شناسه خبر : 85141
یکشنبه 28 شهريور 1400 , 10:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانبازی در تاریخ اسلام و در زمان کنونی

من جان ناقابلی دارم، جسم ناقصی دارم، اندک آبرویی هم دارم که این را هم خود شما به ما دادید...

فاش نیوز - در کوی نیکنامان ما را گذر ندادند...
چه زیباست واژه آزاده و آزادگی در فرهنگ اسلام و عاشورا. فرماندهی که خود نیز جانباز است و آزاده، همان عزیزی که روزی گفت:
( ای سید ما! ای مولای ما! ما آنچه باید بکنیم، انجام می دهیم؛ آنچه باید هم گفت، هم گفتیم و خواهیم گفت. من جان ناقابلی دارم، جسم ناقصی دارم، اندک آبرویی هم دارم که این را هم خود شما به ما دادید! همه اینها را من کف دست گرفتم، در راه این انقلاب و در راه اسلام فدا خواهم کرد؛ اینها هم نثار شما باشد. )
و اکنون همین استغاثه را نیز ما داریم،

 

ای رهبر ما، ما نیز همچنان عمارتان خواهیم ماند.
ما نیز جان ناقابل خود را، جسم ناقص خود را، فدای آرمان های نظام اسلامی خواهیم نمود.
ما نیز آبرویی که از نظام به دست آورده ایم را فدای شما و راه شما می نماییم.
ما نیز تلاش می کنیم که در فراهم نمودن شرایط ظهور بزرگ منجی عالم بشریت حضرت امام مهدی علیه السلام، در کنارتان باشیم و با سربلندی پرچم افتخار علوی را علمدار باشیم.
ای سید ما و ای راهبر ما،

دعا کن برای ما، دعا کن فریب ظواهر دنیوی را نخوریم، دعا کن تا آخرین لحظه عمر همچنان سربلند و منتظر واقعی بمانیم. دعا کن هرگز از درب خانه اهل بیت علیهم السلام دور نگردیم.
وا اسفا !
که در این وانفسای زندگی مادی، در پیچ و خم هجوم بدکرداران و دشمنان، از امام زمان خویش، از گُوهر گرانبها و قطب عالم امکان فاصله گرفته ایم.

 چه زیباست، بهره گیری از این حقایق تلخِ تاریخی.

سیم و زر، شهوت و جاه و مقام، چگونه ابن ملجم ملعون را که از میان مومنین یمن انتخاب می شود تا از سوی هم وطنان خود، با مولا علی (ع) بیعت کند (توجه کنید که مومن ترین فرد در جامعه آن روز را انتخاب می کنند) و بعد هم، همین ملعون اسیر بی بصیرتی و دنیای مادی می شود و کاری می کند که مورد لعن همه جوامع بشری می گردد.

 و یا بسیاری از کسانی که رو در روی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قرار گرفتند، روزی در صفین و جمل در کنار آن حضرت و در سپاه مولا علی (ع) بودند و روز عاشورا بر سینه مولای زمان شان می نشیند و سر مبارک آن حضرت را جدا می کند!
آری شمرِ لعین هم جانباز جنگ صفین بود، که اگر در آن  جنگ شهید می شد، تاریخ به خوبی از او یاد می کرد.
با این درس های تاریخی، دست و پایمان می لرزد که خدای ناکرده از راه و منش شهدا دور شویم. نکند که در خدمت به خلق کوتاهی کنیم.

برای همین منظور، همواره به خود شهدا متوسل می شویم و از آنان طلب می کنیم که واسطه ما با حق گردند و در امواج پر تلاطم همان ظواهر مادی غرق نگردیم، دروغ و تهمت و افترا و دنیا خواری را از خود دور کنیم و دست های صادقانه ای که به سویمان دراز گردد خالصانه بفشاریم و همواره به رحمت الهی نیز امیدوار باشیم. 

هر کسی نسبت به توانایی و تجربه و علمی که دارد، آن را از دیگران دریغ نگرداند.

رو در رویی با امام زمان مگر چیست؟

اینکه در معرکه حق و باطل، حق را یاری نمائیم، و چه زیباست، ملت قهرمان ما در 8 سال دفاع مقدس، به ندای « وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلًا یُنَادِی یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم‏: و کسی که صدای مردی را بشنود که فریاد کمک خواهی از مسلمانان را سر دهد و پاسخش را ندهد مسلمان نیست.» برخی ها به ندای حضرت امام (ره) لبیک گفتند و تا آخرین قطره خونشان بر عهد خود ماندند و آنانی که ماندند، برخی پشیمان از رزمشان گشتند، برخی رزم را سکوی پرتاب به دنیای مادی و  وسیله ای برای رسیدن به مناصب و موقعیت های دنیوی و مادی کردند.
امروز، وظیفه کلیه بازماندگان و جاماندگان دفاع مقدس و برقرار کنندگان امنیت داخلی نظام آنست که با سوء استفاده کنندگان از نام شهدا و ایثارگران برخورد نمایند.
بحمدالله نظام اسلامی ما توجه خاصی به این قشر داشته، اگر چه کاستی هایی را مشاهده می کنیم اما بیان این کمبودها، فقط جنبه گله دارد و بس.

 از مهمترین دغدغه های عزیزان جانباز و آزاده
ما در این مقطع که خود رنگ پیری بر مویشان نشسته و چین و چروک مشکلات بر چهره گرفته اند، بیکاری فرزندانشان است. آنان انتظار دارند نظام اسلامی در این مورد بخصوص یاریشان کند، چرا که در صحنه مدیریت و کار جهادی، این قشر میراث دار همان مردانِ مردِ میدان های کارزار حق و باطل هستند که در صحنه‌های خدمت و تکیه بر اقتدار علمی و اقتصادی، پیشتاز خواهند بود و فقط کافیست که فرصتی به آنان داده شود تا خود را نشان دهند.
آری !
ما در ایران اسلامی مان هیچ توقع مادی نداریم.

 ما مانند سربازان بسیاری از کشورهای اروپایی، آمریکا و آسیای شرقی که بعضا برای تجاوز می جنگند و برای شرکت در جنگ و برداشتن جراحت و کشته شدن برای اینکه از امکانات مادی بسیاری بهره ببرند، نیستیم، چرا که اعتقادات ما این اجازه را نمی دهد.

 نظام اسلامی در حد توان و البته قانونی، به اقشار جامعه هدف رسیدگی می کند و زیاده خواهی از آن و ادعای سهم خواهی در ضمیر هیچ یک از رزمندگان و جانبازان واقعی نمی گنجد، البته این نکته را نیز نباید فراموش کنیم که آن تعداد اندکی که در اندیشه فشار و سهم خواهی هستند بعضا اصلا جانباز نیستند، چرا که با یک سری مدارک جعلی، برای خود درصد جانبازی درست کرده اند، که اگر هم اکنون از آنان معاینه ای صورت پذیرد، این ادعا نیز اثبات می گردد!

البته این مطالبه بسیاری از جانبازان است که باید جلوی زیاده خواهی های اینگونه افراد گرفته شود که ساده هم نیست.

و اما در مقابل این گروه،
 بسیاری عزم خود در یاری مکتب شهدا جزم کرده اند و چه بسا در این راه نیز، نیش و کنایه ها می شنوند.

 جانبازان واقعی زیر چتر ولایت علوی، به رهبری مقام معظم رهبری این آرزو را دارند که خدمت بی منت و صادقانه به هم نوعان خود داشته باشند و با پاک شدن کینه ها از سینه ها، تلاش خالصانه شان در شکوفایی جامعه اسلامی، دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان حق و از همه مهمتر عاقبت بخیری همه دوستداران مکتب ناب علوی، با سربلندی برای آمادگی ظهور منجی به ثمر بنشیند.
و در پایان
ضمن آرزوی صحت و سلامتی و توفیق برای بزرگ جانباز نظام اسلامی رهبری معظم انقلاب، برای همه دلسوزان نظام اسلامی، توفیق خدمت بی منت و صادقانه. از درگاه خداوند متعال را مسئلت داریم.


* آزاده و جانباز سیستانی
علیرضا ضابطی

اینستاگرام
جانبازان ومجاهدان فی سبیل الله در صدر اسلام چگونه تکریم می شدند ؟
گیر و دار معیشت روز مرگی بودند .
باور کنید بعد جنگ بخصوص بیشتر ذهنیاتم را مسایل ومسگلات زندگی احاطه کرده ،کی مجال پیدا کنم تا به معنویت برسم ،وحود را در یابم وار این همه زخاریف دنیوی خلاص شم ،
چه بود و چه شد ،خدا داند .
واسه رفتن به قتلگاه دست بالا می بردبم ,حالا ما را سرگرم نون واب ودغدغه های زندگی کردید .
الان پیر شدیم قدرت جوانی درد ها را قابل تحمل کرد لکن در سن پیری شدیم مانند نوزاد ضعیف
به جانبازان و ایثارگران و خانواده آنها. و معلولین توجه درخور و شایسته ای نمی شود.
اینهمه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi