شناسه خبر : 84867
دوشنبه 01 شهريور 1400 , 10:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آمریکا و عربستان عامل جنگ افروزی در لبنان

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: هدف قرار دادن مردم و معیشت آنها مسئولیتش با سفارت آمریکا در لبنان است که در هر موضوعی دخالت می کند. سفارت آمریکا و عربستان طی سال‌های گذشته در راستای برافروزی جنگ داخلی در لبنان حرکت کردند.

سفارت آمریکا و عربستان در همواره در راستای برافروزی جنگ داخلی در لبنان حرکت کردند به نقل از شبکه المنار، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسب یادبود شهادت حاج عباس الیتامی از فرماندهان مقاومت اسلامی لبنان به تبین ویژگی های شهید حاج عباس الیتامی پرداخت و گفت: من از نزدیک حاج عباس الیتامی را از زمانی که پا در این مسیر گذاشت، می شناختم. شهید عباس در حالی به مقاومت پیوست که ۱۷ سال بیشتر نداشت و در عنفوان جوانی بود و به سرعت ویژگی های این شهید برای برادران دیگر آشکار شد. این شهید روح بزرگی داشت و شجاع بود.

وی افزود: شهید با رزمنده شروع کرد و سپس مربی شد و در ادامه مسئولیت های فرماندهی گوناگون برعهده گرفت و در عملیات های میدانی به طور مستقیم شرکت کرد. از ویژگی های شهید عباس شخصیت ایمانی و ادب و بردباری و سعه صدر و خلق خوش و دارای بودن توان فرماندهی بود. شهید حاج عباس از فرماندهان نظامی در جبهه جنوب و فرزند الهرمل بود. هنگامی که تحولات سوریه شروع شد، شهید حاج عباس در صف اول فرماندهانی بود که به این جبهه‌های رفت و به خطرناک‌ترین مناطق هم رفت.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: هنگامی که نبرد آزادسای البادیه شروع شد در رده فرماندهان نظامی در این این نبرد بود. او خودش را در مکانی محصور نمی‌کرد و به نبردی محصور نبود و در تمامی میادین و جبهه‌ها حضور داشت. وی با قدرت در کنار فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و مصطفی بدرالدین جنگید. شهید عباس همانند برادران شهیدش، شاهدانی بر این هستند که ساکنان این منطقه شریف، مقاومت را در آغوش گرفتند و بهترین جوانان خود را تقدیم کردند. این شهیدان در برابر طرح صهیونیستی و آمریکایی کم نگذاشتند و با تمام توان به مقابله با آن رفتند. ساکنان بعلبک الهرمل منتظر نماندند که احدی از روستاها و از کل لبنان دفاع کند.

امریکا حامی تکفیری ها

وی افزود: راز قدرت مقاومت این است که هیچگاه به دنبال منافع نبوده است. منطقه البقاع جز محرومیت و اهمال و کم کاری ندیده است اما برای وطن بهترین جوانان و خون‌های پاکی داده است. ساکنان منطقه الهرمل و البقاع به خوبی می‌دانستند که سفارت آمریکا و آمریکایی‌ها تروریست‌ها را در مناطق ما جا داده‌اند و مانع از اقدام دولت لبنان برای اتخاذ تصمیم سرنوشت ساز برای مبارزه با تکفیری‌ها می‌شوند.

سفارت آمریکا و عربستان در راستای جنگ داخلی در لبنان حرکت می کنند

نصرالله تاکید کرد: آنکه نبردها ضد مقاومت را دنبال می کند، سفارت آمریکا در بیروت است. آنکه این جنگ را اداره می کند سفارت آمریکا و سفیرانی است که از سال ۲۰۰۵ آمدند همگی شکست خوردند. دهها میلیارد دلار از سال ۲۰۰۵ تاکنون برای خدشه وارد کردن به وجهه مقاومت هزینه کردند و شکست خوردند. هر کاری که سفارت آمریکا انجام داد خواه رسانه ای و خواه حمایت مالی علیه مقاومت، همگی شکست خورده است.

واشنگتن معیشت مردم لبنان را نشانه گرفته است

وی اعلام کرد: هدف قرار دادن مردم و معیشت آنها مسئولیتش با سفارت آمریکا در لبنان است که در هر موضوعی دخالت می کند. سفارت آمریکا و عربستان طی ساله ای گذشته در راستای برافروزی جنگ داخلی در لبنان حرکت کردند. از ۱۷ تشرین در راستای ایجاد جنگ داخلی حرکت شده است. 

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: هر آنکه فکر می کند که فقط حزب الله مورد هدف است، اشتباه فکر می کند زیرا هم مورد هدف هستند. کشور و طوایف و اجتماع و نه فقط حزب الله در معرض فروپاشی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: پس از اینکه 30 میلیارد دلار برای احزابی هزینه کردند که نتوانست اهداف آنها را تحقق بخشد به سوی جامعه مدنی روی آوردنند. این حزب الله نیست که می تواند درهای کشور را به روی شرکت های چینی و روسی بگشاید تا در اینجا سرمایه گذاری کنند بلکه این کار دولت باید باشد.

نصرالله گفت: ما از آنها دعوت کردیم که با لیره لبنان از ایران نیازهای خود را تامین کنند و به ما گفتند که آمریکایی ها آنها در فهرست تحریم ها قرار خواهند داد. ما گزینه ها و پیشنهاداتی دادیم و توجهی به آنها نشد.

کشتی دوم هم در راه لبنان است

وی در ادامه گفت: کشتی دوم طی روزهای آتی حرکت خواهد کرد و کشتی های دیگری هم در راه هستند. موضوع به یک کشتی یا دو کشتی مربوط نیست و این روندی است که ما تا زمانی که لبنان نیاز داشته باشد، آنرا ادامه خواهیم داد. هدف کمک به همه لبنانی ها و کاستن از درد و رنج های آنهاست. هدف کمک به همه لبنانی هاست نه اینکه شامل گروه خاص شود. ما جایگزین دولت نیستیم. ما جایگزین شرکت هایی که فرآورده های نفتی وارد می کنند نیستیم. و با احدی رقابت نمی کنیم. مقادیر لازم از سوخت برای کاهش فشار بر روی شرکت ها و نیروگاه ها  وارد خواهد شد. ما به دنبال شکستن قیمت هایی هستیم که از طمع نشات می گیرد. ما به دنبال کاهش رنج مردم لبنان هستیم. معیار و نرخی است که ما آنرا در زمان مناسب اعلام خواهیم کرد. ما از دولت می خواهیم که به نقش خود عمل کند.

نصرالله افزود: گزارش هایی در اختیار درم که حاکی از این است که شرکت های وارد کننده دهها میلیون لیتر بنزین و مازورت را دارند. کسانی که سوخت را احتکار می کنند باید که بازداشت شوند و به زندان افکنده شوند. ما از دولت می خواهیم که در راستای رنج مردم حرکت کند و به مسئولیت خود عمل کند. ما از پروژه گاز مصر و برق اردن و هر کمکی به لبنان استقبال می کنیم. آنچه برای ما اهمیت دارد ملت و کاهش رنج آن جدای از دستاوردهای سیاسی است. لبنانی ها باید بدانند که آنچه سفیر آمریکا در بیروت می گوید به شش تا یکسال زمان نیاز دارد. این پروژه ها به گفتگو با سوریه نیاز دارد.

تا زمانی که لبنان نیاز داشته باشد، سوخت وارد می کنیم

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود افزود: موضوع ارسال یک کشتی سوخت و یا دو کشتی حامل سوخت نیست. موضوع اصلی، نیاز لبنان است. تا زمانی که لبنان به سوخت نیاز داشته باشد همین مسیر را ادامه می‌دهیم. البته باید به این موضوع نیز اشاره کنم که ما جایگزینی برای دولت نیستیم. ما جایگزینی برای شرکت‌های وارد کننده نیستیم. ما نمی‌خواهیم با هیچکس رقابت کنیم. امروز تنها پایِ نیاز لبنانی‌ها در میان است.

دبیرکل حزب الله یادآور شد: ما به دنبال شکستن بازار سیاه هستیم. قیمت هایی که اکنون در بازار سوخت به چشم می خورند طمع طمعکاران را نشان می دهند. ما به دنبال کاهش درد و رنج مردم لبنان هستیم.

سید حسن نصرالله همچنین یادآور شد: ما هر اندازه که لازم باشد سوخت وارد کشور خواهیم کرد تا فشار را از روی دوش مردم برداریم. ما با این کار حتی فشار بر روی شرکت‌ها و نیروگاه‌های لبنان را نیز کاهش می‌دهیم. همه ما می‌دانیم افرادی هستند که سوخت مورد نیاز مردم را احتکار می‌کنند. این افراد باید شناسایی، بازداشت و محاکمه شوند. از دولت لبنان می‌خواهیم به مسئولیت‌های خود در این زمینه عمل کند.

دبیرکل حزب الله در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اگر شرکت‌های حفاری از ترس تحریم‌های آمریکا همکاری نمی‌کنند، می‌توان از شرکت‌های ایرانی کمک گرفت. به دولت پیشنهاد می‌کنیم که اگر موافق بود، ما شرکت‌هایی را برای استخراج نفت و گاز و نیز فروش آن می شناسیم. شرکت‌های مورد نظر ما از حملات رژیم صهیوینستی نمی‌ترسند و این توانایی را دارند که هم نفت را استخراج کرده و هم بتوانند آن را بفروشند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi