شناسه خبر : 83751
چهارشنبه 09 تير 1400 , 11:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تبیین نظریه شهید بهشتی درباره «خودسازی برای تاریخ‌سازی»

حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) در سخنانی به تبیین نظریه شهید بهشتی (ره) پیرامون نقش خودسازی انسان در راستای تاریخ‌سازی پرداختند.

 

شهید دکتر سید محمد حسینی بهشتی در روز هفتم تیر ۱۳۶۰ به دست منافقین به شهادت رسید و به همین مناسبت، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فیلمی را از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درمورد شخصیت او منتشر کرد.

مسبب تاریخ‌سازی انسان از دیدگاه شهید بهشتی

متن این فیلم به شرح زیر است:

«شهید بهشتی جزء نوادر زمان بود. منطقی و پایند به اصول و مبانی و همچنین یک اصولگرای به معنای حقیقی کلمه محسوب می‌شد و سر اصول با کسی ملاحظه نمی‌کرد. خطر را می‌شناخت و می‌دانست (در وضعیتی مشابه) میدان مین قرار دارد. هر لحظه بیم از دست دادن جان هست ولیکن بی‌مهابا با نگاه به هدف در این راه پیش می‌رفت و نمی‌هراسید.

گاهی برخی به نام بعضی بزرگان و چهره‌های خوش‌نام حرفی می‌زنند، اما حقیقت آن است که من می‌گویم که مرحوم آیت‌الله بهشتی به معنای واقعی کلمه پایبند به مبانی انقلاب و امام خمینی (ره) بود.

آن مقداری که در آن دوره به این سید بزرگوار نورانی ارزنده برجسته دست‌های تبلیغاتی دشمن تهمت زدند، به کمتر کسی از عناصر انقلاب در طول زمان این همه اهانت‌های خصمانه و بغض‌آلود کردند البته او راه خودش را با قوت طی کرد. جان خودش را در این راه گذاشت، اما درواقع جان، حقیقت و هویت خودش را به عرش اعلی رسانید.

شهید بهشتی خار چشم دشمنان بود و امام خمینی (ره) احترام و شخصیت ویژه‌ای برای شخصیت او نه فقط در زمان انقلاب بلکه هرگاه او را می‌دیدند، قائل بودند.

شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلوم رفت برای آنکه در دوران حیاتش کسی به عمق و والایی شخصیتی او پی نبرد.

کسی مثل این شخصیت را که در مدیریت، اجرا، اقدام، فکر، مبانی فقهی و فلسفی، تجربه و جهان‌دیدگی، روشنفکری و وسعت نظر در آن پایه و رتبه بود که او را از دل مدیریت نظام نوپا بیرون بکشند و از بین ببرند، این باید نظام را فلج می‌کرد اما با رفتن شهید بهشتی نظام فلج نشد بلکه هرکدام از این شهادت‌ها مثل خون تازه‌ای در رگ این کالبد زنده پرطراوت جوان دوانده شد و آن را سرحال‌تر، پرانگیزه‌تر و بانشاط‌تر کرد.

منافقین در هفتم تیر جنایت بزرگی در حق مردم کردند که شهید بهشتی و ۷۰ نفر از مسئولان را به شهادت رساندند.

رحمت خدا بر شهید بهشتی و کسانی که با او به شهادت رسیدند و شهدای راه اسلام باد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi