جانباز 70 درصد، مانند فرزندان شهدا از این قوانین بهره ببرند.

دو: یک مرگ خود خواسته کم درد، در اصطلاح پزشکی در دنیا (اوتانازی) را که در چند کشور اروپایی، مانند هلند، اتریش و... قانونی بوده و اگر شخصی بابت درد یا هر مشکلی در زندگی، تقاضای مرگ دارد، به او می دهند، برای بنده قائل شوید؛ چون هنگام تولد بابت زندگی، اختیاری نداشتم؛ ولی اکنون که با مرگ بنده زندگی فرزندم و نوه‌ی ندیده‌ی دلبندم، زندگی به مراتب بهتری خواهند داشت، این حق را به بنده هبه کنید. والسلام

| مرتضی قنبری وفا

اینستاگرام
سلام ودوصد بدرود دوست عزیز جناب قنبری وفا این چه سخنانی است که به زبان راندی چرا اینقدر تلخ و نا امید گفتید ما از شما دوستان داریم درس می گیریم چرخش سوباسایی 360 درجه زدید نکند فکر کردید فرزندان شهدا امتیازات بیشتری دارند وا... اینطور نیست عده اندکی توانستند خرده امتیازی بگیرند بقیه اکثرا خون جگرند من بخاطر یه سنوگرافی ساده که بنیاد دفترچه ما را در سن 18 سالگی گرفته بود 9 ماهه تلف شد کارشکنی هایی دیدم که 10 سال به بنیاد نرفتم در این دولت هم که خدماتش از دولت سید بنی فلان کمتر است به ملت این چه آرزویی است تقدیرجنابتان همان است که الان هست ولاغیر نگران نوه دلبندت نباش خدا برای هر موجودی که آفریده مامور مخصوص حاکم نه نه خ مامور رزق و روزی قرارداده اگه دلت از دست مسئولان غم گرفته نگران مباش خدا ماموری بنام حضرت عزرائیل دارد که سربزنگاه خرشان را میگیره شما از همان متن های دلگرم کننده قبلی بفرست عزیز دل برادر..

حسن جان عزیز ، شما درست می فرمائید ، گویا خودم اشتباه کردم . به روی چشم ، تکرار نمی کنم ، اما جای سئوال است چطور قانون گذاران محترم ، این دو قانون را وضع کردند ، تا امثال ما از روی بی اطلاعی ، چنین برداشتی نمائیم !
حال با این شرایط ، فرزندان شهدا ، دچار ظلم مظاعف هستند و شده اند ، چوب دو سر سوز ! از تذکر شما ، بی نهایت سپاسگذارم و ممنونم . در پناه حق ، پیروز باشید.
عمو مرتضی همه قوانین که برای اجرا مصوب نشدند بعضی قوانین سالها باید در کنج کتاب قانون‌ خاک بخورند بعضی را هم برای اینکه چماق کنند وبر سر بعضی بکوبند. نری خودتو ناقص کنی سرکه نقد به زحلوای نسیه است......
درود و عرض ارادتی فراوان به محضر داداش گلم بزرگ من حقیر، جناب آقا مرتضی لطفاً دیگر ازرفتن بهره بردن فرزندان نگوئید که حقیر راسخت آید، مرتضی جانم عزیز دلم من حقیر وامثالهم شماعزیز را بسیار دوست داشته اما اینکه به فکرجانبازان وحال هم به فکرفرزندانمان هستید الهی دورت بگردم زودتر امید به خداوند قادروتوانا این ویروسها رفع بلا شده تازه میخوام بیام ازنزدیک ملاقاتتان کنم وسخن پایانی درست است سخت هست من خودمم دوفرزندپسرم قریب به یک دهه هست که درتهران با توجه به داشتن تحصیلات لیسانس ازمعتبرترین دانشگاههای کشور دولت پرزیدنت فریدون به ماجانبازان رحم نکرده شما عزیز انتظار دارین که بفکرفرزندانمان باشند بله آقا مرتضی جانم قریب یک دهه هست که واردبازارکارٱزاد شده اند وخدارابی نهایت شاکرم ازطرفی ما خالقی داریم که خودش بوقتش لطف و عنایت ویژه اش شامل حال بندگانش میفرماید، تاخداهست برسلطان مپیچد گرخدا برگشت صدسلطان به هیچ، مرتضی جان عزیز دل، بزرگوار لطفاً وخواهشا ازرفتن دیگه نگو ما هنوز باهم کارداریم، دوستت دارم مرتضی جانم، مخلصت سیدعلی
حسن جان ، عمو جانم !
کاملا" درست میفرمائید ! امیدوارم لیاقت ، عمو بودن را داشته باشم !
عشق منی ، به وجود شما و امثال شما ، مفتخرم !
درود خدا به ارواح طیبه ، پدرت و همسنگرانم ، در هشت سال دفاع مقدس !
سید علی جان ، برادر بزرگوارم ، به روی چشم دیگر تکرار نمی کنم !
اما گاهی اوقات آنقدر دلتنگ میشوم ، هنگامی یک دوست ما را دچار رنجش خاطر می کند و دلشکسته می شویم !
اصلا" از زندگی بیزار می شوم و از خدا این سئوال همیشگی را می کنم : خداوندا چه حکمتی بود من زنده بمانم ! این زندگی چه دارد ! چرا منو نبردی پیش خودت !
خب معلومه ، لیاقت نداشتم ! پس بذار لیاقت زندگی شرافتمندانه را داشته باشم و آدم باشم !( آدم سه حرفه ! آدم بودن خیلی حرفه !)
خداوندا بذار آدم باشم و انسان ! همین
سید علی جان ممنونم و خدا یارت
باسلام خدمت برادر بزرگ وارم.جناب اقای مرتض قنبری وفا.برای شما ودیگر همسنگرانم ارزوی سلامتی وطول عمر باعزت از خدای خود خواهانم .درد را از هرطرف که نوشته شود درد است.روزی من نوشتم .گوشه ای از در ورنج افروخته شده در دلم را.شما برادر وار مرا نصیحت وبه صبر وبردباری دعوت کردید.و باجانم پذیرا بودم.اما فشار روحی روانی بسیار زیادی را تحمل میکنم.توی این مملکت اسلامی وشیعه من زندگی وخانواده ام را فدا کردم.ای مسولین از خدا بی خبر حتی راضی به یک سر پناه که بخاطر فقر مادی وبیکاری سو مدیریتی.ونالایق بودن انان وفشارهای موج انفجار ده سال است کانون گرم خانواده ام از هم پاشیده شده.وخودم سر بار دختر ودامادم شدم .ودارایم را خرج فرزند بیمار تالاسمی کردم که پسر است وچه بگویم از درد.....خودم ارتروز شدید ورماتیسم.در بیست وچهار ساعت .پنج ساعت خواب ندارم.ومشت مشت مسکن میخورم .وبی فایده.وقتی هدف ما ودین وعقیده ما برای مبلقین دین ومذهب ارژش ندارد .دیگر چه باید گفت .اقتدار وجدیت در کار نباشد سنگ روی سنگ بند نمی شود.این جناح بازی ها تمام فشارش بر سر ما امت است .ما انقلاب نکردیم که فشار شاه برود وفشار چند گروه فرصت طلب برسرما باشد.رهبر باید با جدیت کامل وبا منطق با انان برخورد کند .ودرمیان مردم افرادی رابفرسته وباز تاب عمل کرد مسولین را تحت کنترل داشته باشد.خداوند صبر بر رهبر عزیز مان وطول عمر اورا زیاد تا بتواند انان را هدایت کند انشالله.امین .حضرت حق نگهدارتان.
باسلام بر عوامل زحمت کش سایت فاش نیوز .که صبورانه وبا بزرگی خود مارا تحمل کرده وراز دار ویار وفادار در زمان فقر ما بوده وخواهد بود .من به سهم خودم بی نهایت از شما سپاس گذارم.خداوند عمر شما وخانواده محترمتان را زیاد ودر پناه خود حفظ بفر ماید.انشالله.امین حضرت حق نگهدارتان باشد.
برادر بزرگوارم آقای کاشانی
صبر و تحمل شما را می ستایم ، شما را به این جمله معروف می رسانم : هر انقلابی که از راه تودها ، به ثمر می نشیند ، در ابتدا فرزندان آن انقلاب ، قربانی می شود.
برادر عزیزم ، دردها و آلام ، آنچنان سنگین است که ایثارگران واقعی ، تنها چیزی که از انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نصیبشان شد ، درد است ، زخم و ترکش ...
برای خود بنده نفس در این هوا و بلواهای ، دغل و سیاست ، سنگین و غیر قابل تحمل شده ، ولی دادن حسرت یک آخ را در دل بدخواهان را به اراده خود می گذارم ، تا بدانند : ما سیلی خوردیم ، فحش خوردیم ، ترکش خوردیم ولی یکقدم پا پس نکشیدیم .
برادر بزرگوارم این حرفها شعار، از روی شکم سیری نیست ، بلکه دیواری است با عظمت در برابر بدخواهان :
ما زنده به آنیم گه آرام نگیریم ، موجیم که آسودگی ما ، عدم ماست ...!
درود به نجابت امثال شما ، بنده شرمسار روی شما ، با کشیدن تحمل این همه درد
حاج مرتضی عزیزوبزرگوارم. وجودارزشمندشما و امثال شما که دربهترین سالهای نوجوانی وجوانی باآن شورواشتیاق وامیدبرای زندگانی وبهره مندی ازمواهب الهی پابه میدان مبارزه بااستکبارجهانی ودشمن بعثی گذاشتید و مردانه جنگیدید و ازبمب وموشک و گلوله وترکش و موج انفجار و جانبازی و اسارت درچنگال دژخیمان بعثی هراسی به دل راه ندادید برای کشورونظام وملت بعنوان یک قهرمان ملی و ایثارگررزمنده جانباز و موجب برکت هستید.وجودوحضورشما خاریست درچشم دشمنان و بدخواهان، هرچندبه جز جانبازی ومصدومیت جسمی وروحی که تحمل می کنید، صبرواستقامت وحفظ روحیه ظلم ستیرانه و وفاداری به آرمانها وارزشها خود به مثابه نیرو و عنصری که شاخصه ایثار و فداکاری هست و جوانان امروز میتوانند تاریخ زنده وگویای انقلاب اسلامی ودفاع مقدس را ببینند و بدانندکه دراین راه مقدس چه جوانان ومردانی ازوجودشان گذشتند تا وجودگرانبهای انقلاب ونظام اسلامی و ولایت فقیه حفظ و حراست شود. آقامرتضی عزیزم همرزم شجاع وایثارگرم، فرشتگان مقرب الهی به شما ودیگرعناصرارزشی وفداکار که درراه اسلام ناب درودمیفرستند و ملت قهرمان ایران و آزادیخواهان جهان قدردان شماهستند و تحسینتان میکنند چرا که امام بزرگواررضوان ا...علیه باحضورامثال شما این انقلاب عظیم اسلامی را به ثمررسانده و ادامه آن و حفظ وحراست و ثبات و اقتدارآن را با فداکاری امثال شما عملی ساختند و اکنون دررکاب رهبری داعیانه مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای مدظله العالی برای پیروزیهای بیشتری همچنان بیعتتان را بامعظم له حفظ نمودید، این افتخار درکل جهان نصیب ملت قهرمان ایران شدتا آن هیبت دروغین استکبارحهانی را بشکند وتحت رهبری امام راحل قدس ا...نفسه الزکیه و مقام معظم رهبری ایده ا... امیدی به دل مستضعفان جهان بتابانند که اکنون دراقصی نقاط این کره خاکی اثرش را گذاشته و شاهدش هستیم و اینها همه نتیجه آن ایثارگری وصبروتحمل دربرابرسختیها ومشکلات است، وامثال شما افتخارپیشگامی وفداکاری دراین راه را دارید، قدرداشته ها ودستاوردهای ارزشمندخودرا بدانید، ماهم افتخارهمرزمی دردفاع مقدس وکسب افتخارجانبازی وآزادگی را پیداکردیم و آثارروحی وعوارض جسمی سخت وطاقت فرسای آن را باافتخارتحمل میکنیم زیرا ارزش نتایجش را می بینیم که جهان را به تخسین واداشته، و این مقام دنیوی واخروی والایی دارد. و امروز با همرزمان شهیدمان پای صندوقهای انتخابات قرارگذاشتیم همانگونه که درانتخابهای گذشته حضورداشتیم، 28خرداد1400 وعده گاه ایثارگران حانبازوآزاده دفاع مقدس با شهدای ولامقام سرصندوقهای رای و انتخاب اصلحی که موجبات رضایت حضرت بقیه ا...الاعظم عجل ا...فرجه الشریف و خشنودی رهبرمعظم انقلاب وشادی ارواح مطهرشهدا باشد را رقم بزنیم. زندگی میگذرد، پس چه بهترکه ایثارگرانه باشد. موفق باشی.
برادر ایثارگرم ، مبهوت عزیز ، عرض سلام و ادب
برادر بزرگوارم مبهوت عزیز ، آقای دکتر محمود انوشه که بی شک یکی از بهترین روانشناسان روز کشورمان است ، مطلبی دارند با این مضمون : اگر زیاد باشید ، زیادی می شوید ! باید در هر موضوع و حوزه ای ، باید اعتدال داشت و افراط نشود .
بنده نیز اکنون احساس می کنم ، کمی از مرز اعتدال خارج شده ام و زیاده روی نموده ام ، به همین دلیل تصمیم داشتم ، مدتی سکوت اختیار کنم ، اما هنگامی که مطلب شما را مشاهده نمودم و اینکه نسبت به بنده حقیر ، اظهار لطف و محبت فرمودید ، تصمیم گرفتم در چند خط ، پاسخ شما را بدهم تا خدای نکرده ، دال بر بی ادبی بنده ، محسوب نگردد.
مبهوت عزیز ، شما ایثارتان بالاتر از بنده می باشد ، شما هم آزاده هستید و هم جانباز ، بنده شما را لایق تر می دانم ، به احترام به ایثارگری شما ، کلاهم را برداشته و به شما تعظیم می کنم ، امیدوارم بتوانم با این زبان الکن ، دست و پا شکسته ، تنها گوشه ناچیزی از ایثار شما و امثال شما را ، بیان کنم ، هر چند هیچ زبان و قلمی قادر به وصف مقام ایثارتان نیست .
از شما سپاسگذار و ممنونم که با این سخنان محبت آمیز ، نسبت به بنده حقیر ، افتخار دادید ، دیگر سخنی به ذهنم نمی رسد ، جزء اینکه شرمنده محبت شما دوستان هستم ، فعلا" قصد دارم مدتی سکوت اختیار نمایم ، تا بتوانم با تمرکز بیشتری به اطرافم اشراف داشته و زیادی نباشم ، در حد اعتدال سخن بگویم . از شما بی نهایت ممنونم و بهترین ها را برای شما عزیز ایثارگرم آرزو داشته و دارم .
والسلام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi