شناسه خبر : 83390
سه شنبه 25 خرداد 1400 , 12:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نجات دو زن زائو با کمک تیربار توسط یک «ماما»!

زهره شجاعی امدادگر دوران دفاع مقدس خاطره‌ای جالب را از زایمان دو زن جنگ‌زده در معرکه نبرد روایت کرد.

 

روایت جالب از یک مامای تیربارچیصفحه اینستاگرامی انتشارات مرز و بوم به نقل از شماره ۶۴ مجله صف که در سال ۱۳۶۴ به چاپ رسیده است، خاطره‌ای از زهره شجاعی امدادگر سوسنگرد را روایت کرد که در دل معرکه جنگ عامل زایمان دو زن زائو شد. این خاطره در ادامه آمده است.

در سوسنگرد خدمت می‌کردیم. روزی دو سه زائو برای وضع حمل می‌آوردند. یک روز سه تا زائو آوردند؛ در همان موقع حمله شروع شد. پرسنل بیمارستان ناچار شدند آن‌ها را سوار وانت کنند و از سوسنگرد بیرون ببرند.

در میان گلوله و خمپاره به جایی می‌رسند که دیگه امکان رفتن نیست. وارد سنگری شدند که تیربار داشت و دو برادر سرباز پشت تیربار بودند، دو تا از زائو‌ها همان‌جا توسط یکی از خواهران ماما وضع حمل می‌کنند. ترکش خمپاره به برادران می‌خورد و همان دم شهید می‌شوند. عراقی‌ها جلو می‌آیند. خانم ماما خودش پشت تیربار می‌نشیند و بعثی‌ها را به جهنم می‌فرستد و بعد زائو‌ها را به سلامت به بیمارستان می‌رساند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi