شناسه خبر : 84170
دوشنبه 28 تير 1400 , 11:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ورود مدافعان حرم به عرصه روایتگری

جواد تاجیک رزمنده مدافع حرم و راوی سیره شهدا، در خصوص وضعیت روایتگری و کار‌های فرهنگی صورت گرفته در حوزه شهدا و فرهنگ جهاد و مقاومت اظهار داشت: اتفاقات خوبی در این سال‌ها افتاده و افراد زیادی اقدامات اثرگذار و شایسته‌ای در این حوزه انجام داده‌اند، اما نکته‌ای که هست گاهی نتوانستیم کار خوب را به وقت انجام دهیم چه بسا اگر به وقت انجام می‌شد، بسیاری از ناهنجاری‌ها امروز در جامعه نبود.

وی افزود: به وقت سراغ افرادی که حرف برای گفتن دارند نرفتن، به حرف آنان گوش ندادن یکی از مشکلات این حوزه است.

تاجیک در ادامه به برنامه ریزی‌ها برای برگزاری شب خاطره مدافعان حرم اشاره کرد و افزود: بر همین اساس برنامه شب خاطره را طرح ریزی کردیم. اولین برنامه شب خاطره مقاومت با حضور جانباز مدافع حرم هاشم اسدی برگزار شد و قرار است در این برنامه‌ها کار تاربخ شفاهی صورت بگیرد از این رو تعداد شرکت کنندگان و کمیت اولویت نیست.

وی در خصوص برگزارکنندگان این برنامه تصریح کرد: برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان جمعی از دوستانی هستند که خود مدافع حرم هستند یا در حوزه مربوط به شهدا و رزمندگان مدافع حرم کار کرده‌اند. این گروه جمع شدند و کار‌هایی که باید در حوزه مدافعان صورت بگیرد را لیست کردند، از برگزاری شب خاطره تا نوشتن کتاب از وقایع سوریه که این کار همزمان در ایران در سوریه نیز شروع شده است و در حال ثبت خاطره نگاری حلب هستیم.

راوی سیره شهدا افزود: اولین شب خاطره مدافعان حرم رونمایی از یکی از این کارهاست. مخاطبین برنامه را به نحوی انتخاب کردیم که بتوانند ما را در ادامه کار‌ها همراهی کنند.

وی با اشاره به هدف از برگزاری شب خاطره گفت: هدف این است که با وجود خلا روایتگری دفاع از حرم که در جامعه وجود دارد، یعنی راویانی که دفاع مقدس را خوب روایت می‌کنند، اما درباره دفاع حرم سخنی ندارند و آن‌ها که قصد روایتگری دارند، اما نتوانستند بستر کار را پیدا کنند از این برنامه‌ها بهره بگیرند. آن رزمنده‌ای که به عنوان مدافع حرم پشت تریبون خاطره می‌گوید خود بتواند جریانی باشد تا خاطرات را در محافل دیگر بازگو کند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi