شناسه خبر : 84463
سه شنبه 12 مرداد 1400 , 11:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تحلیلگر صهیونیست:

سرنوشت جنگ را موشک‌های حزب‌الله مشخص خواهد کرد

به اعتقاد تحلیلگر نظامی صهیونیست این، موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله است که در هر رویارویی احتمالی با رژیم صهیونیستی سرنوشت جنگ را مشخص خواهد کرد.
ده‌ها هزار موشک آماده به شلیک حزب‌الله لبنان تبدیل به چالش جدی امنیتی برای رژیم کودک کش صهیونیستی شده و مقامات و کارشناسان این رژیم روزی نیست که از این مسئله ابراز نگرانی نکنند. در جدیدترین مورد «طال لیو رام» تحلیلگر نظامی روزنامه «معاریو» در مقاله‌ای به قدرت موشکی حزب‌الله لبنان پرداخت و نوشت که علیرغم تمامی تلاش‌های تل‌آویو، اما این قابلیت حزب‌الله رو به جلو پیش می‌رود.

در بخشی از این مقاله می‌خوانیم: «اقدامات نظامی اسرائیل در سوریه و حملات هر از گاهش و همچنین بحران سیاسی و اقتصادی در لبنان و مشکلات اقتصادی در ایران، موجب نشده که پروژه موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله متوقف شود و این مسئله مسئولان سیاسی و مقامات نظامی اسرائیل را در برابر شرایط بدی قرار می‌دهد و آنها نگران این هستند که در سال‌های آتی چگونه با این تهدید مقابله کنند...آویو کوخاوی فرمانده ارتش اسرائیل سابقا گفته بود که اگر میزان موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله از خطوط قرمز اسرائیل عبور کند، اقدام اسرائیل برای آغاز یک جنگ قابل توجیه خواهد بود و می‌توان گفت یک هدف اخلاقی در ورای آن قرار دارد».
در بخش دیگر این مقاله آمده: «مسئولان سیاسی و نظامی اسرائیل به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ وقت نمی‌توانند مانع رسیدن فناوری لازم برای تولید این موشک‌ها به دست حزب‌الله شوند، اما می‌توانند به حد امکان در روند توسعه موشکی حزب‌الله مانع‌تراشی کنند». به نوشته «معاریو»، صنایع نظامی رژیم صهیونیستی عقیده دارند که در آینده نیاز بیشتری به تکنولوژی دفاعی در کنار قدرت تهاجمی و اطلاعاتی برای مقابله با توانایی نظامی حزب‌الله و حماس دارند اما تا رسیدن به آن نقطه زمان زیادی نیاز است.
به گزارش فارس «طال لیو رام» این را هم گفته که: «عملیات نگهبان دیوار [حمله به غزه] در ماه می‌(اردیبهشت)گذشته یک هشدار بود، به طوریکه ارتش اسرائیل در شناسایی سامانه‌های شلیک موشک از غزه ناکام ماند و از این رو امکان از بین بردن آنها وجود نداشت. اکنون می‌توان گفت که مسئله موشک‌های نقطه‌زن همانی است که سرنوشت جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله را مشخص خواهد کرد».
چندی پیش نیز وبگاه «واللا» در گزارشی درباره پیشرفت موشکی حزب‌الله نوشته بود بر اساس برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی حزب‌الله ۱۵۰ هزار موشک دارد و در رویارویی احتمالی آینده، روزانه حدود ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک خواهد شد.«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله نیز در گفت‌وگو با «المیادین» در پایان سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) گفته بود:« تعداد موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله دو برابر سال قبل شده و ما می‌توانیم هر هدفی را در امتداد فلسطین اشغالی با دقت هدف بگیریم».
واکنش‌ها به شهادت عضو حزب‌الله
خبر دیگر از لبنان اینکه به دنبال حادثه تیراندازی به مراسم تشییع «علی شبلی»، عضو حزب‌الله که روز شنبه در مراسم عروسی به شهادت رسید، «حسن فضل الله» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در گفت وگویی
با شبکه المیادین اظهار داشت کسانی که جنایت منطقه «خلده» در جنوب بیروت را مرتکب شدند گروه‌های مسلح هستند که علیه دولت و قانون سرکشی می‌کنند و این قاتلان متعلق به عشایر نیستند و به روشی جنایتکارانه عمل کردند.
این عضو حزب‌الله تصریح کرد، خانواده «علی شبلی» و حزب‌الله رفتار انسانی انجام دادند و ما نمی‌خواهیم این قاتلان با زبان انتقامجویی مجازات شود بلکه باید مجازات علیه آنها با زبان قانون انجام بگیرد.حسن فضل الله تصریح کردکه این قتل بر اساس منطق جنایت و باندهای افراطی صورت گرفته و ارتباطی به عشایر عربی ندارد و این گروه‌ها برای ادامه قتل و جنایت‌های خود به این منطقه آمده‌اند. وی با اشاره به اینکه قاتلان «علی شبلی» بر این اساس که گمان می‌کنند مجازاتی برای آنها وجود ندارد دست به چنین جنایتی زدند تاکید کرد که خواسته اول ما این است که قانون علیه این افراد اجرا شود و اگر این خواسته برآورده نگردد ما اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.این عضو حزب‌الله افزود، ما صبور هستیم تا فتنه در لبنان رخ ندهد و جلوگیری از فتنه با تحویل قاتلان انجام می‌گردد.
حزب‌الله نیز در واکنش به این مسئله، بیانیه‌ای منتشر و تأکید کرد، تشییع کنندگان پیکر شبلی، در کمین از پیش طراحی شده قرار گرفتند. حزب‌الله با بیان اینکه این موضوع را با توجه و دقت بالایی دنبال می‌کند، از ارتش و نیروهای امنیتی خواست که برای برقراری امنیت، سریعا وارد عمل شوند. این جنبش همچنین تأکید کرد که باید هر چه سریع تر
برای بازداشت قاتلان جنایتکار و بازداشت و محاکمه آنان، وارد عمل شد از سوی دیگر خبرنگار المیادین خبر داد که بر اثر تشدید تنش در منطقه خلده، شماری از اهالی خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.
بر اساس اعلام رسانه‌های لبنان، شنبه شب فردی سلفی با حضور در مراسم عروسی اقدام به تیراندازی به سمت «علی شبلی» کرده و او را به شهادت رسانده است.
رسانه‌ها همچنین گزارش داده‌اند که بعد از ظهر یکشنبه نیز عده‌ای به مراسم تشییع جنازه علی شبلی حمله کرده و در این حادثه نیز شماری کشته و زخمی شده‌‌اند.«علی شبلی» از مجاهدین حزب‌الله بود که در جنگ ۲۰۰۶ نیز در منطقه «بنت جبیل» حضور داشت.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi