شناسه خبر : 83201
دوشنبه 17 خرداد 1400 , 10:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اسوه آزادگان کیست+ تصاویر

 

اسوه آزادگان کیست+ تصاویر

در دوران نفسگیر دفاع مقدس، آزادگانی که به اسارت رژیم بعث عراق در می‌آمدند؛ برای مرهم زخم‌های دلشان نزد اسوه آزادگان می‌آمدند تا نفسی تازه کنند.

12 خردادماه سالروز وفات بزرگی است که مرهم زخم بسیاری از آزادگان بود؛ ایشان با سخنان الهی خود علاوه بر روحیه دادن به رزمندگان دفاع مقدس، باعث شد در برابر شکنجه‌های وحشیانه رژیم بعث عراق تاب بیاورند و آن تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند. سید علی اکبر ابوترابی‌ در سال 1318 در شهر مقدس قم متولد شد.

وی تحصیلات ابتدایى تا پایان دوره دبیرستان را با موفقیت سپرى کرد و در سال 1336، موفق به اخذ دیپلم ریاضى شد. پس از اخذ دیپلم با توصیه پدر بزرگوارش به تحصیل دروس دینى علاقه‌مند شد و در سال 1337 به مشهد مقدس عزیمت کرد و در مدرسه نواب اقامت گزید.

با آغاز نهضت امام خمینى (ره) در سال 42، همراه با حاج آقا مصطفى وارد جریانات سیاسى شد و در تظاهرات مردم قم در 15 خرداد سال 42، حضورى فعال داشت. مرحوم ابوترابی، با افرادى چون شهید رجایى ارتباط نزدیک و همکارى تنگاتنگى داشت و در جلسات ماهانه شهید آیت الله بهشتى شرکت مى‌کرد و از نزدیک با آن شهید عزیز در زمینه جذب نیروهاى فعال و تحصیلکرده همکارى داشت.

پس از پیروزى انقلاب اسلامی، به عنوان رئیس کمیته انقلاب اسلامى قزوین به خدمت محرومان و مستضعفان پرداخت و پس از آن با رأى مردم، به عضویت شوراى شهر قزوین انتخاب و رئیس شورا شد.

همزمان با آغاز جنگ تحمیلی، با لباس رزم به سوى جبهه رفت و در کنار شهید مصطفى چمران در ستاد جنگ‌هاى نا منظم به سازماندهى نیروهاى مردمى پرداخت و شخصاً به مأموریت‌هاى شناسایى رزمى و دشوار مى‌رفت. مرحوم ابوترابى سرانجام در روز 26 آذر ماه سال 1359 در جریان یکى از مأموریت‌هاى شناسایى که براى تکمیل شناسایى قبلى خویش انجام داد تا نیروهاى ستاد جنگهاى نامنظم آماده یک عملیات گسترده شوند به اسارت درآمد.

آن مجاهد خستگى‌ناپذیر، سرانجام در تاریخ دوازدهم خرداد 1379 در حالى که همراه پدر بزرگوارشان عازم مشهد مقدس و زیارت حضرت ثامن الحجج (ع) بودند، در جاده بین سبزوار و نیشابور، براثر تصادف جان به جان آفرین تسلیم کرد و ارواح آن عالمان وارسته از خاک به افلاک پر کشیده و به لقاء الله پیوستند.

دفاع مقدس ,

دفاع مقدس ,

دفاع مقدس ,

دفاع مقدس ,

دفاع مقدس ,

دفاع مقدس ,

دفاع مقدس ,

دفاع مقدس ,

دفاع مقدس ,

دفاع مقدس ,

دفاع مقدس ,

دفاع مقدس ,

دفاع مقدس ,

دفاع مقدس ,

بیشتر بخوان
منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi