شناسه خبر : 83865
دوشنبه 14 تير 1400 , 11:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آقای مجتهد کمک بکن

محمد حسام - خواهشمندیم این متن را به برادر بزرگوار یوسف مجتهد که از همسنگران ایثارگر پر تلاش ما است برسانید شاید ایشان با همکاری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مشکل ما را که بیش از ده ها نامه به بنیاد و وزارت علوم و... بوده و تا کنون هیچ پاسخی دریافت نکردیم؛ حل شود. ... و اما مشکل ما:

1_از قبل از برنامه پنجم توسعه تا کنون عضو هیئت علمی(پیمانی) در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی هستیم.
2- برای عضویت علمی از ابتدا مدرک تحصیلی ما کارشناسی ارشد و همه فرایندهای قانونی وزارت علوم (اعم از ارزیابی علمی و تأیید صلاحیت عمومی) را انجام دادیم.
3- هیچ گونه احکام محکومیت بواسطه پرونده کیفری، مدنی، جزایی، سیاسی و... نداریم.
4- جرم ما رزمنده بالای دو سال حضور داوطلبانه در جبهه حق علیه باطل و دارای جانبازی بیش از 25% است،
5- به زعم بعضی از مسئولین بی کفایت و مرفهین بی درد در وزارت علوم که با تفسیر به رأی خود ما را تبدیل وضعیت نمی نمایند.
6- بهانه شان این است که در استفساریه های اخیر و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی نامی از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی برای تبدیل وضعیت نیامده است و این تیدیل وضعیت ها مال کارمندان و کارگران ایثارگراست و...
7- در صورتی که در سطر آخر ماده 2 قانون خدمات جامع ایثارگران با صراحت تمام اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی شامل حال قانون می شوند.
8- جالب تر این که ما را تهدید به عدم نیاز می نمایند، در واقع به نوعی می خواهند ما را اخراج نمایند...
لذا خواهشمندیم با توجه به یک دهه سوابق عضو هیئت علمی بودن با ارزشیابی های مطلوب در تدریس چاره ای برای ما اندیشیده شود.
پیشاپیش تشکر ما را بپذیرید. منتظر پاسخ و اقدام شما هستیم.

اینستاگرام
با سلام
وفق قانون بند ز ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه و بند پ ماده 90 قانون برنامه ششم توسعه داشتن دکترای تخصصی بصراحت برای ایثارگران جهت عضویت هیات علمی ذکر شده که برای تبدیل وضعیت هم برای رسمی قطعی شدن به دکترای تخصصی داشتن اشاره میکنند. باید مدرک دکترای تخصصی تان را بگیرید اگر هنوز اخذ نکرده اید؟ ضمنا مدارک لیسانس تا دکترا باید از نظر رشته و گرایش تحصیلی یکسان باشه نه متفاوت که باز تبدیل وضعیت به مشکل برمیخوره. مثلا نمیشه لیسانس ادبیات داشت و ارشد و دکترای حقوق که انجام نمیدهند. این امر یعنی داشتن دکترای تخصصی مربوط به وزارت علوم نیست بلکه از اساس به مجلس برمیگرده که این شرط را مبنای جذب و تبدیل وضعیت قرار داده است. باتشکر
سلام علیکم، با ادب و احترام قبل از پاسخ به آقای محترم به نام علی، که ظاهراً مداقه کامل در بقیه مصوبات و قوانین تبدیل وضعیت ایثارگران ننموده و فقط به دو ماده از برنامه 5 ساله پنجم توسعه و ششم توسعه اشاره نمودن؛ جا دارد از زحمات پایگاه محترم « خبری - تحلیلی فرهنگی ایثار و شهادت » تشکر نمایم که نقطه نظرات ما را منعکس می نمایند.
وامآ آقای محترم علی؛ اگر به متن در خواست ما توجه می نمودید نوشته بودیم برادر ایثارگر ما آقای مجتهدی در خواست ما را جهت حل مشکل به کمیسیون ایثارگران و کمیسیون فرهنگی اجتماعی و یا نمایندگان محترمی که در زمینه تصویب تبدیل وضعیت ایثارگران تلاش نمودند برسانن تا آن نمایندگان محترم که یقیناً بیشتر ما و جنابعالی در مورد قوانین گذشته و اصلاحات بعدی از برنامه پنجم توسعه تا کنون در این زمینه آگاهی دارند چاره ای بیاندیشند.
آقای علی آقای ِ محترم نظر مبارک را احتراماً به استفساریه ذیل جلب می کنیم همچنین خواهشمندیم به اصلاحیه های موادی که شما ذکر فرمودید هم نگاهی بنمایید.
علاوه براین بر اساس آخرین آین نامه مصوب جذب اعضای هیئت علمی با اصلاحیه های بعدی در سال 139ه در بخش تبدیل وصعیت ایثار گران را تحت شرایطی با کسب امتیاز علمی حداقل از پیمانی به رسمی_آزمایشی اجازه تبدیل وضعیت داده است.
مشکل ما این است که بی دردهای وزارت علوم و رؤسای مرفه بی درد و بعضاً بی توجه به ارزش و تکریم ایثارگر در مواردبسیار زیادی با توجه به این که ایثارگر نمره قبولی فرایتد تبدیل وضعیت را هم کسب نمود؛ مایل به تبدیل ایثارگر مظلوم نیستند. بگذریم جای این بحث این جا نیست و اگر مرجعی آستین بالا بزند مدارک متقن را ارائه می دهیم.
و اما برگردیم اصل مطلب یه استفساریه ذیل توجه کنید:
_____
نامه شماره ۹۱۶۹۸ مورخ ۱۵/۸/۱۳۹۹

بنیاد شهید و امور ایثارگران

سازمان برنامه و بودجه کشور

سازمان اداری و استخدامی کشور

در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به پیوست «قانون تفسیر بند «و» ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران» که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ بیست و هفتم مهرماه یکهزار و سیصد و نود و نه مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۷/۸/۱۳۹۹ به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره ۵۸۵۸۸/۳۷ مورخ ۱۲/۸/۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی واصل گردیده، جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.

حسن روحانی- رییس جمهور

نامه شماره ۵۸۵۸۸/۳۷ مورخ ۱۲/۸/۱۳۹۹

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی

رییس محترم جمهوری اسلامی ایران

در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (۱۲۳) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر بند «و» ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که با عنوان طرح استفساریه تبصره (۱) بند (ذ) ماده (۸۷) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به مجلس شورای اسلامی ایران تقدیم شده بود، با تصویب در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۲۷/۷/۱۳۹۹ و تأیید شورای محترم نگهبان، به پیوست ابلاغ می‌شود.
قانون تفسیر بند «و» ماده (44) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران

موضوع استفساریه:

آیا دولت موظف است افراد مشمول ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و اصلاحات و الحاقات بعدی آن که در زمان حاکمیت قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب ۲۵/۱۰/۱۳۸۹ به صورتی غیر از استخدام رسمی به‌کارگیری شده‌اند را براساس شرایط مندرج در بند «و» ماده (۴۴) قانون مذکور (قانون برنامه پنجساله پنجم) و اصلاحات بعدی آن به صورت رسمی به استخدام درآورد؟

پاسخ: بلی.

محمدباقر قالیباف- رییس مجلس شورای اسلامی
-------
لطفا ماده 21 و ماده 44 و تغیراتش را هم بخوانید، دقیقاً نشانگر آن است که اگر ایثارگری از قبل برنامه پنجم تا کنون بصورت عضو هیئت علمی پیمانی مشغول بکار بوده و هنوز هم ادامه دارد باید همانند همه ایثار گرانی که بدون شرط سنی و یدون شرایط تحصیلی[ار نظر مدرک] و بدون مصاحبه حد اکثر ظرف سه ماده قطعی رسمی تبدیل وضعیت دهند.
امیدوارم از توضیحات ما مکدر نشوید.
باز هم درخواست ما این است برادر مجتهدی مشکل ما را با نمایندگان خانه ملت در میان بگذارند آنان هر تصمیی گرفتند و شورای محترم نگهبان مهر تأیید شرعی و فانونی بر آن زد.
ما هم به قانون گردن می نهیم. آنان که قانون را قبول ندارند امام راحل در باره شان فرمودند«هرکس یگوید قانون راقبول ندارم، غلط می کند .... قانون تو را قبول ندارد».
و آخر دعوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِين. و پايان گفتار ما اينست كه: حمد و سپاس مخصوص پروردگار جهانيان است
سلام علیکم، عرض ادب و احترام و تشکر از ایثارگر پرتلاش و مدافع حقوق ناحق اجرا نشده ایثارگران برادر محترم آقای یوسف مجتهد و تشکر ویژه از سایت خوب خودمان.
از این که مطلب [دستورالعمل تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران(۲)] را از برادر مجتهد منتشر ساختید.
گرچه مفصلاً همان روز اول که آقای «علی آقا» ذیل درخواست ما مطلب خود را بدون مداقه در سایر مواد قانونی منعکس نمودند از ایشان هم تشکر داریم، ولی حق مسلم خود می دانیم که یاد آوری کنیم خوب بود قبل از انتشار مطلبش با اشخاصی که اشراف کامل برقوانین تبدیل وضعیت ایثارگران دارند مشورتی می نمودند که مداقه کامل در مواد دیگر هم بشود و بعضی از مواد اصلاحی و تغییر یافته و استفساریه مربوطه مغفول واقع نگردد.
علیهذا تشکر ویژه ما را به برادر مجتهدی ابلاغ نمایید.
باز هم خواهش خود را تکرار می کنم : خواهشمندیم برادر مجتهدی از طریق مراجع قانونی وزارت علوم را ملزم به اجرا قانون تبدیل وضعیت برای ما اعضای هیئت علمی پیمانی هم بنمایند.
ومن الله التوفیق و علیه التکلان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi