شناسه خبر : 84398
شنبه 09 مرداد 1400 , 15:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سازمان تامین اجتماعی اعتبارات اجرای قانون جامع ایثارگران را تأمین می کند

دولت سازمان تامین اجتماعی را موظف به تامین مالی و اعتبارات لازم برای اجرای احکام مندرج در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران کرد...

فاش نیوز - دولت سازمان تامین اجتماعی را موظف به تامین مالی و اعتبارات لازم برای اجرای احکام مندرج در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران کرد.

بر پایه این گزارش، حسب مواد متعدد «قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران» و «قانون برنامه ششم توسعه»، مقرر شد سازمان تامین اجتماعی امتیازات دارای بار مالی جهت بهره مندی ایثارگران معزز و خانواده های آنان را متقبل شود.

از سوی دیگر بر اساس ماده (۸۷) قانون برنامه ششم توسعه، دولت موظف است اقدامات لازم برای اجرای صحیح و به موقع قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را به عمل آورد و اعتبارات کافی را در بودجه سنواتی پیش بینی نماید.

این گزارش می افزاید: از این رو دیوان عدالت اداری نیز در مقام رسیدگی به دعاوی مشمولان قوانین ایثارگری، با صدور دادنامه های متعدد، دولت را مکلف به تأمین بار مالی ناشی از این احکام دانسته است.

همچنین با توجه به تکلیف سازمان تأمین اجتماعی به اجرای احکام مقرر در قوانین ایثارگری و تکلیف دولت در تأمین بار مالی ناشی از آن این تصمیم اتخاذ شده است.

 از سوی دیگر بر حسب مفاد دادنامه های دیوان عدالت اداری و به منظور کاهش چشمگیر دعاوی در دیوان عدالت و افزایش حس رضایتمندی و ارج نهادن به رشادت های بی دریغ جامعه ایثارگری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این تصمیم اتخاذ شده است.

بر پایه این گزارش سازمان تامین اجتماعی به عنوان زیر مجموعه وزارت رفاه، پیشنهاد تأمین اعتبارات اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به دولت ارایه کرده است.

متن پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

به گزارش فاش نیوز، بر این اساس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای احکام مندرج در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و قانون برنامه ششم توسعه، پیشنهاد تأمین اعتبارات لازم برای بهره مندی ایثارگران معزز و خانواده های ایشان از امتیازات مندرج در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را جهت بررسی و تصویب، به دولت ارایه کرده است.

گفتنی است این طرح هم اکنون در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک مراحل بررسی و تصمیم گیری را طی می کند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت

اینستاگرام
وزیر محترم کار اشتباه کرده اند که قانونی که دولت ملزم به اجرای آن هست را به گردن سازمان تامین اجتماعی انداخته !!!! هم اکنون دولت بیش از 400 هزارمیلیارتومان به تامین اجتماعی بابت حق بیمه کارکنانش وتعهداتی از قبیل رانندگان وقالیبافان وکارگران ساختمانی و....بدهکاراست وتامین اجتماعی جهت پرداخت حقوق بازنشستگان بناچار ماهانه 2هزارمیلیاردتومان از بانک رفاه وام با بهره30درصد می گیرد !!!تامین اجتماعی متعلق به کارگران وبازنشستگان است اما دولت مانند اختاپوس چندین سال است که اموال آنرا به یغما میبرد و وعده سر خرمن می دهند والان هم با 400هزارمیلیارد بدهی جا میگذارند ومیروند وسازمان تامین اجتماعی میماند وهزارویک بدبختی وعاجز از پرداخت حقوق 3ونیم میلیون نفر بازنشسته !!!!
ما ایثارگران فاقد شغل متاسفانه بازنشستگی نداریم. بهتر است سازمان تامین اجتماعی کلیه ایثارگران را که به سن بازنشستگی رسیده اند ر ا از زمان حضور در جبهه محاسبه و حکم بازنشستگی صادرکند. فرقش با کمک معیشت این است که اگر هم برای جبران این حقوق ناچیز بخواهیم کارکنیم مشکلی نداریم. چون در بحث کمک معیشت که 5 برابر زیر خط فقر است اگر برای جبران هزینه زندگی بخواهیم کار کنیم سریع به جرم کار کردن این مقدار کم هم قطع می کنند.لطفا بحث عدم بودجه هم به میان نیاورند که با این حقوق های نجومی و خرید املاک در اروپا این را باور نمی کنیم.4944
برای رزمندگان دفاع مقدس یک درجه تحصیلی و فوق العاده شعل این عزیزان هرچه سریعتر اقدام نمایید با توجه به شکایتی که بنده به دیوان عدالت اداری کرده ام باز هم دیوان عدالت تر تیب اثری داده نشد چطور می خواهید روز قیامت جواب بدهید
من۵۶ساله لیسانس پژوهشگر از هیچ جای در آمدی ندارم یکسال سیزده ماه ده روز ایثارگری دوران خدمت
وظیفه دارم حدود ۱۶سالاست بیمه خود اختیاری
میریزام ازسال۱۳۶۳الی۱۳۶۵ جبهه بودام الان هم کسی وجای به ما کار نمدهند کارت ایثار دارام بنیاد شهید قبول نکنه مگه شما سرباز بودید امسال من هم زیاده
چرا نماینگان ودولت فکری برای ما نمکنه ما همرزم شهدا وجانبازان نبودیم باید چکارکنم با این سن سال
کجا با کارت ایثار چیزی میدند چرا ما نباید حداقل حقوق یه رزمنده رابگیریم آیا ما در جنگنبودیم گناه کردیم دوستل سربازی رفتم
متاسفانه با۲۳ماه ده روز جبهه دوران سربازی از هیچگونه حقوق بهرمنده نیستم بیکار بدون هر درآمدی
استدعا دارم مسولین ارتش ودولت نمایندگان توجهای به این افراد داشته باشند نه حقوق دارم ونه درآمدی
آیا رواست با ۲۳ماه جبهه جزه رزمندگان استفاده از حقوق نشویم مسولین جواب بدین
رئیس جمهور در آخرین جلسه هیات دولت گفت: اگر عیب و نقصی داشتیم از مردم عذرخواهی و طلب عفو و رحمت می‌کنیم.
..
وقتی وقت دارید و می توانید جبران کنید و ۸ ملیون تومان حقوق ماهانه
جانبازان ۵ % را پرداخت کنید .

عذر خواهی معنا ندارد .
حقوق ها در ۱۴۰۰ همه ۲ برابر شد
الاً جانبازان ۵ % ؟!
این همه دشمنی با بچه های جبهه و
جنگ : چرا ؟!
مگر نه اینکه اگر نمی جنگیدیم
جمهوری اسلامی شکست می خورد.

و مسئولین امروز
باید زمین شخم می زدند .

به خود بیایید .
و قدر دان شهدای عزیز
و جانبازان عزیز
و رزمندگان عزیز دفاع مقدس باشید.
تا رستگار شوید .
اولأ ایثارگران زیرمجموعه نیروهای مسلح بوده اند.
دومأ سازمان عریض و طویلی به نام بنیادشهیدوامورایثارگران موجودهست.
دیگه این وزارت کار. رفاه و اموراجتماعی ازکجا اومده؟!
نمایندگان مثل اینکه حالشون خوب نیست!
اگه میخواین پوشش بچه های جنگ قانونی وحتی بین المللی باشه،،این نیروهابایدوقانونأ تحت پوشش ستادکل ن ن باشند.
والسلام
غیرازاین غلط است.
بیهوده کاری...
رزمنده جنگ چه ربطی به سازمان کارگری داره!!!
آقایون بیدارشدی...
حالتون خیلی بده...!!!
خدابه داد.این مردم برسه...
بااین تفکرات قرون وسطایی...
پیشنهادمیکنم فرمانده محترم کل قواورئیس ستادکل ن م ورودکنند تا ما رو آب نبرده!!!!!
و...
سلام،حالادیگه؟نمازصبح راعمداًبعدازطلوع آفتاب بخوانی باطل است، که معصیت هم کردی.اصولاًبعدازجمع کردن سفره بفکرایثارگران می اُفتن.
( اصولاًبعدازجمع کردن سفره بفکرایثارگران می اُفتن.)

با آب طلا بنویسند .
دومقطع تحصیلی بالاتر ماده 38 حق ایثارگری به من تعلق نمی گیرد بااین که 17ساله بودم داوطلب به خدمت سربازی رفتم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi