شناسه خبر : 83524
دوشنبه 31 خرداد 1400 , 10:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش مستند گلوبال تایمز از جنایات هولناک آمریکا

بنویسید آمریکا، بخوانید ماشین کشتار جمعی

ارگان رسانه‌ای حزب حاکم چین، در گزارشی با ارائه آمار و بررسی سوابق نظامی آمریکا در خارج از این کشور به‌ویژه در غرب آسیا، واشنگتن را که داعیه دفاع از حقوق بشر دارد به یک «ماشین کشتار جمعی» تشبیه کرده است.
روزنامه «گلوبال تایمز» چین در گزارشی به بررسی حضور نظامی آمریکا در خارج از مرزهای این کشور و آنچه از این مسئله عاید مردم کشورهای جهان شده پرداخته است. در ابتدای گزارش این رسانه حزب حاکم چین ذکر شده که آمریکا نیروهای نظامی خود را در بیش از ۱۵۰ کشور دنیا مستقر کرده که تقریباً ۱۶۵ هزار پرسنل فعال در خارج از مرزهای این کشور و صدها پایگاه نظامی در تقریباً همه قاره‌ها را شامل می‌شود. اما علیرغم ادعاهای پرطمطراق آمریکا مبنی بر حفظ صلح در مناطق درگیری، آنچه این کشور برجای گذاشته تلفات غیرنظامی است که آمار درستی از آن ارائه نشده و همچنین خانواده‌های بی‌شماری هستند که مورد غفلت واقع شده‌اند.
آمار واقعی 5 برابر آمار رسمی پنتاگون
 در ادامه این مطلب به گزارش سالانه وزارت دفاع آمریکا اشاره شده: «هفته گذشته پنتاگون گزارش سالانه خود را درباره تلفات غیرنظامیان منتشر و در آن اعتراف کرد که در نتیجه عملیات‌های نظامی آمریکا در افغانستان، سومالی و عراق در سال ۲۰۲۰، حدود ۲۳ غیرنظامی کشته و ۱۰ نفر دیگر مجروح شدند. همچنین ۶۳ فوتی و ۲۲ زخمی بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ اغلب در سوریه و یمن گزارش شد که در زمان خود اعلام نشده بود».
به گزارش فارس طبق این گزارش، ناظران مستقل و سازمان‌های غیردولتی به طور مرتب آمار تلفات غیرنظامی عملیات‌های آمریکا را بسیار بالاتر از آماری که خود این کشور مایل به پذیرش آن است، منتشر می‌کنند. امسال هم استثنایی در کار نبوده است. سازمان غیر‌دولتی مستقر درانگلیس موسوم به «ایروارز» که جنگ‌های بین‌المللی علیه داعش و سایر گروه‌های شبه‌نظامی را ردیابی و بایگانی می‌کند، تخمین زده که در سال گذشته (۲۰۲۰) دست‌کم ۱۰۲ غیرنظامی در عملیات آمریکا در افغانستان، عراق و سوریه کشته شده‌اند  که پنج برابر آمار رسمی اعلام شده از سوی پنتاگون است. به نوشته «گلوبال تایمز»، به نظر می‌رسد تلفات ناشی از اقدامات آمریکا بخصوص در افغانستان به طور رسمی کمتر محاسبه شده است. در حالی که پنتاگون گزارش داده که تنها ۲۰ فوتی و پنج مجروح در پی اقدامات این کشور در افغانستان در سال گذشته برجای مانده، ماموریت کمک سازمان ملل در افغانستان می‌گوید که نیروهای بین‌المللی تحت هدایت ایالات متحده دست‌کم ۸۹ غیرنظامی را به کام مرگ کشانده و ۳۱ نفر دیگر را مجروح کرده‌اند. در بخش دیگری از گزارش این روزنامه می‌خوانیم: «در حالی که آمریکا همواره با صدای بلند درباره مشارکت خود در ثبات منطقه‌ای و صلح جهانی دم می‌زند، صدها خانواده قربانیان اقدامات این کشور هیچ غرامتی چه مالی و چه اخلاقی دریافت نمی‌کنند. در سند وزارت دفاع آمریکا تایید شده که گرچه کنگره آمریکا 3 میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ به پنتاگون برای دادن غرامت به خانواده‌های قربانیان اختصاص داد، هیچ غرامتی تاکنون پرداخت نشده است...
در ادامه این گزارش با اشاره به «برنامه‌ها و محاسبات نادرست آمریکا»، افغانستان به عنوان نمونه ذکر و عنوان شده ماموریت کمک سازمان ملل در افغانستان فاش کرده که در نیمه اول سال ۲۰۱۹ آمریکا غیرنظامیان بیشتری (۷۱۷ نفر) را در مقایسه با تعداد کشته‌شدگان به دست شورشیان (۵۳۱ نفر) کشته است. حملات هوایی که اغلب توسط هواپیماهای جنگی آمریکا انجام می‌شود، عامل قتل ۳۶۳ غیرنظامی از جمله ۸۹ کودک است. در پایان این گزارش آمده است: بزرگترین کنایه زمان این است که یک مدافع حقوق بشر خودخوانده (آمریکا) چیزی بیشتر از یک کشور قاتل، یک دستگاه کشتار جمعی و مرکز قتل‌عام نیست.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi