شناسه خبر : 85144
دوشنبه 15 شهريور 1400 , 13:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کشف پیکر یک شهید با پا‌های بسته + فیلم

پیکر مطهر یک شهید دفاع مقدس با پا‌های بسته در منطقه عملیاتی والفجر مقدماتی کشف شد.

همزمان با آخرین روز‌های ماه محرم، پیکر مطهر یک شهید دفاع مقدس با پا‌های بسته روز شنبه (۱۳ شهریور) در منطقه عملیاتی والفجر مقدماتی در فکه عراق کشف شد.

 

کشف پیکر یک شهید با پا‌های بسته + فیلم

درمورد عملیات والفجر مقدماتی

عملیات والفجر مقدماتی با رمز «یا الله» در شمال چذابه از ۱۷ تا ۲۱ بهمن سال ۱۳۶۱ انجام شد که هدف از این عملیات تصرف پل غزیله و پیشروی به سوی العماره و تهدید آن بود. این عملیات تحت فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفت که رزمندگان اسلام در ۱۲۹ گردان پیاده، ۱۱ گردان زرهی، هفت گردان مکانیزه و هفت گردان توپخانه از سپاه و چهار گردان پیاده و هفت گردان زرهی، شش گردان مکانیزه و ۱۶ گردان توپخانه از ارتش حضور داشتند.

دو هزار و ۵۰۰ کشته و زخمی و ۱۱۳ اسیر و همچنین انهدام قابل توجه تیپ‌های ۹۰۵ و ۷۰۴ و یک گردان از نیرو‌های سودانی از تلفات و خسارت رژیم بعث بود. این عملیات بعد از عدم موفقیت در عملیات رمضان، دورنمای پیشروی در شرق بصره را دور از دسترس نشان می‌داد، پیروزی در عملیات محرم و تسلط بر زمین‌های تخت استان میسان، دستیابی به شهر العماره عراق، که به عنوان تهدید هم زمان علیه دو شهر بصره و بغداد محسوب می‌شد را امکان‌پذیر کرده بود به همین منظور و نیز از آنجایی که فرماندهان جنگ ناگزیر بودند در مقابل تجهیزات برتر عراق زمین سخت را گزینش کرده و درگیری در وضعیت دشوار را به دشمن تحمیل کنند، منطقه رملی غرب ارتفاعات میشداغ حدفاصل فکه تا چزابه برای انجام عملیات سرنوشت ساز «والفجر مقدماتی» انتخاب شد.

download

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi