شناسه خبر : 83306
یکشنبه 23 خرداد 1400 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سخنانی با تمام جانبازان و خانواده محترم ایثارگران کشور

اگر ما همدیگر را درک نکنیم!...

اکنون خانواده ها نیازمند هستند و باید تامین باشند. در روز قیامت و آخرت مسئولانی که از ایثار شما به قدرت و مقام رسیده اند، باید نگران عواقب کوتاهی خود باشند...

فاش نیوز - با عرض سلام و ارادت قلبی به محضر تمامی خانواده های ایثارگر، شامل رزمندگان، جانبازان با هر درصدی و خانواده معزز شهدا، آزادگان و در یک کلام : خانواده بزرگ ایثارگران کل کشور

 عزیزان در ابتدا باید عرض کنم، اگر شما حتی سه شب در مناطق جنگی حضور داشتید یا دچار جانبازی شده اید و همسر شهید، همسر خود و فرزندان شهدا، پدر خود را در طول هشت سال دفاع مقدس از دست داده اید، هیچ عدد و رقمی، جوابگوی ایثار شما نیست، چون سلامتی بزرگترین نعمت خداوند است و از دست دادن یک انگشت هم، غیر قابل جبران بوده و آن فرزند شهیدی که شاید، هرگز پدر خود را ندیده و سالهای کودکی خود را محدود به یک قاب عکس از پدرش را طی کرده، مگر ریال و تومان، می تواند جوابگوی یک عمر خلاء حسرت داشتن پدر را پر کند!

 هرگز چنین نیست، چه برای جانباز دارای معلولیت و فرزند پدرندیده. بیائید ببینید در برابر چیزی که از دست داده اید، چه به دست آورده اید! اگر فردی بگوید من دو چشم خود را از دست داده ام، در برابر به من پنت هاوس، پورشه و ماهی یک میلیارد حقوق می دهند، شک نکنید او یک بازنده است! یعنی واقعا" ارزش بینائی در همین چند مورد خلاصه می شود! ولی اگر بگوید، من سلامتی ام را از دست داده ام، در برابر (عزت نفس) به دست آورده ام، او در معامله با خدا، با تمام وجود ایثار کرده! این را هم بگویم.

 این حرف های بنده شعار از روی شکم سیری نیست به والله، بعد بگویم تحمل کنید برای آخرتتان، اکنون خانواده ها نیازمند هستند و باید تامین باشند. در روز قیامت و آخرت مسئولانی که از ایثار شما به قدرت و مقام رسیده اند، باید نگران عواقب کوتاهی خود باشند، نه امثال شما! بنده شاهد موارد و مسائلی در شرایط فعلی هستم که نتوانستم سکوت اختیار کنم!

 هر روز شاهدم در سایت فاش نیوز، در ستون بدون ویرایش از شما، هر روز تعداد بیشماری از رزمندگان، جانباز زیر 25 درصد و... می آیند و با ابراز مشکلاتشان، هر آدمی متحیر می شود چگونه فردی مستاجر، عیالوار و مشکلات جسمی، در این شرایط زندگی می کند! برای گذراندن امور زندگی در نظر ما، درصدها را ملاک قرار نداده و به رسمیت نمی شناسیم، چون هر جانبازی، چه 5 درصد و چه 70 درصد خانواده ای دارد که به عنوان مرد خانواده، ملزم به برآوردن حداقل نیازهای خانواده خود است و خداوند هیچ مرد ایرانی را شرمنده زن و بچه هایش نکند! الهی آمین!

علی ایحال در این روزها شاهد بودیم، تسری خدمات رسانی به جانبازان زیر 25 درصد رسانه ای شده است و این گروه جامعه هدف ایثارگران، از این حیث خرسند به نظر می رسند، که امیدواریم همیشه دل خرسند، داشته باشند، اما چند نکته ظریف در ابهام است، عزیزان جانباز زیر 25 درصد، بنده قصد سیاه نمائی نداشته و ندارم، اما به چند نکته اشاره می کنم، خودتان شخصا" نتیجه گیری بفرمائید:

در آخرین آمار رسمی بنیاد شهید و امور ایثارگران، جمعیت کل جانبازان زیر 25 درصد را 59 درصد و جانبازان بالای 25 درصد را 41 درصد، از کل جانبازان کشور معرفی کرده، حال مفروض بدارید که تمام جانبازان زیر 25 درصد را به آمار جانبازان بالای 25 درصد، احتساب کنند، در همین شرایط فعلی کشور بنیاد و دولت، چه گلی به دست جانبازان بالاتر از 25 درصد، حتی بالای 70 درصد داده اند!

اگر فکر می کنید کاری کرده اند(با پوزش) اشتباه است، بروید ماجرای جانباز 70 درصد اعصاب و روان و شیمیائی (ناصر افشاری) را دنبال کنید که چگونه در سال 91 برای پروسه درمان خود، از شیوه منطقی و حقوقی به جائی نرسید و پس از اینکه در فیلم مستند (حاج کاظم) مشکلش را رسانه ای کرد، دولت وقت و بنیاد شهید او را به شدت (بایکوت) کردند و صدایش در گلو خفه شد و بنیاد شهیدی که می بایست از محل اموال خود، هزینه درمانی اش را پرداخت می کردند، نکردند.

 اکنون برای نخستین بار می خواهم مشکل شخصی خودم را رسانه ای کرده، با شما در میان بگذارم تا واقعیت ها را بدانید. بنده جانباز بالای 70 درصد و برادر شهید هستم، که پس از سی سال سابقه در اداره کل راه و شهرسازی مازندران، مسکن و شهر سازی سابق در اول خرداد سال 99 بازنشسته شدم، در همان هنگام بر اثر سهل انگاری رئیس امور اداری، اداره کل در حقم جفا شد و با عدم احتساب آخرین دریافتی که شامل حال جانبازان می شود از حق و حقوق قانونی ام نادیده گرفته شدم، مستمری کمتری دریافت می نمایم و در بنیاد نیز فقط حق پرستاری شامل حالم می شود و اکنون با بیش از یک سال، هنوز سنوات بازنشستگی ام را پرداخت نکرده، امروز و فردا می کنند.

 بنده با توجه به مشکلاتی که دارم و تاکنون هرگز بیان نکرده بودم، دیگر کارد به استخوانم رسیده، به مقامات اداره متبوع خود، مدیران بنیاد شهید و فرماندار ساری که قبلا" مدیر کل بنیاد شهید استان بوده، تا روز انتخابات ریاست جمهوری، ضرب الاجل تعیین کرده ام، سنوات بنده را پرداخت کنند.

 با پوزش به بحث خودمان ادامه بدهیم، گفته بودم در صورت تسری خدمات رسانی به تمامی جانبازان به اضافه جانبازان زیر 25 درصد، با احتساب کل جانبازان، آیا دولت و بنیاد قادر به تامین کردن بار مالی آن، شامل پرداخت قانون حق اشتقال به جانبازان بدون درآمد خواهند بود! این نکته بسیار مهم است، اگر چنین است دولت و سازمان برنامه و بودجه رقم این پرداختی و ردیف بودجه آن را هم اکنون اعلام بدارد! بنده بعید می دانم، دیگر خودتان مفروض بدارید.

 در مسئله واگذاری خودرو که در بودجه سال 1400 لحاظ گشته، در ادوار گذشته هنگام واگذاری خودرو به جانبازان بالای 50 درصد، هیچکس اعتراضی نداشت ولی در قانون جدید آمده: واگذاری به جانبازان بالای 25 درصدی که مشکل حرکتی دارند، آخر به صراحت نیامده به کدامیک از جانبازان، خب تمام جانبازان مشکل حرکتی دار با طرح این تبصره، کاری کردند که میان خود جانبازان اختلاف های وحشتناکی که در این سه دهه شاهد نبودیم رخ دهد، اینجا جای ابهام بسیار بسیار بزرگی است، چطور در ادوار گذشته که ما روزی دو میلیون و 700 هزار بشکه نفت 120 دلاری می فروختیم و منابع صندوق دولت در شرایط نسبتا" ایده آلی بود، چنین تصمیمی گرفته نشد، ولی اکنون با این حجم کوچک و بی سابقه صندوق دولت و خزانه داری کل، دولت حاتم بخشی کرده، به یاد دیگر جانبازان زیر 50 درصد آمده! خودتان جمع بندی بفرمائید، نیازی به سواد آنچنانی ندارد!

بنده با اشاره به همین دو مورد، تسری خدمات رسانی و قانون واگذاری خودرو بسنده می کنم و اگر نظر بنده را بخواهید، با احترام به نظر شما مخاطبان فهیم، به این نظر می رسم که دولت و مدیران مسئول متولی قصد دارند با آن مثال انگلیسی: اختلاف بنداز و حکومت کن، جهت اعتراضات ایثارگران به دولت و نهادهای متولی را به مسیری دیگر بیاندازد، تا ایثارگران را به جان هم بیاندازد، که موفق شد و انداخت.

 در پایان بحث، از عزیزان ایثارگر و جانباز درخواست دارم، بار دیگر به دوران هشت سال دفاع مقدس، رجوع کنند و آن فرهنگ ارزشی خود را دیگر بار احیاء کنند. همان دورانی که در منطقه، برای جان مردم، کشور، وطن و ناموسمان از خودمان گذشت می کردیم، به والله می دانم، سخت است، بسیار سخت است، آن موقع خانواده نداشتید، اما الان عیالوار هستیم، جوان نیستیم، همگی در میانسالی و عده ای دارای نوه هستید، فرقی ندارد، حداقل از نزاع های داخلی دست بکشیم، به والله شعار نیست، بنده همیشه از حق جانبازان زیر 25 درصد دفاع کردم، چون جانبازان دیگر یک حقوق یا مستمری بعنوان حالت اشتغال دریافت می دارند، اما رزمندگان و جانبازان معسر با حدود دو میلیون دریافتی، بسیار تحت فشارند، حال عده ای که هیچ دریافتی ندارند و مشکلات زیادی دارند، وحشتناک است. حتی یک لحظه خودم را نمی توانم با آنان مقایسه کنم، اصلا" درصدها معیار قضاوت نیستند، بارها گفته ام و می گویم، اما برادر عزیزی که ترکشی داری با 25 یا 35 درصد، شما هم شرایط جانباز 70 درصد را درک کن، به والله خودم را نمی گویم، منظور جانباز دو چشم نابینا یا نخاعی است، اگر ما برای شما حرمت قائلیم، شما هم حرمت قائل بشو، از شما بعیده که بگوئید: چرا تمام امکانات برای جانباز 70 درصد است!

به والله خرد می شویم! از طرف شما انتظار نداریم! بحث مردم عادی جداست! آنان بی خبرند، شما ببینید از همین قوانین برای جانباز 70 درصد، چقدر اعمال می شود! چرا بیش از یک سال است که سنوات بنده را پرداخت نکرده اند؟!

 هرچه می نویسم سخن پایانی، پایانی ندارد! لعنت به این بغض فرو خفته که ناگهان سر باز می کند! امانم بریده! عزیزان، یکدست و یکصدا شویم! اتحاد و همبستگی در کنار گذشت، بالاترین رمز پیروزی است! به هم لبیک بگوئیم و نگذاریم در داخل خودمان، نزاع دست پیدا کند! اول از همه خودم مانند همیشه از جانبازان درصد پائین و معسر، دفاع می کنم! درصدها را برداریم، مانند هنگام جنگ تحمیلی یکصدا شویم!

وقتی حضرت علی (ع) بزرگترین پیشوای شیعیان می گوید: اگر فقری داخل خانه شود، ایمان هم خارج می شود. دیگر شعار ندهیم، با حلوا حلوا، دهان شیرین نمی شود! این دیگر غیرقابل کتمان است، از کلیه عزیزان چه 5 درصد چه 70 درصد، با هم نزاع نکنیم، از همین امروز یکصدا شویم و با الویت بندی مشکلات تمام ایثارگران، به جلو برویم. اول خودم، قصد دارم اگر فرزندان عزیز شهدا، مایل باشند، در بحث بورس صندوق شاهد، فرزندان شهدا ورود پیدا بکنم و این عزیزان، یادگاران همسنگرانم را به حقشان برسانم، از طریق کاملا" قانونی و حقوقی، بنده یا حرفی نمیزنم، اگر زدم تا آخرش هستم. چند فرزند شهید درخواست دادند، گفتم به روی چشم، ایمیل هم گذاشتم، تا خدا چه بخواهد، از فرزندان عزیز شهدا درخواست دارم به این ایمیل، که در پایان مطلب می گذارم مراجعه کرده، جزئیات موارد حقوقی خود در بورس صندوق شاهد را کاملا" توضیح بدهند تا بتوانم به درستی در کیف و حال ماجرا قرار بگیرم و همانگونه که قبلا" عنوان نمودم، قول می دهم مسائل خصوصی آنان را نزد خودم محفوظ می دارم.

گفتنی ها را گفتم، از همه شما درخواست دارم سخنانم را که با جان و دل بیان داشتم پذیرا باشید...!

والسلام

| مرتضی قنبری وفا

اینستاگرام
سلام جناب وفا که دغدغه جانبازان را همواره مطرح وار این مظلومان دفاع می کنید .اینک در آستانه انتخابات هستیم با کلی انباشت درخواست واسته ایتارگران .خداوکیلی از این هفت کاندید محترم کدام اشاره ای به پیشکسوتان دفاع مقدس کردند،هیچکدام
من فرزند شهید هستم خدا به شما طول عمر دهد همیشه مطالبی را که می‌گذارید به خدا وقتی می‌خوانم مثل آنکه حرفهای پدر شهیدم را می‌خوانم درست است که شما شهید نشدید ولی مثل پدران شهید ما هستید کاش روزی برسد که نظام از افرادی مثل شما در بنیاد یا زیر مجموعه های آن استفاده کند
درود و عرض ارادت به محضر جناب آقای قنبری وفا تنها سخنم دوستت دارم وهمیشه و درهمه حال درپناه امن خداوند متعال محفوظ ومصون باشین، آمین یارب العالمین، مخلصت سیدعلی
عزیزان بزرگوار ایثارگر ، عرض سلام و ارادت
در خصوص مطلبی که در این نوشته ، به آن اشاره داشتم ، در خصوص ضرب الاجلی که برای دریافت سنواتم تا روز انتخابات گذاشته بودم ، پس از اینکه درخواست رئیس بنیاد شهید شهرمان را برای وقت و زمان بیشتر ، رد کردم و جواب منفی دادم ، مدیر کل بنیاد شهید استان از بنده درخواست ملاقات دادند ، روز گذشته یکشنبه 23 خرداد ، با مدیرکل جدید بنیاد شهید استان مازندران ، برای اولین بار ملاقات داشتم ، در ازای زمان بیشتر برای دریافت سنواتم ، شرطی گذاشتم که ایشان پذیرفتند ، موضوع شرط بماند ..! فقط اینکه شرطی برای منافع شخصی ام نگذاشتم و شخص مدیرکل هم شخصا" از این موضوع استقبال کردند و امیدوارم در این موضوع بتوانم ، مانند همیشه برای منافع تمام ایثارگران ، از خودم مایه بگذارم و مانند همیشه بگویم ، اهل شعار دادن نیستم و ...! تا رضای خداوند ، در چه باشد !
عزیزان ایثارگر ، در پناه خدا پاینده و سرافراز باشید ، مانند همیشه !
والسلام
حاج مرتضی قنبری وفای عزیز،سلام علیکم. این روحیه ناب ایثارگری شمارامیرساند که دربحث مطالبه گری"خودبین"نیستید و منافع"جمعی"را برمنفعت فردی مقدم دانستید. مطالبه گری ایثارگران دفاع مقدس هیچگاه ازچهارچوب قانون خارج نبوده ونخواهدبود، ایثارگر"زیاده طلب" نیست بلکه"قانون مدار"است و دغدغه اجرانشدن مصوبات قانونی ایثارگران را دارد، بعدازجنگ و هنگامه تثبیت و امنیت و آرامش که نتیجه ایثارگری مردان وجوانان ونوجوانان غیرتمندوطن بود متاسفانه مسئولان به مصوباتی که خودشان تصویب کردند تن ندادند و ایثارگران اسم این کاررا بی تعهدی و قانونگریزی گذاشتند و تاکنون حدود30سال است که پیگیراجرای قانون هستند و ازدست اندرکاران مطالبه گری میکنند.درراستای این مطالبه گری به حق، بعضا مسئولان ومدیرانی پیداشدند که بجای ادای دین باموضع طلبکارانه باایثارگران روبروشده و این مطالبه گری را زیاده خواهی تفسیرنمودند و خاطرخطیرایثارگران را آزرده نمودند. اکنون هم که برادرگرانقدرمان آقای قنبری وفا برای مطالبه بحق خود بامدیربنیاداستان اتمام حجت نموده، توجه آقای مدیربخاطرمقطع حساس انتخابات است که نمی خواهد آرامش دفترش و اداره تحت مدیریتش تحت الشعاع این مطالبه گری قراربگیرد وگرنه چرا قبلا همچین ارتباطی را پذیرانبود و متاسفانه این رویه غلط مدیریتی درکشور نهادینه شده و ان شاءا... دولت سیزدهم بتوانداین روش ناصواب اداری ومدیریتی را اصلاح نماید. صدالبته دردولت سیزدهم مدیرانی که تاکنون نتوانستند به تکلیف خودعمل کنند باکمک برادرانی همچون شما و ارگانی همچون فاش نیوزعزیزمان و همکاری کلیه ایثارگران وخانواده معظم شهدا ازصحنه مدیریت ومسئولیت کنارزده شوند و بعضا هم بایدجوابگوی بدمدیریتی خودشان باشند. امیدواریم درهمین دوماه باقیمانده ازدولت دوازدهم مدیرانی که تاکنون به هرعلتی نتوانستندبه مسئولیت خودعمل کنند فرصت را مغتنم شمرده و کاستیهای حوزه مدیریتی خودشان را جبران نمایند، تاهم مرضی خداوندمتعال باشد و هم رضایت جامعه هدف را جلب نمایند. آقای قنبری وفا بامدیراستانی اتمام حجت نموده، نه برای خودش، که بعنوان نماینده جمع ایثارگران درآن استان به هراندازه که مقدورباشد احقاق حق نماید و این حرکت مبارک ان شاءا...تسری پیداکند به دیگراستانها، تاباآرامش و عقلانیت البته بسرعت نسبت به کاستیها توجه لازم مبذول گشته و آثارش را مشاهده نماییم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi