شناسه خبر : 83358
دوشنبه 24 خرداد 1400 , 09:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تجلیل از ۴۰۰ دختر شهید در سراسر کشور

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برگزاری سراسری همایش «تکریم دختران شاهد و ایثارگر» گفت: امروز نزدیک به ۴۰۰ نفر از فرزندان شهدا در سراسر کشور تکریم می‌شوند.

 

تجلیل از ۴۰۰ دختر شهید در سراسر کشور/ تولید ۱۴ مستند درباره شهدای مدافع حرم درد‌ها کرامت اولین همایش «تکریم دختران شاهد و ایثارگر» با حضور سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید، فریده اولاد قبا مشاور امور بانوان بنیاد شهید و دیگر معاونان این بنیاد و خانواده شهدا و ایثارگران امروز (یکشنبه) در سالن خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: این همایش برای اولین بار با تاکید ریاست بنیاد شهید به صورت سراسری با حضور فرزندان شهدای مدافع حرم در حال برگزاری است.

وی افزود: امروز نزدیک به ۴۰۰ نفر از فرزندان شهدا در سراسر کشور تکریم می‌شوند. رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مقام شهدای مدافع حرم فرمودند «کسی که به عراق و سوریه می‌رود به عنوان دفاع از حریم اهل بیت (ع) و مقابل تکفیری‌ها می‌ایستد در واقع دارد از شهر‌های خود دفاع می‌کند. البته نیت آن‌ها خداست، اما در حقیقت این دفاع از ایران است، شهدای مدافع حرم اگر نبودند باید با عناصر فتنه در شهر‌های ایران می‌جنگیدیم. شهدای مدافع حرم در زمان خود از اولیای الهی محسوب می‌شوند.»

سردار سلیمانی ادامه داد: جانباز بصیری می‌گفت اگر مدافع حرم داریم موافق حرم هم داریم؛ مادران شما دختران، پدرانتان را همراهی کردند. امروز به جهت رویکردی که بنیاد شهید دارد یکی از برنامه‌های محوری، توجه فراگیر به خانواده شهدای مدافع حرم است که اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفت.

وی در پایان گفت: امروز قرارداد تهیه ۱۴ مستند در خصوص «ملازمان حرم» بسته شد و کار ساخت آن در هفته‌های آتی کلید می‌خورد. پنج نماهنگ به برکت حضور دختران شهدا و فرا رسیدن دهه کرامت تهیه می‌شود تا بخشی از جانفشانی و اثرگذاری جهاد پدران شما به تصویر کشیده شود.

فریده اولاد قباد مشاور امور بانوان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در سخنانی خطاب به دختران شهدای حاضر در مراسم بیان داشت: شما اسوه‌های ماندگار و یادگاران شهدا هستید. ما باید از الگو‌های تاریخی مانند حضرت زهرا (س) و فاطمه معصومه (س) در رفتار، عمل، حجاب و زندگی استفاده کنیم. امام راحل فرمودند «از دامن زن مرد به معراج می‌رود»، لذا رسالت شما دختران شهدا که زنان و مادران آینده کشور هستید آینده‌سازی است. تربیت نسلی شجاع است که باید رهرو اهل بیت (ع) باشند.

وی افزود: در حفظ حجاب و عفت الگوی ما باید حضرت فاطمه معصومه (س) باشد. روز ملی دختر در سال ۱۳۸۵ مصوب شد. مهمترین رسالتی که همه دولت‌ها نسبت به خانواده شهدا دارند توانمندسازی همراه با بصیرت و آموزه‌های دینی برای ادامه دادن راه شهداست. پدران شما با بصیرت وارد جنگ شدند، هم در هشت سال دفاع مقدس و هم در دفاع از حریم اهل بیت (ع). زمانی که پدرم جبهه رفت، آخرین لحظات خداحافظی‌اش را به خاطر دارم. آخرین صحبتش این بود که ما در سنگر دفاع از حق علیه باطل هستیم و شما باید در سنگر آموزش تلاش کنید و بعد هم تاکید بر حفظ حجاب داشت.

اولاد قباد اظهار داشت: همانطور که پدران شهدا با بصیرت راه خود را انتخاب کردند، شما نیز باید با بصیرت راه پدران خود را ادامه دهید و این پرچم را تا زمانی که به دست صاحب اصلی خود برسد زمین نخواهیم گذاشت.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
به عنوان یک ننظامی چرا با تخلفات موسسه شاهد برخورد نمیکنی این موسسه بیشترین افت ریزش سهم را در تاریخ بورس دارد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi