شناسه خبر : 84016
دوشنبه 21 تير 1400 , 09:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ارائه خدمات رسانی به جانبازان شیمیایی سردشت

مدیرکل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تکذیب برخی مطالب در مورد مصدومین شیمیایی سردشت به نقل از برخی افراد به تشریح روند خدمات رسانی به جانبازان شیمیایی شهرستان سردشت در حوزه درمان پرداخت.
 
تشریح روند خدمات رسانی درمانی به جانبازان شیمیایی سردشت

دکتر سعید عطاری با بیان اینکه طی سال‌های متمادی افراد دارای پرونده و مستندات بالینی شهرستان سردشت در کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران شرکت کرده و رأی کمیسیون در مورد ایشان صادر شده است، گفت: از سال 1380 تا سال 1394 جهت شناسایی مصدومینی که فاقد مدارک بالینی و یا مستندات مثبت در رابطه با مجروحیت شیمیایی بودند مجموعاً 13 نوبت کمیسیون پزشکی در شهرستان سردشت برگزار شد که حدود 12 هزار نفر از متقاضیان توسط تیم‌های پزشکی اعزامی مورد معاینه و بررسی قرار گرفته‌اند. از سال 1394 به بعد نیز متقاضیان کمیسیون پزشکی این شهرستان به تناوب در کمیسیون‌های برگزار شده در مرکز استان آذربایجان غربی شرکت کرده‌اند.
وی افزود: همچنین از بهمن ماه سال 1399 در راستای اجرای تبصره 2 ماده 1 قانون شناسایی و حمایت از مصدومان شیمیایی با فراخوان مجدد، افراد متقاضی در ستادی که در این شهرستان با حضور نمایندگان سپاه، فرمانداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شده مورد بررسی قرار گرفته و افراد واجد شرایط جهت شرکت در کمیسیون پزشکی به بنیاد معرفی می‌شوند. در این راستا کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران آمادگی کامل خود را برای برگزاری جلسات کمیسیون پزشکی در صورت تهیه آزمایشات پاراکلینیکی لازم و موافقت ستاد کرونای استان اعلام کرده است.
مدیرکل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص تعداد جانبازان بالای 25 درصد شهرستان سردشت گفت: افراد شرکت کننده در کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس آیین‌نامه‌های ابلاغی از طرف دولت  توسط پزشکان متخصص معتمد کمیسیون پزشکی مورد معاینه و بررسی قرار می‌گیرند و بدیهی است تعیین درصد شرکت کنندگان براساس آیین‌نامه‌های مذکور بوده و امکان دخل و تصرف در آن وجود ندارد.
عطاری ادامه داد: برابر ماده 2 قانون شناسایی و حمایت از مصدومان شیمیایی مصوب سال 1389 مصوب مجلس شورای اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است در شهرستان‌های بمباران شده علاوه بر سطح بندی خدمات پزشکی مصوب، تخصص‌های مورد نیاز مصدومان شیمیایی را نیز فراهم و امکانات بهداشتی، درمانی، توانبخشی، پیشگیری و آموزشی مورد نیاز را به صورت رایگان تأمین کند. با این وجود بنیاد شهید و امور ایثارگران از سال 1379 درمانگاهی در شهرستان سردشت تأسیس کرده که در حال حاضر نیز خدمات مورد نیاز را به جانبازان شیمیایی ارائه می‌کند.
وی تصریح کرد: در سال 1398 در این مرکز بیش از 30 هزار خدمت پزشکی ارائه شده که 9900 مورد آن ویزیت پزشکان متخصص بوده علاوه بر این در سال 1399 علیرغم همه‌گیری بیماری کرونا بیش از 25 هزار خدمت ارائه شده که 3770 مورد آن ویزیت پزشکان متخصص بوده است  در سه ماهه ابتدایی سال 1400 نیز بیش از 6100 خدمت ارائه شده که 1243 مورد آن ویزیت پزشکان متخصص بوده است.
مدیرکل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در طی سالیان مختلف تیم‌های تخصصی اعزامی از تهران در درمانگاه حاضر و خدمات تخصصی ارائه کرده‌اند افزود: با توجه به اینکه درمانگاه مصدومین شیمیایی سردشت از خدمات پزشکان متخصص طرحی شاغل در تنها بیمارستان شهر استفاده می‌کنند، به دلیل محدودیت تعداد این پزشکان، گسترش خدمات میسر نیست، با این وجود در صورتی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پزشکان متخصص مورد نیاز در سطح شهر را تأمین کند بنیاد شهید و امور ایثارگران این آمادگی را دارد تا نسبت به توسعه خدمات در درمانگاه این شهر اقدام کند.
عطاری در پایان با تکذیب برخی مطالب در مورد مصدومین شیمیایی سردشت به نقل از برخی افراد گفت: تمام جانبازان شیمیایی و افراد تحت تکفل ایشان همانند سایر جانبازان، در صورتی که از شاغلین نیروهای مسلح نباشند تحت پوشش بیمه‌های پایه و تکمیلی قرار دارند و تمام خدمات پزشکی مورد نیاز را به رایگان دریافت می‌کنند.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi