شناسه خبر : 84446
دوشنبه 11 مرداد 1400 , 13:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مجلس حامی ایثارگران است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: هر جایی که حق و حقوق ایثارگران نادیده گرفته شود، مجلس ورود می‌کند.

فاش نیوز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: هر جایی که حق و حقوق ایثارگران نادیده گرفته شود، مجلس ورود می‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گویی ضمن انتقاد از برخی غرض‌ ورزی‌های رسانه‌ای در خصوص جامعه‌ی ایثارگری اظهار داشت: جامعه‌ی ایثارگری در طول دوران انقلاب اسلامی با ایثار و فداکاری خود از نظام، ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی دفاع کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان نقش نظارتی و قانون‌گذاری مجلس شورای اسلامی خواستار حذف امتیازات موجود برای برخی از گروه‌ها و ایجاد تعادل اقتصادی در کشور شد و تاکید کرد: باید تلاش کنیم قوانینی که وجود دارد به بهترین نحو اجرا شود و اگر جایی حق و حقوق ایثارگران نادیده گرفته شود، مجلس حتماً موضوع را مد نظر قرار دهد.

قادری در خصوص بررسی مسائل ایثارگری در کمیسیون برنامه و بودجه توضیح داد: طرح‌ها و لوایحی که بار مالی دارد و با ایثارگران مرتبط است، فقط در هنگام رسیدگی به لایحه‌ی بودجه مورد بررسی قرار می‌گیرد و خارج از آن، موضوع در اختیار دولت قرار دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: ما علاقمندیم که به هر کدام از گروه‌هایی که به گردن نظام و انقلاب حق دارند، کمک و مساعدت کنیم. منتهی این کار باید مشخص و تفکیک شود چرا که هیچ کس از کمک به دیگران بدش نمی‌آید اما باید آن طرف قضیه را هم در نظر گرفت.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس تاکید کرد: این بی‌مسئولیتی است که در شرایط فعلی اقتصادی و تورم در کشور، حقوق و مزایای گروهی را افزایش دهیم و برای کشور مشکل ایجاد کنیم. بنابراین ما باید تلاش‌مان بر این باشد که در وهله‌ی اول عدم تعادل‌های اقتصادی گروه‌ها را در جامعه از بین ببریم بعد از آن اگر توانستیم به همه کمک کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم ادامه داد:  نباید تحت تاثیر یک گروه که رسانه دارد و حرف خود را به راحتی می‌تواند بزند، قرار بگیریم چراکه عملی غیرمنطقی و دور از انصاف است.

قادری نماینده مردم شیراز متذکر شد: باید تلاش ما در مجلس بر این باشد که قوانین خاصی که در حال حاضر برای برخی از گروه‌ها وجود دارد را به سمت نظام هماهنگ در کشورسوق داده و فاصله‌ها را کمتر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم باید حداقل‌ها را برای همه‌ی اقشار جامعه در نظر بگیرد اما برای آنهایی که به خاطر ایثارگری، تخصص و... از لحاظ قانونی امتیازاتی برای آن‌ها در جامعه وجود دارد، مورد حمایت قرار بگیرند.

نماینده دور دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در همین چارچوب نباید وضعیت طوری باشد که با لابی‌گری اقدامی انجام شود و بگوییم این گروه یا آن گروه نسبت به سایر گروه‌های جامعه، امتیازاتی داشته باشند و جای این بحث‌ها در مجلس شورای اسلامی نیست و بایستی دولت لایحه بیاورد.

قادری در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: دولت آقای روحانی در حال حاضر دولت مستعجل است و برخلاف سیاست و خط مشی گذشته خود، لوایحی را که بار مالی سنگینی دارد را بر دوش دولت آینده تحمیل کرده است؛ بنابراین چون در آینده پاسخگو نخواهد بود، در روزهای پایانی، این لوایح را به مجلس یازدهم ارائه کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم تاکید کرد: ما معتقدیم که در شرایط فعلی لوایحی که دولت آقای روحانی به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است، قابل اعتماد و اعتنا نیست و دولت آقای رئیسی که می خواهد ۴ سال کشور را اداره کند، بایستی با توجه به وضعیت خاص کشور لوایح مورد نیاز را به مجلس ارائه کند تا نمایندگان ملت با تصمیم‌گیری مناسب، عدم تعادل‌های اقتصادی را در کشور از بین ببرند.

پایان/

اینستاگرام
سلام..جناب دکترقادری عزیز،،بنظرشمابادومیلیون دویست هزارتومان که به یک جانبازغیرشاغل بعنوان کمک معیشت پرداخت میشود،میتوان زندگی کرد؟؟
برادر عزیز مجلس نشین یا تکیه کلام خدابیامورز خسرو شکیبایی توی روزی روزگاری افتادم که میگفت ( ایه درغو که میگی راسته ) ابثارگران خیلی مظلوم هستند همین که شما مواظبت کنید که به ایشان ظلم نشود راضی به رضای پروردگارند حقشان را نمیخواهند همین که مانند بقیه عامه مردم با آنها رفتار شود و حداقل احترامشان حفظ شود از سرشان زیادی است افسوس که در انجام آن هم عاجز ماندید افسوس خصوصا در دولت تدبیر .
سلام..جناب دکترقادری عزیز،،بنظرشمابادومیلیون دویست هزارتومان که به یک جانبازغیرشاغل بعنوان کمک معیشت پرداخت میشود،میتوان زندگی کرد؟؟چه حمایتی کردید؟؟
سلام لطفا به من کمک کنید بنده ۳۹ ساله اهل بندرعباس هستم دارای ۳ فرزند دختر که دختر بزرگ ۱۴ سالشه و به بیماری پروانه ای گرفتاره
متاسفانه زمینی داشتم دستم تنگ بود نتونستم خانه درست کنم الان بعد ۸ سال شهرداری منطقه ۳ بندرعباس اومده پارک درست کنه داخل زمین من این زمین رو ۸ ساله خریدم تمام اهل محل استشهاد کردن شورا مهر کرده همه شهادت دادن شهردار قبلی هم قبول کرد که زمین مال بنده هست اما شهردار جدید چند تا سرسره با تاب آورده که اینجا پارکه داخل محله ما هر ۵۰۰ متر رو شهرداری گرفته برای پارک آخه پارک به چه درد من میخوره وقتی سرپناه ندارم
لطفا کمکم کنید حق من پایمال نشه
چقدر باید حقوق کارمندان را زیاد کرد
اگر این کارمند با این بهره وری به بخش حصوصی برود چقدر حقوقش می دهند
بیت المال یا پول بی صاحب
آقای نماینده چرا حقوق کارمندان رلا زیاد می کنید اما حقوق جانبازان مثل جانبازان معسر بنیاد صدقه می دهید چون بقیه کارمندان صدایشان بلند است و این جانبازان و ایثارگران صدا و رسانه ندارند
مجلس فقط حامی جانبازان بالا درصد است و فقط برای اونها تلاش میکنه بقیه هیچی تمام امتیازات فقط برای ۲۵ درصد بالاس یک بار هم قانونی برای پایین درصد ها تصویب کنید اونا هم جانبازان چرا نادیده اشون میگیرید؟ سن سالشون شده 60 سال تمام دارن از دنیا میرن چرا هیچ حمایتی ازشون نمیکنید؟ تمام این سال ها به بالا درصدا امتیاز دادید یک سال هم به پایین درصد ها امتیازات اونا بدید مگه چی میشه
شما فقط منتظر مرگ اونا هستید چون اگر بمیرن میشن 25درصد.
اگر حامی ایثارگران هستید چرا به زمندگان نمی رسید فوق العاده شغل بازنشسته تامین اجتماعی ویک درجه تحصیلی برای بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا نشد
در این 8 سال معلوم شده چقدر نقش نظارتی داشتید.دولت به اختیار خود قوانین مرتبط با ایثارگران را اجرا کرد. دریغ از یک اخطار. در خصوص بودجه هم تا به ایثارگران که با 5 برابر زیر خط فقر(ماهانه 2 میلیون تومان) کمک معیشت می گیرند فریاد وای مصیبتا و بار مالی و عدم بودجه بلند می شود. ولی برای بودجه و پاداش ها در شستا و بانک ها و برخی دستگاه های دولتی فریاد وای مصیبتا بلند نیست و براحتی هم بودجه تامین است.برخی حقوق ها و پاداش ها در بانک های خصوصی آنقدر زیاد است که هیات مدیره انها در اروپا برای خود خانه خریده و اقامت گرفته اند.اگر دنبال تامیم بودجه برای ایثارگران هستید حقوق های بالای 10 میلیون را متوقف کنید. پاداشهای نجومی هم متوقف شود. خودبخود برای همه ایثارگران منابع مالی جور می شود.
باسلام واحترام
چرا در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
رزمندگان دارای سابقه کمتر از 6ماه را فراموش وحذف کرده اند حتی به اندازه یک فرزند جانباز یافرزند شهید بهشون توجه نشده است آیا این ظلم به رزمنده ای نیست که با اراده ورضایت خودش داوطلبانه به جبهه رفته اند
لطفا بایک اصلاحیه حداقل سابقه حضور در جبهه رادرقانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از 6ماه سابقه به حداقل 4ماه تقلیل نمایید تا حق تضییع شده این قشرحذف شده در قانون جامع خدمات ایثارگران احیا گردد
ازمجلس ودولت انقلابی انتظاراست حق پایمال شده رزمندگان داوطلب دارای 4ماه سابقه رزمندگی را درقانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بایک اصلاحیه احیا نمایند
من الله التوفیق
باسلام واحترام
لطفا با یک اصلاحیه درقانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ،از سابقه حداقل 6ماه حضور درجبهه به سابقه حداقل4ماه سابقه تقلیل یابد تارزمندگانی که از قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران محروم شده اند حق شان احیاء گردد
من الله التوفیق
سلام،جعفرراست وحسینی بگوحرفهائی که درباره ایثارگران گفتی بعنوان نماینده چقدرتاحالادرحسن اجراء قوانینی که برای ایثارگران تصویب شده نظارت داشتی؟چون تازه که وکیل ملت نشدی چندین سال است که نماینده ای.
من که باور کردم .
الکی.
حقوق همه در افزایش قیمت ۱۴۰۰ دو برابر شد الاّ جانباز ۵ % .
بفکر ایثارگر است که در فقر بماند.
مبادا رشد کند.
مبادا نفسی راحت بکشد .
همه بچه های جنگ را سکته دادند.
از بس دشمنی کردند .
از حقوق بچه های جنگ و جانباز ۵ %
معلومه:
که در گرانی ۱۴۰۰ حقوق همه ۲ برابر شد الاّ جانبازان ۵ % .
ولی خودشان ؛
هزار ماشاالله و
بچه هاشون هم که همه در فرنگ با حرکات موزون مشغول.
اصل بر ایجاد نسلی با فرهنگ جهانی
حرکات موزون و شیک بود که انجام دادند .
بچه های جنگ چی بودند :
همه ریشو و نماز خون .
برایشان بس بود .
حالا پولدار شده بودند.
و باید جهانی زندگی می کردند .
و ملت را کمر در حرکت و
نسلی نو درانداختند .
و این شد پایان کار فرهنگ ایثار و شهادت .
و این شد پایان کار بچه های جنگ
بالاخص جانباز ۵ %
فقیر و درمانده
رانده شده از همه جا
از خانه و کاشانه
و از فرهنگ و از مردم.
باور نمی کنید .
من در پرونده ام نوشته .
رها شده .
و چون رها شده ام.
اسمم در سیستم نیست .
که اگر مرغ و پفک دادند.
آن هم به من تعلق نمی گیرد.
زیرا در سیستم نیستم که خبرم کنند .
و یا تعلق گیرد.
ولی جانبازیم را نامه می دهند.
از بایگانی .
خدایا.
آمریکا با بمب سنگر شکن نیامد.
تو بیا :
با زلزله ۱۰ ریشتری.
که ظلم پایان یابد .
و امام زمان ( عج )
ظهور کند .

آمین
یا رب العالمین
با سلام.من 28 ماه رزمندگان دارم که به اشتباه در کارت ایثار 14 ماه و بیست روز ثبت شده است . حال این اینکاری مدت با شغل آزاد زندگی را سپری کردن .ولی بیمه ای هم ندارم. نارسایی قلبی هم دارم نوبت عمل باز چندین بار دکتر به من وقت داد ولی بعلت مشکلات مالی نتونستم عمل کنم از کار افتاده هستم ولی بعلت مشگلات مالی که دارم مستاجر هستم مجبورم به هر بد بختی شده سر کار برم وصورت خود را سرخ نگه دارم. به ایثارگران مراجعه میکنم جواب درست نمی دهند نميدانم چکار کنم توی سایت نگاه میکنم کلی مزایا برای رزمندگان تصویب شده این رو به چه کسانی میدهند اگه رزمندگان میگیرند من هم رزمنده بودم به کجا باید مراجعه کنم. مدارک بیمارستان همه موجوده کلی دارو مصرف میکنم . دو قدم راه نمیتوانم بروم ترو خدا یک کاری برای بیماری من انجام بدید. اصلا رزمندگان به کنار بعنوان یک فرد مسلمان یک کاری بکنید . ممنون حمید گولانی کد ملی 2121357556
سلام من جانباز عصاب روان وکوش زیر بیست دوپنچ درصدهستم ودارای دو فرزند واز حقوق از هیچ اداره یا ارکان دریافت نمی کنم وبا مشکل معشتی هستم بنیاد هیچ پاسخی نمی دهد لطفا بداد ماهم برسید با تشکر
من یک بار از سهمیه خانواده شهدا در رشته مهندسی مواد مقطع کارشناسی استفاده کردم ولی ارشد و دکتری رو بدون استفاده از سهمیه قبول شدم. پارسال کنکور تجربی ۹۹ شرکت و گزینه سهمیه خانواده شهدا رو وارد کردم روی کارت ورود به جلسه سهمیه برام اعمال شده بود اما بعد از آمدن کارنامه انتخاب رشته نکردم. امسال نیز کنکور تجربی شرکت و گزینه سهمیه خانواده شهدا را وارد کردم ولی بعد از آمدن کارت ورود به جلسه دیدم سهمیه خانواده شهدا برام اعمال نشده و زده سهمیه مناطق، قسمت ویرایش کارت ورود به جلسه سهمیه رو مجددا وارد کردم. سوال من اینه آیا سهمیه خانواده شهدا بعد از آمدن کارنامه برای من اعمال خواهد شد یا نه؟
ممنون میشم از افرادی که در این مورد اطلاعی دارن من راهنمایی کنند
با سلام چطوری این حرفها را در مجلس به زبان می‌آورد که یک جانباز 15درصد که هیچ شغلی نداره و مستاجر هست وققط ماهیانه 2و دویست کمک معیشتی پرداخت میکنید آیا این حق این جانبازان هست واقعا با دو دویست میشه زندگی کرد
سلام من جانباز عصاب روان وکوش هستم زیربیست دوپنچ درصدوازهیچ اورکانی حقوق دریافت نمکنم ودر معشتی زندکی بسیار دارم مدت حضور در جعبهه بیست دو پنچ ماه هست ودارای دوفرزند دختر دانشجو و دیکری دانش اموز لطفا مرا راهنمای کنید به بنیاد مراجه میکنم جواب نمی گیرم باتشکر
فرزندجانبازهستم سال ۸۹باسهمیه لیسانس سراسری قبول شدم پدرم جانباز۲۵درصدهستندگفتم ببینم چراسهمیه مااعمال نشده توآزادایثارکه میگفتنددرحال پیگیری هستندچی شد?
سلام جناب آقای دکترقادری چاقوکشان مملکت ایران شده اند میلیادر بچه هاشون دراروپاعشق حال میکنند جانبازان هشت سال دفاع مقدس شدندگدای نان یک شبه محتاج واقعااین چجوراجرای عدالت اسلامی است ،روزی جنگ تمام شدهمش داریم میشنویم هم‌میبینیم درکشورایران دزدی صورت میگیره چراکسی جلوی این فسادها را نمیگیره کشوری که کل دنیاداره حسرتشومیبره اماجوانان تحصیل کرده اش همه بیکارمعتادن بنده فقط میخواهم یک لحظه به زمان جنگ فکربکنیم که این جانبازان بی دست وپاو شیمیایی که براثرموج انفجاری روانی شدندوخانواده هاشون هم روانی شدند ازبس که بایک جانباز اعصاب روان سرکارداشتندحال به این زودی به فراموشی سپرده شوند مسئولین نظام ادعاهاشون سرمردم رامیشکنه همش ازخداوپیامبرو ائمه حرف میزنم امادرعمل اکثرشون دزدچپاولگر ازآب دراومدند،مگرخون جوانان ملت آسفالت زیرپای آقایون بوده تااینهاپاروی خون شهدا و جانبازان بگذارندودزدی کنند و راست راست گردن بالابگیرندراه بروند،چراآقای کاتب نماینده مجلس پسرشون ۱۲۰۰میلیارددربیمه سرمد دزدی کنندچراآقای تاجگردون باید۸۵میلیون حقوق بگیرندچرابایدفلان فرماندار فلان مبلغ دزدی کنداماازشون سوال نشودشمااین ثروت رااز کجاآوردی مگه یک نقردر۳۰سال چقدرحقوق میگیره این همه ثروت جمع کردندامامن جانبازبچه هام باتحصیلات عالی بیکار بنده بایدباحقوق فرهنگی شش نفرعایله اداره کنم خرج دوتا جوان بالای ۳۵سال راهم بدم نه خونه دارم نه زندگی همیشه بایدبااسترس زندگی کنم مگربنده چقدحقوق ازآموزش پرورش میگیرم امیدوارم فکری بحال مابکنیدمن ۶۴ سال سن دارم چه کاری از دستم برمیادبکنم تاپسرانم را سروسامان بدم واقعا نمی دانم چرامارارهاکردندوسلام
سلام جناب قادری کاکا نماینده شهرستان شیراز فقط همین روبگم که بسی مایه تاسف برای جانبازان وبسی مایه ننگ برای دولتیان ونمایندگان مجلس خود تمام قوانین را میدانید ولی دولت چون دستتون رو گرفته تو کاسه خودش نمایندگان هم شده اند امر بردولتی ها و اگر نمی دانید پس نخست قانون اساسی وسپس اساسنامه خودمجلسیان رامطالعه کنید همه تون شدین یه عده دروغ گو و علی برکت ا... و اگرگرفتین پس عمل کنید اگرم نگرفتین بی ثمر
سلام و عرض ادب مزاحم شدم بنده و حدود 300 نفر نیروی شرکتی در قالب پروژه های خرید خدمات فنی و مهندسی مشغول به کار هستیم با حداقل 6 سال سابقه کار به بالا در مجموعه ولی متاسفانه از لحاظ حقوقی نصف و گاها یک سوم نیروهای رسمی داریم حقوق می گیریم از جنابعالی و سایر نمایندگان محترم تقاضا دارم که فکری به حال ما نیروهای شرکتی بکنید بنده خودم با 11 سال سابقه تخصصی الان نیروی خرید خدمات فنی و مهندسی هستم. و با قانون جذب ایثارگران خیلی از نیروهایی که سابقه یک ساله دارن در حال تبدیل وضعیت هستن و بنده و امثال بنده با مدرک کارشناسی ارشد حقوق کارگری دریافت می کنیم دعای چندین خانواده پشت سر شما و سایر نمایندگان عزیز خواهد بود التماس دعا ممنون
آخه چقدر دروغغغغغغغغغغغغغغ شماها که اعتقادی به آخرت ندارین.جانباز شیمیایی زیر ۲۵ درصد صددرصد شهریه دانشگاه‌ رو از جیب خودش میده ولی فرزند جانباز۲۵ درصد صددرصد معاف از شهریه س. اینه عدالت شما نانماینده ها ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
فرزندجانبازهستم سال ۸۹باسهمیه لیسانس سراسری قبول شدم پدرم جانباز۲۵درصدهستندگفتم ببینم چراسهمیه مااعمال نشده توآزادایثارکه میگفتنددرحال پیگیری هستندچی شد?
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi