شناسه خبر : 83371
دوشنبه 24 خرداد 1400 , 14:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و با حضور رئیس بنیاد شهید

از دختران برگزیده علمی ورزشی شاهد و ایثارگر تجلیل شد

در نخستین همایش بزرگداشت مقام دختران، از برگزیدگان علمی و ورزشی دختران نخبه شاهد و ایثارگر تجلیل شد....

فاش نیوز - در نخستین همایش بزرگداشت مقام دختران، از برگزیدگان علمی و ورزشی دختران نخبه شاهد و ایثارگر تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار ما، به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و گرامیداشت مقام دختر، نخستین همایش سراسری بزرگداشت مقام دختران شاهد و ایثارگر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد و از تعدادی از دختران نخبه و سرآمد جامعه ایثارگری در حوزه های مخلف علمی و همچنین قهرمانان ورزشی ملی و المپیکی تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم که به همت معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای نخستین بار برگزار شده است، حجت الاسلام شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، سعید اوحدی رییس بنیاد شهید، سردار جعفری رییس مرکز باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اولاد قباد مشاور امور بانوان بنیادشهید و  "زینب سلیمانی" فرزند شهید حاج قاسم سلیمانی حضور داشتند.

این مراسم با تلاوت آیات سوره مبارکه "کوثر" و آیاتی از سوره مبارکه "مریم"آغاز و با سرود ملی جمهوری اسلامی  ادامه یافت.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آیاتی از سوره مریم با بیان جایگاه زنان و دختران خاطر نشان کرد: وقتی مادر حضرت مریم(س) می خواست او را به دنیا بیاورد تمایل داشت که پسری به دنیا بیاورد تا در خانه خدا به خدمت و عبادت بپردازد اما حضرت مریم (س) به دنیا آمد.

وی گفت: مادر حضرت مریم (س) تحت تأثیر باورهای تاریخی آن زمان بود و توقع داشت که فرزند پسری متولد شود اما نمی‌ دانست که دختری به دنیا می‌آورد که فرزند این دختر، حضرت عیسی (ع) جهانی را پر از عدل می‌ سازد.

در ادامه مراسم سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران طی سخنانی ضمن گرامیداشت مقام دختران و تبریک دهه ولایت و ولادت حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) حضور در جمع فرزندان و دختران شاهد و ایثارگر به ویژه فرزندان شهدای فاطمیون و زینبیون  را افتخار و توفیق بزرگی برای خود عنوان کرد و گفت: شما فرزندان شهدا رسالت بزرگی بر عهده دارید و حماسه تاریخی که پدران شما خلق کرده اند باید به نسل‌های آینده انتقال پیدا کند و رسالتی که زنان و دختران در نهضت عاشورا به دوش داشتند امروز به عهده شما نهاده شده است.

رییس بنیاد شهید و امورایثارگران همچنین در تجلیل از جایگاه مقام زنان و دختران نیز اظهار داشت: در طول تاریخ اسلام، زنان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بودند از جمله حضرت خدیجه (س) به عنوان نخستین زنی که به دین اسلام مشرف و حضرت سمیه (س) نخستین زنی بود که در راه اسلام به شهادت رسیدند. در طول واقعه عاشورا نیز حضرت زینب (س) نقش تأثیرگذاری در زنده نگه داشتن نهضت عاشورا داشتند.

سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این همایش ضمن گرامیداشت میلاد پربرکت حضرت فاطمه معصومه(س) و همچنین گرامیداشت یاد همه شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری  که می فرمایند کسانی که برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) به سوریه و عراق می روند مانند این است که از شهرهای خود دفاع می کنند، شهدای مدافع حرم از اولیای الهی هستند که اگر آنها نبودند اثری از حرم های اهل بیت(ع) وجود نداشت.

  معاون فرهنگی بنیاد شهید با اشاره به فعالیت های فرهنگی بنیاد در این زمینه متذکر شد: ساخت مستند، فیلم و نماهنگ های ویژه شهدای مدافع حرم به عنوان جهادگرانی که بیرون از مرزها حضور داشتند  رسالت ما در ترویج  و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت است.

فریده اولاد قباد مشاور امور زنان و خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز طی سخنانی با اشاره به حضور دختران شهدای مدافع حرم حاضر در این همایش اظهار داشت: شما دختران شهید اسوه‌ های ماندگار و یادگار شهدا هستید که باید حضرت فاطمه(س) و حضرت معصومه(س) را به عنوان الگویی در رفتار و حجاب قرار بدهید.

مشاور امور زنان و خانواده بنیاد شهید همچنین با اشاره به بیانات حضرت امام (ره) که فرمودند:  "از دامن زن مرد به معراج می رود" تاکید کرد: نقش و رسالت شما دختران شاهد و ایثارگر  انسان‌ سازی و تربیت نسلی شجاع و ادامه ‌دهنده راه شهدا در آینده است.

وی متذکر شد: شما فرزندان شهدا باید پرچمی که پدران تان در مسیر اسلام برداشتند را تا رسیدن به صاحب آن حضرت امام زمان (عج) برافراشته نگه دارید و در این مسیر به مادران تان نیز کمک کنید.

در پایان این مراسم از "نرگس مظفری‌ نیا" فرزند شهید مدافع حرم شهروز مظفری‌نیا، "فرزانه گشانی" فرزند جانباز رتبه 41کنکور در رشته روانشناسی دانشگاه تهران، "سمیه خزایی" فرزند جانباز و حائز رتبه 2بین المللی کیک‌ بوکسینگ، "مهدیه نیک بخت سنگری" رتبه 2جهانی رشته کاراته تیمی، "فاطمه زهرا مردانی" فرزند شهید مدافع حرم، "فاطمه فرامرزی" فرزند شهید مدافع حرم از لشکر فاطمیون، "زینب عزیزانی" فرزند شهید مدافع حرم و "فاطمه زهرا انصاری" فرزند شهید مدافع حرم تقدیر به عمل آمد.

حواشی این برنامه:

*  این مراسم یک میهمان ویژه هم داشت که آن هم "زینب سلیمانی" بود که با حضورش یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را برای همگان زنده تر از همیشه ساخت.

*در این همایش که به صورت وبینار برای سراسر کشور قابل مشاهده بود، در ارتباط تصویری با دو استان قم و خراسان رضوی، از حال و هوای این مناسبت بزرگ در این دو استان نیز برای حاضرین اطلاع رسانی شد و در مجموع در سراسر کشور از 400 دختر شهید مدافع حرم تیپ زینبیون و فاطمیون تقدیر به عمل آمد.

*پخش کلیب بسیار زیبای "بسم رب الشهید" از بخش های زیبای این برنامه بود که حال و هوای خاصی را میان فرزندان شهدای مدافع حرم ایجاد کرده بود.

*این همایش که نخستین همایش تقدیر از فرزندان دختر شهدای مدافع حرم زینبیون و فاطمیون بود از سوی رسانه های تصویری و خبرگزاری های داخلی و برون مرزی  پوشش خبری داده شد.

* قرایت دلنوشته دختر نوجوان "فاطمه زهرا انصاری" فرزند شهید مدافع حرم برای پدر شهیدش، از دیگر بخش های قابل توجه و تاثیرگذاری بود که در نوع خود بسیار زیبا و دلنشین بود.

* اهدای خلعت خادم الشهدایی توسط جانباز بصیر عباس طایفه از سوی خانواده شهدا و ایثارگران به رییس بنیادشهید و امور ایثارگران از بخش های دیگر این همایش بود.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi