شناسه خبر : 84458
سه شنبه 12 مرداد 1400 , 10:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهادت، کمترین پاداش غیرتمندی شهید

«کاوه ذاکری» از رزمندگان تخریب‌چی لشکر ۱۰ سیدالشهدا درباره شهید اسماعیل خوش سیر که پس از امضای قطعنامه به شهادت رسید روایت کرد:

روز‌های قبل از قطعنامه، اسماعیل خدمت سربازیش در گردان تخریب لشکر ۱۰ تمام شد و تسویه حساب کرد و به تهران آمد. هنوز چند روزی نگذشته بود که قطعنامه پذیرفته و بعد هم هجوم مجدد عراق به خاک کشورمان آغاز شد. اسماعیل تا خبردار شد بدون اینکه اعزام بگیرد و از طریق مراجع رسمی اعزام بشود بلادرنگ خودش را به جبهه رساند. آن زمان گردان تخریب خیلی نیازمند بچه‌های با تجربه‌ای مثل اسماعیل بود.

قربانی عید قربان در آخرین دقایق جنگ+ تصاویر

وقتی برای ماموریت مین‌گذاری برای مقابله با پاتک‌های دشمن به سمت پاسگاه زید می‌رفتیم در مسیر به اسماعیل گفتم: اسماعیل خیلی مواظب خودت باش که چیزیت نشه، اما او فقط می‌خندید. تا اینکه اسماعیل ترکش بزرگی به پهلوش خورد و به شهادت رسید.

پیکر مطهر اسماعیل را تحویل معراج شهدا دادیم و به سمت مقرمان برمی‌گشتیم که وسط راه یادم آمد اسماعیل بدون اعزام به جبهه آمده بود و پلاک جنگی نگرفته و هیچ اوراق هویتی همراهش نیست.

قربانی عید قربان در آخرین دقایق جنگ+ تصاویر

زود ماشین را سر و ته کردیم و برگشتیم معراج و به مسوولین معراج قضیه را گفتیم. آن‌ها هم سردخانه را باز کردند و ما مجددا سراغ اسماعیل رفتیم، مشخصاتش را روی کاغذ نوشتیم تا مبادا مجهول الهویه به عقب برگردد.

یادش بخیر، اسماعیل شهید دوم خانواده خوش سیر بود و برادرش ابراهیم هم در کربلای ۵ به شهادت رسیده بود. اسماعیل چند روز بعد از عید فربان سال ۶۷ به معراج رفت و جزو آخرین شهدای تخریب لشکر ۱۰ شد.

قربانی عید قربان در آخرین دقایق جنگ+ تصاویر

تخریبچی شهید اسماعیل خوش سیر در روز اول فروردین سال ۴۶ که مصادف با شب عید قربان بود، در شهرری به دنیا آمد و نامش را به این مناسبت اسماعیل گذاشتند و اسماعیل چند روز بعد از عید قربان سال ۶۷ به قربانگاه پاسگاه زید رفت و آسمانی شد.

قربانی عید قربان در آخرین دقایق جنگ+ تصاویر

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi