شناسه خبر : 84500
چهارشنبه 13 مرداد 1400 , 17:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعتراض پزشکان به کاهش ظرفیت رشته های تخصصی پزشکی

با وجود تشدید شرایط کرونا، بجای اینکه ظرفیت پذیرش رشته های تخصصی پزشکی افزایش یابد، اما در کمال تعجب این ظرفیت به شکل ناباورانه ای کاهش یافته است...

فاش نیوز - با وجود تشدید شرایط کرونا، بجای اینکه ظرفیت پذیرش رشته های پزشکی افزایش یابد، اما در کمال تعجب این ظرفیت به شکل ناباورانه ای کاهش یافته است.

 

جناب آقای رییسی

با سلام و احترام

بدین وسیله به استحضار می رساند؛

 در آزمون دستیاری پزشکی دوره ۴۸، کاهش چشمگیر ظرفیت پذیرش (۱۷/۲٪ معادل۷۰۰ نفر) اعمال شده است که باعث افزایش فشار کاری بر روی کادر درمان و کاهش خدمت رسانی به بیماران علی الخصوص در پیک کرونا می شود.
خواهشمند است با توجه به فرصت کوتاه انتخاب رشته (۱۳ لغایت ۱۵ مرداد) هرچه سریع تر نسبت به حل این موضوع و افزایش ظرفیت اقدام نمایید.

بنده پزشک عمومی هستم که داوطلب آزمون دستیاری تخصص پزشکی دوره ۴۸ در تیرماه ۱۴۰۰ بوده ام.
به طور غیر قابل باوری ظرفیت پذیرش رشته های تخصص پزشکی امسال نسبت به پارسال کاهش چشم گیری در همه رشته ها داشته است (۶۹۱ نفر کاهش) با توجه به شرایط بحرانی کرونا در کشور انتظار افزایش ظرفیت داشتیم نه کاهش... که این اقدام متخلفانه و غیر عقلانی با عث لود کاری بالا و فشار جسمی و روحی فراوان به پزشکان در شیفت های بیمارستان خواهد شد و کادر درمان توان مقابله در این شرایط رو نخواهد داشت.
خواهشمند هستیم مجلس و وزارت بهداشت سریعا پیگیری لازم رو انجام دهند.
با تشکر

 
 کمپین اعتراضی پزشکان به کاهش ظرفیت دستیاری
 
 اکنون که کشور در حوزه مسائل بهداشت و درمان با بحران شیوع کرونا و موج پنجم آن دست پنجه نرم می‌کند و کادر درمان به علت کمبود نیروی کافی خسته‌تر از همیشه با تمام توان به مقابله با این بیماری منحوس به پا خاسته است، بهتر می‌توان نقش کلیدی حضور نیروی کارآمد و متخصص را در تامین سلامت جامعه درک کرد.
 
اما با این وجود در حالی که کشور در شرایط عادی و بدون بحران هم با کمبود پزشک به ویژه پزشک متخصص مواجه است، مسئولین وزارت بهداشت در بحبوحه بحران شیوع موج پنجم کرونا، ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری را در سال 1400 قریب به 20 درصد کاهش داده و این ظرفیت از 4300 نفر در سال 1399 به 3600 نفر در سال 1400 رسیده‌است.

 پر واضح است که این تصمیم غیرکارشناسی و عجولانه علاوه بر ناامید کردن پزشکان جوان نسبت به آینده شغلی خود موجب تشدید بحران کمبود پزشک و آسیب بیشتر مردم عزیز ایران در دسترسی به خدمات پزشکی می‌گردد. به نحوی که در نتیجه آن باید شاهد طولانی‌تر شدن صف‌های درمانی، کاهش دسترسی به پزشک متخصص، سفرهای درمانی، کاهش کیفیت خدمات پزشکی و... باشیم.
 
لذا از طریق این نامه که توسط جمعی از پزشکان تهیه شده‌است، اعتراض خود را نسبت به این تصمیم غیرکارشناسی اعلام می‌داریم و از مسئولین وزارت بهداشت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولین دیوان عدالت اداری و... درخواست رسیدگی سریع به این مسئله را داریم.

جهت حمایت و مشارکت در کمپین وارد لینک زیر شوید؛
https://farsnews.ir/my/c/85254
ضرورت افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی

 

سجاد رجبی، فرزند جانباز شهید نخاعی محمدرضا رجبی

اینستاگرام
مشکل قانونی شهردار شدن زاکانی برطرف شد / قانون اصلاح می شود
پرویز سروری نایب رئیس شورای ششم گفت : در حال رایزنی با دولت و مجلس برای اصلاح قانون انتخاب شهردار هستیم .
..
هر وقت دلشان بخواهد :
برای خودشان قانون وضع می کنند .
مثلاً به جانباز جنگ می گویند ۵ % .
و بعد قانون وضع می کنند که :
۵ % نباید حقوق بگیرد .
و از فقر بمیرد.
و این قانون است .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi