شناسه خبر : 83930
پنجشنبه 17 تير 1400 , 10:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مزایای بالای دکتری نداریم!

محمدابراهیم مرجانی- به استحضار میرساند تفسیر موجود از جزء «6 » بند ث ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه، موضوع بهره مندی از امتیازات یک مقطع تحصیلی بالاتر برای رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در دفاع مقدس و برخورداری از حقوق و مزایای اجتماعی، عملا در اجرا موجب ایجاد تبعیض بین ایثارگران مشمول این قانون شده است.  بدین صورت که ایثارگران دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد ( چه آنهایی که عضو هیات علمی رسمی هستند و چه آنهایی که مدرس هستند و هنوز احکام آنها از سوی وزارت علوم تایید نشده است) از مزایای همزمان یک مدرک تحصیلی و یک مرتبه علمی بالاتر برخوردار شده اند.

  اما آنهایی که رزمنده و جانباز و دارای مدرک دکتری هستند (اعم از مدرس و استادیار رسمی)، صرفا به بهانه اینکه بالاتر از مدرک تحصیلی دکتری مدرکی وجود ندارد، متاسفانه از مزایای قانون فوق الذکر محروم شده اند. گزارش ها حاکی از آن است که ایثارگران فوق لیسانس عضو هیات علمی تطبیقی ممهور و غیر ممهور با اعمال این قانون نه تنها از مزایای مدرک دکتری بلکه از مزایای حقوقی یک مرتبه علمی بالاتر (یعنی استادیاری و اعمال آن در تمامی پایه) برخوردار شده اند؛ در مقابل مدرسان و اعضای هیات علمی با درجه دکتری از مزایای فوق بی بهره و محروم شده اند.

لذا مستدعی است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا این درخواست در دستور کار کمسیون ایثارگران مجلس محترم شورای اسلامی قرار گیرد و در خصوص احقاق حقوق عزیزان ذینفع، اقدام لازم و مقتضی مبذول و معمول فرمایند.

با احترام و سپاس

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi