شناسه خبر : 84226
جمعه 01 مرداد 1400 , 14:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

از تشییع جنازه شهید التمیمی در مسجدالاقصی تا ادامه سرکوبگری در کرانه باختری

خانواده شهید «عبدالمطلب الخطیب التمیمی» در بیت‌المقدس امروز، اول مردادماه، جنازه فرزندشان را پس از اقامه نماز صبح از مسجدالاقصی تشییع کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که ارتش رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی شدیدی در جای جای مسجدالاقصی به اجرا گذاشته بود.

محمد حماده، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) اعلام کرد که ارتش صهیونیستی به منظور سرپوش گذاشن بر جنایت خود خانواده شهید الخطیب را مجبور کرد تا جنازه فرزندشان را در دل تاریکی دفن کنند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد جنبش حماس رژیم اشغالگر صهیونیستی را مسئول شهادت عبدالمطلب الخطیب التمیمی شهروند فلسطینی ساکن قدس در زندان «مسکوبیه» دانست.

این شهروند فلسطینی پس از ضرب و شتم شدید توسط نظامیان رژیم صهیونیستی در سلول انفرادی خود در زندان مسکوبیه به شهادت رسید.

محمد حماده طی بیانیه‌ای خواستار خیزش فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی و اعلام روز سراسری خشم در پاسخ به شهادت این فلسطینی شد.

حماده تصریح کرد که در برابر این جنایت نباید سکوت کرد و همه باید با مشارکت گسترده در تشییع جنازه التمیمی و خیزش علیه اشغالگران، نشان دهند که ساکنان قدس با وجود تمامی جنایات و وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی حاضر به ترک این شهر نیستند و در آن باقی خواهند ماند.

ادامه سرکوبگری ارتش صهیونیستی علیه فلسطینیان کرانه باختری

نظامیان صهیونیست صبح امروز جمعه بار دیگر به بخش‌های مختلف کرانه باختری حمله‌ور شدند. 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نیروهای ارتش صهیونیستی با حمله به طوباس، قدس، نابلس و قلقیلیا دست به سرکوب فلسطینیان زده و ۱۲ نفر از آنان را بازداشت کرد. 

در جریان این حملات درگیری‌هایی میان نیروهای ارتش عبری و فلسطینیان صورت گرفت که در پی آن یک جوان فلسطینی هدف گلوله اشغالگران صهیونیست قرار گرفت و زخمی شد. 

شایان ذکر است که ارتش صهیونیستی هر روز به شهرها و شهرک‌ها و روستای فلسطینی در کرانه باختری حمله می‌کنند و به خانه‌های فلسطینیان یورش می‌آورند و دارایی‌های آنان را مصادره و فلسطینیان را بازداشت می‌کنند. 

 
تحولات فلسطین/ از تشییع جنازه شهید التمیمی در مسجدالاقصی تا ادامه سرکوبگری در کرانه باختری

انتهای پیام

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi