شناسه خبر : 83752
چهارشنبه 09 تير 1400 , 11:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درد دل یک قربانی سردشت!

مصطفی- بنده اهل شهرستان سردشت هستم. اولین شهر قربانی سلاح های شیمیایی در جهان زمانی که رژیم بعث صدام بی پدر به شهر ماشیمیایی زد، 13سال داشتم. ما هیچ تجربه ای از شیمیایی و این بوی سیب ممنوعه نداشتیم.

 الان نزدیک به 34سال هست ازاین موضوع میگذرد شب‌هایی بوده به خاطرتنگی نفس سرم راداخل فریزریخچال میگذارم که با هوای سرد فریزر آرامترشوم ونفسم بهترشود مشکل گوارشی پیداکردم درسن 35سالگی مجبوربه عمل چشم شدم روز به روز بینایی چشمانم کمترمیشود.

 مشکل اعصاب دارم زندگی یعنی اعصاب وقتی اعصاب نداری زندگی هم نداری. با کوچکترین برخوردعصبی می شوم مجبورم خودم رابا شکستن اشیا یا کله به دیوارکوبیدن یا مشت به دیوارکوبیدن خالی کنم.

بارهای بار به بنیاد جانبازان شهرستان مراجعه کردم شاید صدبار طی این چندسال شایدهزاربار اما جزجواب سربالا ازاین مسئولین نشنیدم وهیچ جوابی به من ندادن دریغ ازیک دفترچه درمان که حتی اون هم قابل ما نمیدونند.

مردم شهر ما اکثرأ شیمیایی هستن وهیچ کس هم جوابگو نیست

اینستاگرام
هر روز خبرهایی مبنی بر واکسبناسیون بیماران خاص به گوش می رسد.
شخصا جانباز شیمیایی به ناحق ۲۰ درصد و دارای مشکلات نسبتا شدید ریوی هستم که با یک سرماخوردگی کوچک هم تا آستانه مرگ پیش می روم.
اما گویا مسولین محترم هیچ برنامه ای برای این قشر که در معرض خطر ترین نسبت به ویروس کووید هستند ندارند و به کل ما را فراموش کرده اند.
در صورتی که یک جانباز ریوی حتی با درصد کم حتی از یک جانباز نخاعی و قطع عضو هم بیشتر در معرض خطر این ویروس هستند.شخصا دو سال است در خانه حبس شده ام و حتی خانواده ام نیز به شدت مراقب هستند و به ندرت از منزل بیرون می روند چون می دانند که با ورود ویروس کار من تمام است.
حال سوال من این است که : آیا امثال بنده به اندازه یک بیمار دیابتی هم حق نداریم؟ آیا ما بیمار خاص نیستیم؟
چرا هیچکس به فکر جانبازان شیمیایی ریوی درصد پایین نیست؟
آیا ویروس کرونا هم بر اساس درصد وارد عمل می شود؟
به مجلس و نماینده شهرمان هم نامه نوشتم و ایشان زحمت کشیدند در یک خط فرمودند: حق کاملا با شما است و واقعا باید شیمیایی در اولویت باشد اما شرمنده در سند ملی واکسیناسیون این قضیه تعریف نشده و محلی از اعراب ندارد.....همین
واقعا خجالت آور است،.....
این در حالی است که افرادی را می شناسم که ده ها برابر از بنده سالم تر هستند اما چون ۷۰ سال به بالا هستند واکسن دریافت کرده اند،جالب نیست؟
بارها به سایت بنیاد هم ایمیل زدم اما دریغ از یک پاسخ....
نمی دانم شاید هم تعمدا قصد دارند از شر ما راحت شوند....
داوری را به خدای بزرگ می سپاریم....
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi