شناسه خبر : 83104
سه شنبه 11 خرداد 1400 , 11:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کار واکسیناسیون ایثارگران به کجا رسید؟

از ابتدای سال کار واکسیناسیون ایثارگران با اولویت جانبازان ۷۰ درصد آغاز شد و همچنان ادامه دارد و دیگر جانبازان نیز مشمول دریافت واکسن شده‌اند.

کار واکسیناسیون ایثارگران به کجا رسید؟

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، از زمان ورود واکسن کرونا به کشور و آغاز واکسیناسیون اقشار آسیب پذیر جامعه جانبازان، ایثارگران و از اولویت‌های تزریق واکسن بودند. با ورود واکسن‌های مختلف به کشور و ساخت واکسن ایرانی و انجام تست‌ها و آزمایشات روند واکسیناسیون در کشور به خوبی در حال انجام است و قرار است تا اوایل پاییز تمامی مردم واکسن کرونا را دریافت کنند.

با توجه به اینکه شرایط خاص جانبازان و ایثارگران، از ابتدای امسال طرح واکسیناسیون جامعه ایثارگری آغاز شد که در مرحله اول ۹ هزار نفر از آنان واکسن کرونا را دریافت کردند و جانبازان دو چشم نابینا، ضایعه نخاعی، دو عضو قطع و بیشتر، جانبازان شدید شیمیایی و والدین دو شهید و بالاتر واکسن ویروس کرونا مشمول دریافت واکسن کرونا شدند.

پس از آن و در مرحله دوم قرار شد ۳۲ هزار نفر دیگر از ایثارگران واکسن کرونا را دریافت کنند. در این میان جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد مشمول دریافت واکسن شدند. در این میان جانبازان بستری شده در آسایشگاه‌های جانباز هم نیز واکسن کرونا را دریافت کردند. همچنین جانبازان زیر ۵۰ درصدی که از بیماری حاد یا صعب العلاج رنج می‌بردند نیز تحت پوشش واکسن قرار گرفتند.

هرچند در راستای اولویت دادن به واکسیناسیون والدین شهدا مذاکراتی با وزارت بهداشت انجام شد، اما واکسیناسیون آنان بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت انجام گفت و در ابتدا سالمندان ۸۰ سال به بالا و سپس ۷۰ سال به بالا در نوبت واکسن قرار گرفتند و واکسن را دریافت کردند.

چندی پیش نیز اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تکمیل واکسیناسیون همه جانبازان ۷۰ درصد از انجام واکسیناسیون جانبازان ۲۵ درصد خبر داد و گفت: واکسیناسیون جانبازان نخاعی ۷۰ درصد و جانبازان بالای ۵۰ درصد انجام شده است. اگر هر عزیزی به هر علتی نتوانسته است که واکسن دریافت کند، به بنیاد شهید شهرستان خود مراجعه کند. از این هفته واکسیناسیون جانبازان ۲۵ درصد با اولویت جانبازان شیمیایی را آغاز کرده‌ایم.

انتهای پیام/

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
جناب آقای اوحدی ؛با سلام خدمت شما،
فرموده اید که هر کسی تا حال واکسن دریافت نکرده به بنیاد مراجعه کند !!!
مشکل ما جانبازان -الخصوص بنده بعوان یک جانباز(۷۰درصد) رد رابطه با همین بنیاد و کارکنان ان ،میباشد،
جناب عالی بعوان مسئول این بنیاد ،لطف کنید، بر ما منت بگذارید ،اول به همکاران تان نحوه برخورد با مراجعه کنندگان را بیاموزید،بعد ما را به این بنیاد .... ارجاع بدهید،
جناب آقای اوحدی شما از نزدیک مسائل و مشکلات ایثارگران را می بینید ؟
یا اینکه اطراف یان جناب عالی این بنیاد را ،برای شما ایده عال و آرمان شهر گزارش می کنند .........؟‌‌
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi