شناسه خبر : 83948
شنبه 19 تير 1400 , 08:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آزادگان سرمایه‌های عظیم انقلاب اسلامی هستند

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه شنبه 15 تیرماه در جمع حقوقدانان جمعیت آزادگان دفاع مقدس گفت: آزادگان سرمایه‌های عظیم انقلاب اسلامی و گوهرهایی از ذخیره ایمان در جمهوری اسلامی هستند.
 
دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حقوقدانان جمعیت آزادگان دفاع مقدس/ آزادگان سرمایه‌های عظیم انقلاب اسلامی هستند

مهندس سعید اوحدی با بیان اینکه موضوع حقوق بشر آمریکایی پرونده سیاهی است که قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به وضوح رسوا شده است، گفت: مصادیق افشای حقوق بشر آمریکایی جنایاتی از قبیل قتل عام مردم فلسطین و لبنان و ترورهای شخصیت های انقلابی و برجسته است که نشان دهنده خوی و طبیعت استکباری آمریکا است که حقوق مردم و ملت‌های مظلوم را تضعیف می کند و برای انسان‌ها و فرهنگ جوامع مختلف ارزشی قائل نیست.
معاون رئیس جمهور افزود: اگر جمهوری اسلامی ایران و هدایت مقام معظم رهبری وجود نداشت امروز شاهد جنایت‌های عجیب و بی‌شماری در دنیا بودیم. آمریکا بعد از فروپاشی شوروی به جمع بندی رسیده بود که همه باید تابع قوانین آنها باشند و شک نکنید اگر جمهوری اسلامی نبود به تمام اهداف خود دست می‌یافت.
وی در ادامه با تجلیل از مقام و جایگاه آزادگان تصریح کرد: دو قرائت در دنیا نسبت به واژه اسیر وجود دارد که نخستین قرائت عام، اسیر را عجین شده با محکومیت می‌داند و دست و پای اسرا بسته و از همه چیز محروم هستند و نیاز به ترحم دارند که این دیدگاه غربی محسوب می شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به دیدگاه اسلامی در مورد اسرا ادامه داد: به اسیر در دیدگاه اسلامی برخلاف دیدگاه غربی نگریسته می‌شود و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری آزادگان سرمایه های عظیم انقلاب اسلامی هستند و ایشان آزادگان را به الماس‌هایی درخشان که از مقاوم ترین عنصرها به دست آمده تعبیر می کنند که گوهر و ذخیره ایمان در جمهوری اسلامی هستند و زندگی آزادگان عزیز می‌تواند به مثابه یک ستاره راهنما باشد.
اوحدی در این دیدار افزود: دیدار با دوستان و عزیزان آزاده و مومن و خاطراتی که با آنها سپری شده است حدیث امام جواد (ع) را تداعی می‌کند و ملاقات و دیدار با دوستان و برادران آزاده موجب صفا و نورانیت دل و شکوفایی عقل و درایت می‌شود، اگرچه در مدت زمانی کوتاه انجام پذیرد.
وی در ادامه ضمن اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)، بیان کرد: خداوند آرامش را بر دل های مومنان نازل کرده و آن آرامش همان ایمان است. مومنان هنگامی که کنار هم هستند تمام بی‌قراریشان به اتمام می‌رسد و برکاتی که در این جلسات وجود دارد از برکت ایثارگران مومن است.
 در پایان این دیدار که به همت مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و با حضور جمعی از آزادگان سرافراز برگزار شد، از آزاده گرانقدر و معزز «علی داعی» تجلیل شد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi