شناسه خبر : 83359
دوشنبه 24 خرداد 1400 , 09:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اولین همایش «تکریم دختران شهدا»برگزار شد

اوحدی در همایش «تکریم دختران شهدا» گفت: تداوم راه حضرت زینب (س) به دوش دختران شهداست؛ لذا رسالتی تاریخی برعهده آن‌ها گذاشته شده است.

 

تداوم راه حضرت زینب (س) به دوش دختران شهداستسعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در اولین همایش «تکریم دختران شهدا» که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ابتکارات حضرت امام خمینی (ره) نامگذاری مناسبت‌هایی در تقویم کشور بود، از جمله روز قدس که شاهد هستیم در سطح بین‌المللی چه عظمتی پیدا کرد؛ لذا سه روز در تقویم ایران اسلامی به نام روز زن نامگذاری شد که به یمن میلاد سه بانوی بزرگ اسلام است. روز زن، روز پرستار و روز دختر.

وی با اشاره به هدف از نامگذاری روز دختر گفت: ما و امثال ما که در گرداب مادی دنیا گرفتاریم اما شما دختران شهدا تحت توجه پدران خود هستید. شما نیازی به تجلیل ندارید. خداوند فرمود وقتی شهید را از بین اهل خانه بردم خودم جانشین شهید در خانه او می‌شوم و اگر کسی دل فرزند شهیدی را به دست آورد دل خدا را به دست آورده.

اوحدی افزود: تاریخ تمدن‌های بشری قبل از ظهور اسلام مملو از صفحات سیاه نسبت به جایگاه زن و دختر و مادر است. اگر پیامبر اسلام (ص) مبعوث شد تا ارزش‌های بشری را احیا کند باید در عالی‌ترین مراتب رشد نقش زن به درستی تبیین شود و چقدر زیباست که در دنیای جاهلیت عرب که زن به عنوان برده اثری در اتفاقات تاریخی نداشت، حضرت خدیجه به همسری پیامبر گرامی اسلامی درآمد. اولین شهید اسلام حضرت سمیه (س) می‌شود و این عظمت زن را به تصویر می‌کشد.

وی با اشاره به اینکه تداوم راه حضرت زینب (س) به دوش شما دختران شهداست، بیان کرد: رسالتی تاریخی بر عهده شما گذاشته شده است. اگر نقش زن در تاریخ عاشورا نبود امروز واقعه عاشورا دچار تحریف می‌شد. رسالت تاریخی شما دختران شهدا نقل سینه به سینه حماسه پدران بزرگوارتان است. تاریخ سال‌ها بعد پشت پرده این فتنه بزرگ را نشان می‌دهد. دشمنان به دنبال این بودند غده چرکین دیگری را در منطقه ایجاد کنند. شبی که تکفیری‌ها نزدیک بغداد بودند سردار سلیمانی خود به میدان آمد، آمده بودند همه چیز را نابود کنند. امروز ما به شما نیاز داریم و آمده‌ایم از شما درس شجاعت، مقاومت و صبوری بگیریم.

به گزارش دفاع‌پرس، در بخشی از برنامه با حضور زینب سلیمانی از ۱۰ دختر شهید مدافع حرم و دختر جانبازان و ایثارگران دارای مقام‌های ورزشی و علمی تجلیل به عمل آمد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi