شناسه خبر : 83357
دوشنبه 24 خرداد 1400 , 08:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

راهبردهای دشمن در برابر انتخابات ۱۴۰۰

راهبردهای دشمن در برابر انتخابات 1400

با توجه به اهمیت انتخابات در جمهوری اسلامی، دشمنان همواره سعی کرده­‌اند با اتخاذ راهبردها و اقداماتی میزان اثربخشی انتخابات را تا جایی که می­‌توانند کم کنند

 حسن علایی فعال فرهنگی و از محققان حوزه ایثار و شهادت طی یادداشتی درباره راهبردهای دشمن در برابر انتخابات 1400» نوشت:

به اعتراف دوست و دشمن، ایران اسلامی یکی از قدرت‌های تأثیرگذار در دنیای کنونی است. در حال حاضر بیش از دویست کشور مختلف در پنج قاره جهان وجود دارد که موجودیت‌شان در سازمان ملل به رسمیت شناخته‌شده است. از این تعداد، تعداد انگشت­‌شماری کشور وجود دارد که در معادلات جهانی اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و... تأثیرگذارند. نظام جمهوری اسلامی برآمده از انقلاب شکوهمند اسلامی است، باوجود همه دشمنی­‌ها و توطئه­‌های رنگارنگ استکبار جهانی به سرکردگی ایالات‌متحده آمریکا و برخی کشورهای غربی و فشارهای کم­‌سابقه­ و تاریخی! که طی چهل‌ودو سال متحمل شده‌است، قدر مسلم یکی از این کشورهای انگشت­‌شمار و از قدرت­‌های منطقه­‌ای و فرا منطقه‌ای است.

ایران اسلامی با برخورداری از ظرفیت­‌های سیاسی، اقتصادی، علمی، نظامی و امنیتی به نقطه امیدی برای سایر کشورهایی که خواهان استقلال و عزت و رهایی از یوغ استکبار هستند، تبدیل شده‌است. بدون شک این اقتدار و قدرتمندی که روزبه‌روز در حال افزایش و تأثیرگذاری بیشتر است، در پرتو خداباوری، رهبری داهیانه و ایستادگی، مقاومت، مجاهدت و حضور بهنگام مردم ایران اسلامی در همه صحنه­‌های موردنیاز­ بوده‌است. و همین اقتدار و توانمندی است که دوستان و دشمنان،­ در اقصی نقاط عالم را نسبت به رویدادها و اتفاقات داخلی کشورمان حساس کرده‌است.

موضوع انتخابات در جمهوری اسلامی یکی از بارزترین مظاهر درصحنه بودن مردم و به‌تبع آن تولید قدرت و اقتدار ملی است که همواره موردتوجه و رصد دوستان و دشمنان این آب‌وخاک بوده‌است. برگزاری انتخابات پرشور و حماسی طی چهل‌ودو سال گذشته، مباهات و مسرت دوستان انقلاب اسلامی از یک­سو و خشم و غضب دشمنان از سوی دیگر را رقم زده‌است. لذا با توجه به اهمیت و مراتب تأثیرگذاری انتخابات در جمهوری اسلامی، دشمنان همواره سعی کرده­‌اند با اتخاذ راهبردها و اقداماتی میزان اثربخشی انتخابات را تا جایی که می­‌توانند کم کنند. انتخابات 1400 ریاست جمهوری با توجه به شرایط داخلی و خارجی و فشارهای بی‌سابقه‌ای که به بهانه‌­های مختلف از سوی آمریکا و برخی دولت­‌های غربی علیه مردم کشورمان اعمال شده‌است از حساسیت فوق­‌العاده­‌ای برخوردار است و بدین لحاظ دشمنان سعی کرده­‌اند با پیش گرفتن راهبردهای سه­ گانه میزان تأثیرگذاری انتخابات 1400 را به حداقل برسانند.

اولین راهبرد دشمن در این کارزار سیاسی تلاش برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات است. برای رسیدن به این هدف، ناکارآمد جلوه دادن نظام، برجسته کردن مشکلات اقتصادی، ادعای نبود نامزد مناسب در بین نامزدها، پررنگ کردن موضوع عدم احراز صلاحیت برخی از نامزدها، بی‌تأثیر بودن رأی دادن مردم، بیماری کرونا و مواردی از این‌ دست را دستمایه تبلیغات سهمگین خود قرار داده و شبانه‌روز علیه مردم ایران تبلیغ می‌کنند. در این رابطه گفتنی است که متأسفانه برخی از نامزدهای ریاست جمهوری، چه در مناظرات و چه در تجمع‌های تبلیغاتی خود همین رویه را در پیش‌گرفته‌اند!

دومین راهبرد دشمن این است که از فضای هیجانی و پرشور به وجود آمده انتخابات سوء­استفاده کرده و فضای کشور را ملتهب و امنیتی نمایند. کشف و منهدم کردن گروه­‌های تروریستی توسط نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و سربازان گمنام امام زمان (عج) در روزهای اخیر در مناطق مرزی که قصد ورود به داخل کشور را داشتند، حاکی از آن است که دشمن برای انجام نقشه­‌های شوم خود برنامه­‌ریزی­‌های زیادی کرده است.

و سومین راهبرد دشمن این است که با تبلیغات مسموم و پرحجم خود طوری جا بیندازد که انتخابات نه‌تنها سالم نیست بلکه از قبل مهندسی‌شده است و نامزد موردنظر نظام پیشاپیش معلوم و تعیین شده است! تا از این طریق و با ایجاد دوقطبی بین نامزدهای ریاست جمهوری، تلاش کند تا مردم به نامزدی که صلاحیت لازم را دارد رأی ندهند؛ بلکه به نامزد موردنظر معارضین داخلی و دشمنان بیرونی رأی دهند! این ترفند نیز متأسفانه در تبلیغات برخی نامزدها و همچنین در مناظرات تلویزیونی آنان به ­خوبی خود را نشان می­دهد!

 با عنایت به راهبرد سه­ گانه دشمن در برابر انتخابات 1400 و لزوم هوشیاری همگان برای خنثی‌سازی آن، تنها یک راهبرد روشن پیش­روی مردم است تا همه ترفندهای دشمنان را بی­‌اثر سازد و آن این‌که «مردم مثل همیشه با هشیاری کامل و با مشارکت بالا و حداکثری در انتخابات شرکت کنند و نامزد مطلوب را انتخاب نمایند».

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi