شناسه خبر : 84279
یکشنبه 03 مرداد 1400 , 10:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گفت و گو با رئیس سابق فدراسیون تیراندازی درباره اولین مدال تاریخی المپیک ژاپن

تاریخ‌سازی یک پاسدار مدافع حرم و سلامت

ایشان توانستند اولین مدال طلای کاروان المپیک و اولین مدال طلای تیراندازی را در طول تاریخ ایران به دست بیاورند و این ماندگاری این اولین ها بسیار شیرین و لذت...

فاش نیوز - قهرمانی «جواد فروغی»، پاسدار مدافع حرم و پرستار مدافع سلامت، با کسب مدال طلای المپیک 2020 ژاپن بهانه ای شد تا در این باب، با دکتر سید مهدی هاشمی، رئیس سابق فدراسیون تیراندازی کشورمان، که خود از جانبازان معزز 70 درصد می باشد، گفت و گوی کوتاهی داشته باشیم.

دکتر هاشمی در این گفت و گو به معرفی کوتاهی از قهرمان طلایی کشورمان و روحیه انقلابی وی پرداخت و گفت: آقای جواد فروغی از رزمندگان مدافع حرم هستند و همچنین سروان پاسدار نیز می باشند. مدت قابل توجهی هم در کسوت مدافع حرم، در جبهه‌های مقاومت در سوریه بودند و در مسابقات آسیایی دوحه قطر هم با چفیه برای دریافت مدال روی سکو رفتند و پرستار بخش کرونا هم هستند و به نوعی از مدافعین سلامت هم هستند.

هاشمی افزود: ایشان توانستند اولین مدال طلای کاروان المپیک و اولین مدال طلای تیراندازی را در طول تاریخ ایران به دست بیاورند و این ماندگاری این اولین ها بسیار شیرین و لذت بخش است؛ در دوره ای که مردم واقعاً از مسائل و مشکلات روز بسیار گلایه مند هستند، در عین حال که این مشکلات وجود دارد، با شنیدن چنین خبری حس شادی و شعف جو کشور را فرا می گیرد و در روز اول مسابقات، اولین مدال طلا و اولین مدال تاریخ تیراندازی در المپیک بدست می آید.

رئیس سابق فدراسیون تیراندازی که حدود ده سال ، از سال ۸۶ تا ۹۶ این سمت را برعهده داشته است اظهار داشت: ناگفته نماند که ۱۲ سال پیش که برنامه بیست ساله تیراندازی مدون و مصوب شد، پیش‌بینی شده بود که ما اولین مدال تیراندازی را در المپیک ۲۰۲۰ باید بگیریم یعنی قبل از این در فدراسیون تیراندازی و کمیته المپیک و در وزارت ورزش طراحی و دیده شده بود و مصوباتش موجود است؛ و این نشان دهنده این است که اگر کار با برنامه صورت بگیرد، می شود به قله های رفیع دست یافت.

دکتر هاشمی در پاسخ به این سئوال که آیا ورزشکاران ایرانی پیش از این نیز الفتخاراتی در رشته تیراندازی داشته اند، توضیح داد:

- بله. مدال آسیایی در دوحه قطر. خدا را شاکریم که این رشته یکی از پر مدال ترین ورزش های بین المللی‌ست و ما که شاید تا ۱۳- ۱۴ سال پیش، جمعاً دو سه تا مدال آسیایی آن هم از نوع برنز بیشتر نداشتیم، امروز بیش از ۳۰۰ مدال بین المللی داریم؛ هم آسیایی و هم جهانی.

 

رئیس سابق فدراسیون تیراندازی در واکنش به تعجب ما از شنیدن ۳۰۰ مدال طی 13-14 سال گذشته افزود: ما در ۱۴ سال قبل، کلاً سه مدال برنز در تیراندازی داشتیم. از ۱۴ سال پیش به این طرف با توجه به اینکه یک برنامه تخصصی تهیه شد، ۳۰۰ مدال آسیایی و بین المللی کسب شد؛ اما در المپیک تا به حال مدال نداشته ایم.

۱۲ سال پیش، پیش‌بینی شد که ما در سومین دوره المپیک بتوانیم مدال بگیریم. اولین بار در المپیک لندن بود که از قبل محلش مشخص بود؛ اما ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ کشورش معلوم نبود. فلذا در برنامه نوشته شده بود که المپیک ۲۰۱۶ و المپیک ۲۰۲۰ . در المپیک ۲۰۱۶ پیش‌بینی کرده بودیم که در فینال حضور خواهیم داشت. این موضوع حضور در فینال در همان لندن هم محقق شد. در سال اول حضورمان در المپیک، در فینال وارد شدیم. همچنین در سال دوم و در سومین المپیک هم که پیش‌بینی کسب اولین مدال المپیک را داشتیم که الحمدلله محقق شد.

 دکتر هاشمی با بیان این که بسیاری از قهرمانان ما در رشته تیراندازی از استان ایلام هستند، گفت: ما الحمدلله از استان رزمنده خیز ایلام افراد زیادی را در تیم ملی تیراندازی داریم و این نشان دهنده این است که قومیت و سلحشوری مردمی که در آن منطقه مرزبان جمهوری اسلامی هستند، این خصوصیت و ویژگی‌شان در ارتقاء سطح ورزش تخصصی تاثیرگذار و تعیین کننده بوده است. تعداد قابل توجهی از تیراندازان ما در تیم ملی در رشته های مختلف، از استان ایلام هستند. سرکار خانم کبری غیاثی که خودشان هم از ایثارگران هستند، 12 سال ریاست هیئت تیراندازی آنجا را بر عهده داشتند و توانستند قهرمانان زیادی را در آنجا تربیت کنند. اما متأسفانه ایشان در اوایل دولت یازدهم کنارگذاشته شدند.

دکتر سید مهدی هاشمی در خاتمه اضافه کرد: تیراندازی یک ورزش ارزشی است و موضوع رزمندگی و مدافع حرم بودن آقای جواد فروغی هم حائز اهمیت بسیاری است و رئیس هیئت این رشته هم یک خانم ایثارگر بوده است و خود این موضوع جالب توجه است. امیدوارم که افراد دارای استعداد ما که دارای افکار و روحیه ارزشی هستند، بیشتر شناخته شوند.

https://www.aparat.com/v/iYIFX

https://www.aparat.com/v/UJq02

https://www.aparat.com/v/F5uMk

https://www.aparat.com/v/c5Bek

اینستاگرام
سلام جناب ساقی خسته نباشی .
نظر خاصی نیست جز سلامتی و بهروزی مدال آورمون جناب سروان که یقینا سرگرد خواهد شد .
وبرای سلامتی شما که بسیار متواضع و متین مردم دار هستید صلوات میفرستم .
زنده باشی دلاور .
برای ما
فاش نیوز
بیش از طلای المپیک
ارزش دارد.
بالاخص جناب آقای بهروز ساقی عزیز
که گل سر سبد مطبوعات عرصه فرهنگ و ایثار و شهادت است .
سرفراز باشید.
تیراندازی یک ورزش ارزشی است!
قابل توجه مدیران ورزشی سایر کشورها!!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi