شناسه خبر : 84465
سه شنبه 12 مرداد 1400 , 12:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شکر کنید که روحانی تورم را ۴۰۰ درصد نکرد(!)

سایت حامی دولت معتقد است علت اصلی ناکامی روحانی، چیدن همه تخم‌مرغ‌هایش در سبد برجام بود.
عصر ایران در پایان 8 سال دولت روحانی با بیان اینکه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد برجام چیده بود، نوشت: اصرار روحانی بر تعبیر «جنگ اقتصادی» از سال 97 و با رویارویی ترامپ، برای آن بود که مانند سال‌های جنگ، دولت میدان‌دار شود ولی تنها اختیاری که توانست بگیرد تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی و فراتر از مجلس بود در حالی که مجلس دهم به نسبت هم‌سو بود و اگر چه فراکسیون اکثریت نداشت اما جناح لاریجانی و فراکسیون امید با دولت همراهی می‌کردند منتها روحانی نمی‌خواست زیر بار اصلاح‌طلبان برود و به خاطر روحیاتی که دارد حاضر نشد از علی لاریجانی هم بخواهد حداقل یک سال ریاست مجلس را به محمدرضا عارف بسپارد تا مردم تغییر را حس کنند.
عصر ایران در ادامه البته مدعی شد همین که در دوره روحانی قحطی نشد، جای شکر دارد و تورم 40 درصدی را نباید با تورم 15 درصد، بلکه احتمال تورم 400 درصد مقایسه کرد(!) نویسنده همچنین می‌افزاید: روحانی می‌توانست آرمان اصلاح‌طلبی را به مدیران اداری نسپارد. بوروکرات‌هایی که بعضا برای دولت بعد جا رزرو می‌کنند. وزیرانی که آدم‌های خوبی بودند و هستند اما برای معاونت اداری مناسب‌ترند تا سیاست‌گذاری. اشتباهاتی مانند اعلام نرخ دستوری 4200 تومانی برای دلار، آن هم در بحران اقتصادی که عاقبتش معلوم نبود یکی از بدترین اشتباهات روحانی و تیم اقتصادیش بود و نحوه اجراسازی افزایش قیمت بنزین را می‌توان تیر خلاصی دانست که دولت روحانی به خودش شلیک کرد. اگرچه تصمیم افزایش نرخ بنزین در آن شرایط خاص کشور تصمیم سران سه قوه نسبت به بحران موجود بود اما لحن و نحوه برخورد دولت با شورش‌های پس از آن به هیچ وجه در شأن دولتی برآمده از آرای 24 میلیونی نبود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi