شناسه خبر : 85083
شنبه 13 شهريور 1400 , 12:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فقط عکس بعثی‌ای که بهم تیر زد، ندارم!

علی اکبر آهنگران - بنده در فتح المبین گلویم تیر خورده که برای فرد عادی هم قابل رویت است ...

چهل سال گذشته هنوز نتوانستم ثابت کنم با اینکه صورتجلسه لشگر مربوطه و نامه رییس بیمارستان مبنی بر تایید جراحات و برگه استراحت پزشکی در بنیاد شهید میدان هفت تیر موجود است.

فقط عکس عراقی که گلویم را سوراخ کرده ندارم و پرونده ناقص است البته الان دیگه پیرمردی شدم.

اینستاگرام
عکس بعثیه را هم ببری میگن قبضه ای که باهاش بهت شلیک شده را با مرمی فشنگی که بهت خورده بیار تا مقایسه و راستی آزمایی کنیم !!!؟؟؟
دمت گرم. زدی وسط خال
موضوع نداشتن مدارک گواهی حضور در جبهه ، نداشتن مدارک گواهی همزمان بالینی و صورت سانحه برای جانبازان و رزمندگان ، به یک معضل بسیار جدی مبدل شده که بسیاری از رزمندگان و جانبازان جنگ تحمیلی با آن مواجه هستند و با گذشت دهه ها سال از زمان هشت سال دفاع مقدس ، گویا بسیاری از رزمندگان و جانبازان مجبورند ، قید اعتبار این مدارک را بزنند. به دو موردی که برای خود بنده پیش آمده بود اشاره می کنم :
بنده در سال 62 هنگامی که در منطقه حضور داشتم ، هنگام مراجعه به شهرمان و تسویه حساب ، به مقر لشکر 25 کربلا در اهواز ، در پایگاه شهید بهشتی رفتم و هنگامی که مسئول کارگزینی پرونده ام را گشود ، در فرم تسویه حساب تاریخ شروع به حضورم و پایان آن را قید کرد ، اما در قسمت مدت حضور در منطقه به جای 91 روز ، زد 31 روز و بنده بدون دقت در ارقام ، فرم را مهر و امضاء کرده ، راهی شهرمان شدم .
هنگام تحویل این فرم به سپاه ساری ، فرد مسئول به این زمان ها اشاره کرد و گفت ، برادر من ، در فرم شما اشتباهی رخ داده و ارقام مرتب نیستند ، بنده نگاهی کردم و گفتم ، این تاریخ حضور و پایان خدمت درست هستند و فقط مدت این روزها اشتباه محاسبه شده ، فرد مسئول ادامه داد ، برای ما مدت این روزها ملاک است ، نه تاریخ ها . گفتم یعنی الان به جای سه ما یکماه محاسبه می شود! گفتند بله درسته . برای خودم آنزمان این موضوع زیاد مهم نبود و گفتم : آخرش میخواهند مبلغ کمک هزینه مختصر، حضور داوطلبانه در منطقه را کمتر بدهند ، ایرادی ندارد .
پس از مشورت با چند تن از دوستان کادر سپاه ، آنان گفتند : فقط بحث این مبلغ ناچیز نیست ، بلکه می تواند شامل مسائلی دیگر ، مانند خدمت سربازی شود و مشابه آن شود و بنده را مجاب کردند که همانزمان بروم آنرا را اصلاح کنم . همان زمان به همراه برادر شهیدم مصطفی ، با قطار راهی اهواز شدیم و به مقر لشکر مراجعه کردیم نزد همان فرد مسئول ، وقتی اعداد و ارقام و دست خط خود را دیدند ، زیر یک دقیقه پشت گواهی را اصلاح و امضاء کردند و ما برگشتیم ساری و تسویه حساب و آنان نیز این موضوع را پذیرفتند.
سال 68 بود و رفته بودم اداره سر کار و از بنده گواهی حضور در جبهه خواستند ، دوباره به سپاه و قسمت مربوطه رفتم و تقاضای گواهی نمودم و طبق برآورد خودم مدت 13 ماه حضور داوطلبانه بسیجی را در جبهه داشتم ، هنگامی که پرونده ام را گشودند ، بار دیگر ایراد گرفتند که طبق مدارک موجود ، شما ففط 9 ماه دارید نه 13 ماه و هنگامی که تاریخ ها را مرور کردم ، دیدم در آن تاریخ مذکور قبلی ایرادی نیست و در تاریخ دیگریست ، همانزمان یکی از فرماندهان خودمان در آن مقطع را دیدم که از اعضای کادر سپاه استان بودند و هنگامی که نزدشان رفتم ، این موضوع را ابراز داشتم و زمانی که تاریخ ها را با مکانهای حضور در منطقه را دقیقا" شرح دادم ، ایشان پذیرفتند و تائید کردند و با تائید ایشان برای بنده گواهی 13 ماه را صادر کردند .
حال ببینید این گواهی ها و خطاهای انسانی ، چه مشکلاتی را بوجود آورده که هر روز در این سایت ، مشابه این خطاهای سهوی را مشاهده می کنیم ، با توجه به رویکردهای که در چند سال گذشته شاهد بودیم که برای مثال بنیاد شهید ، اینکه با تائید افراد همرزم ، حضور در منطقه و صورت سانحه افراد بدون مدرک را متقبل می شود ، هنوز افراد بسیار زیادی هستند از این دست ، که تنها به علت نداشتن مدرک یا خطای سهوی انسانی ، از حق و حقوق قانونی خود محروم می شوند .
امیدواریم که یگانهای اعزام کننده مانند سپاه ، ارتش یا جهاد و مشابه آن ، ضریب خطای گواهی های خود را ، صفر که نمیشود ، به حداقل رسانده و با ابتکار در گواهی های اعزام ، صورت سانحه و گواهی های همزمان بالینی ، بسیاری از رزمندگان و جانبازان را مستحق دریافت خدمات دولتی و بنیاد شهید نماید.
والسلام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi