شناسه خبر : 85187
پنجشنبه 18 شهريور 1400 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مسئولین ما را انگشت نما کرده اند!

بنیاد شهید از بابت این خدمات، هیچ هزینه ای را متقبل نمی شود...

فاش نیوز- از زمانی که بحث آزمون استخدامی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70درصد و تبدیل وضعیت تمامی ایثارگران به میان آمد، به صورت میانگین هر هفته در رسانه ها این موضوع، تیتر بسیاری از رسانه ها و بنگاه های فضای مجازی شد و هفته ای نبود که از این تیتر خبری نیامده باشد، به نحوی که شاهد بودیم به تک تک وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی، این دستور ابلاغ شد، اما در بوته عمل شاهدیم همچنان انبوهی از فرزندان شهدا و ایثارگر تحصیلکرده، فاقد شغل بوده و در تبدیل وضعیت استخدامی آنان هم هیچ تغییری به وجود نیامده است، در برابر در ذهن افکار عمومی اینچنین باوری ایجاد شده که خانواده های ایثارگران همگی دارای شغل مناسب و وضعیت استخدامی پایدار هستند.

 متاسفانه نه تنها این موضوع، بلکه موضوعات زیادی از از این حیث وجود دارند که برخلاف باور عموم ایثارگران و جانبازان، از خدماتی که به آنان نسبت داده می شود محرومند. همین هفته گذشته یکی از آشنایان که جانباز زیر 25 درصد بودند را ملاقات نمودم که ابراز داشتند، برای او نیاز به هزینه های دندانپزشکی پیش آمده و چون خودشان مراجعه ای به بنیاد نداشتند، از بنده شرایط آن را پرسیدند، چون یکی از نزدیکانشان ابراز داشتند: به به، عمو جان ای بابا بنیاد شهید، به طور کامل تمام هزینه های جانبازان را پوشش می دهد. به ایشان گفتم: خیر، این موضوع اصلا" و ابدا" صحت ندارد. کمی حیرت کردند و گفتند: خب به شما که حتما" تعلق می گیرد، گفتم خیر، بنیاد شهید از بابت این خدمات، هیچ هزینه ای را متقبل نمی شود.

در ادامه گفتم چند ماه پیش در همین امسال، بنده نیاز به تعویض عینک داشتم، وقتی از بنیاد شرایطش را پرسیدم، گفتند: فقط خود جانباز 70 درصد، یعنی همسر هم خیر. باید از تجویز عینک قبلی پنج سال گذشته باشد، هزینه دسته هم نه فقط پول شیشه، سقف آن 600 هزار تومان و در آخر این هزینه توسط خود بنیاد پرداخت می شود، نه بیمه دی. با این اوصاف ما رفتیم چشم پزشکی، بدون هزینه ویزیت، به لحاظ تاکید چشم پزشک یک جفت شیشه عینک ترکیبی گرفتیم و بابت آن یک میلیون تومان پرداخت و فاکتور گرفتیم. پس از اینکه فاکتور را به بنیاد ارائه دادیم، آنان دوباره گوشزد نمودند سقف 600 هزار تومان است، گفتم می دانم مابقی را شخصا" از جیب می پردازم، اما جالب آن بود نهایتا" با در نظر گرفتن تمام این موارد و ضوابط، پس از چند ماه، بنیاد شهید 350 هزار تومان پرداخت کرد.

حالا قیافه این آشنای ما خیلی دیدنی بود، ببینید مردم چی فکر می کنند و در عمل چیست! به والله درد دارد، درد داره که مردم فکر می کنند بنیاد یا بیمه دی با چه کیفیتی به جانبازان و ایثارگران خدمات می دهد، در اذهان عمومی چه می گذرد!

 در ابتدای شهریور رفتم روانپزشک شهرمان، داروهای مصرف روتین بنده را نسخه کنند، پسر جوانی در انتظار بود و هنگام پرداخت ویزیتش پرسیدم: فرزند شهید یا جانبازی! گفت: (متاسفانه، خیر)، دود از مخم بالا رفت، ای خدای من، چه می شنوم! آیا بی پدری یا دیدن رنج و عذاب یک پدر برای فرزندش مطلوب است! این همه درد و عذاب، به چه قیمتی! وقتی بالای 35 سال در بین خانواده های ایثارگران و جانبازان باشی، چیزی به جز درد و عذاب می بینی!

به والله خود من حاضرم هر دردی به جانم بخرم، اما تا جای ممکن خانواده ام را درگیر نکنم! ولی مگر می شود! فرزندان شهدا و جانباز نخاعی، شیمیائی یا اعصاب و روان، مگر می تواند تمام رنج های موجود را به تنهائی به دوش بکشند! حالا جوانی، چنین می گوید، علتش چیست! مشخص است، ندیده این دردها را و فقط در رسانه دیده به فرزند شهید یا جانبازان سهمیه، پول شهریه و یا... می دهند، ولی یک شب با خود جانباز، زیر یک سقف نبوده و ندیده اشک و آه همسر و فرزند شهدا و جانبازان را و چقدر درد دارد از یک طرف این دردها را ببینی، از یک طرف این حرف ها را بشنوی!

 به والله خود من دیگه از گفتن این همه شکوه خسته شده ام و بریده ام، دیگه بدجور بریده ام. از متولیان امر خدمات رسانی به ایثارگران درخواست دارم، با شفافیت کامل به این موضوع پرداخته، از رسانه ای کردن و شلوغ کاری بی مورد بپرهیزند تا مردم عادی بدانند، در بطن موضوع انواع کارشکنی ها و بی مسئولیتی موج می زند و بنیاد شهید از ابتدائی ترین خدمات، مانند تهیه داروهای تخصصی جانبازان هم ناتوان است، بحثی که در مخیله عموم شاید نگنجد، اما واقعیت تلخ این روزهای شرایط حال جانبازان و خانواده های ایثارگران، پس از سه دهه از پایان جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس است.

والسلام

مرتضی قنبری وفا

اینستاگرام
این طرح مال شما نیست من خانومم در اداره ای کار میکند که کارش استخدام است می‌گوید تمام فرزندان کسانی که در ارجاع با پارتی وارد شده بودند با این قانون رسمی شدند مثلاً کسی مدیر کل بود فرزندان خود را به صورت قرارداد ی وارد اداره کرده بود با این قانون سه فرزند خودش را به واسطه جانبازی پنج درصد خودش رسمی کرد من نمیدانم این چه قانونی است که فرزندان شهید وفرزندان جانبازان هفتاد درصد به بالا باید آزمون استخدامی بدهند ولی سیل عظیم این افراد به واسطه جانبازی کم پدرش ویا رزمنده بودن سه یا چهار ماه همه فرزندانشان رسمی شدند
آقای قنبری وفا از ادارات خبر داری روزانه به واسطه این قانون صدها نفر رسمی می‌شوند و حالا فرقی با من فرزند شهید ندارد و چون پدرانشان به واسطه دارا بودن قدرت در راس ادارات هستند همه کاره ادارات شده‌اند در هسته گزینش ادارجات حتی جانباز یک درصد فرزند شهید رسمی میشود من فردی را میشناسم پرش جانباز 3درصد است چیه ماه تو شهرداری کار میکرد حالا رسمی شد این قانون مال اوامر قدرت است تا فرزندانشان را به راحتی رسمی کنند امیدوارم سید محرومان این قانون را عوض کند و کسانی که در یکسال گذشته به این صورت استخدام رسمی شدند بدون هیچ آزمونی به درجه قبلی خود برگردند
قرار نشد همدیگر را تخریب کنیم برادر من حالا حتما میبایسته به طرف در جنگ بگه آقا من را بالای ۷۰ درصد مجروح کنید حالا شما چرا شهید نشدید
این حرفها چیست حالا اولا اون زمان به این دید کسی نمیرفته دفاع از کشورش اگر شما واقعا رزمنده ای متاسفم اینجور برادران خود را خطاب قرار میدهید
ما سینه زدیم و بی صدا باریدند. از هر چه که دم زدیم آنها دیدند. ما مدعیان صف اول بودیم. از آخر مجلس شهدا را چیدند
سلام و عرض ادب و احترام به محضر جناب آقای قنبری وفا عزیز، آقا مرتضی تمام مواردی را که شمافرمودین به عینه خودم شاهد بوده ام، بنده حقیر یه پیشنهادی دارم کلا بنیاد شهید و امور ایثارگران درش تخته بشه دولت بیایدجانبازان، خانواده شهدا ء وآزادگان را بازخریدکنه وبرای جانبازان براساس درصدمبالغی درنظرگرفته، دیگه نه بیمه، نه حقوق، نه خودرو، نه استخدام، کلاهیچ مزایا وامکاناتی به جانبازان تعلق نگیره بازاهل کوفه میگن ببین خودشون دارن میگن مزایا وامکانات بگذریم خلاصه کنم پرداخت کنند ودیگه نیازی به این همه پرسنل خدوم وزحمتکش هم نیست وحتی کارکنان راهم بازخریدکنید، حضرات مرگ یه بار، شیون یه بار دیگه دولت هم خیالش راحت وخیال جانبازان وکارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران هم راحت، فقط یه پیشنهاد وراه حل بودباوربفرمایید همه راضی می شوند.
سید علی جان ، عرض سلام ، ادب و ارادت همیشگی بنده به شما
مطلبی که شما فرمودید ، به نوعی دیه محسوب میشود که در زمان بنیاد مستضعفان و جانبازان به لحاظ منابع مالی مطلوب بنیاد در آنزمان ، بصورت تخصصی مطرح شده و مورد ارزیابی هم قرار گرفته بود ، که گویا از سوی دفتر مقام معظم رهبری ، حضرت آقا با آن مخالفت شد ، اگر چه دقیقا" مطمئن نیستم ولی شنیده ها ، از آن حکایت می کند .
این موضوع سلیقه ای بوده همگان شاید با آن موافق یا مخالف نیستند ، ولی به نظر شخصی خود بنده ، ایثارگری اگر بخواهد با عدد و رقم سنجیده شود ، صورت خوشی ندارد ، هرچند بی تعارف درصدهای از کارآفتادگی ، خودش نیز به نوعی تبعیض محسوب می شود و جانبازان زیادی از جمله جانبازان زیر 25 درصد به فراخور آسیب خود ، خدمات مطلوبی دریافت نمی کنند و اگر این بحث شما (دیه) بخواهد لحاظ قرار بگیرد ، در دراز مدت این گروه جانبازان شاید دیگر ، حتی قادر به تهیه داروهای خود هم نیز نباشند . البته تاکید دارم ، این نظر شخصی بنده است و افرادی چون شما عزیزان ، با نظر بنده موافق نباشید .
امیدوارم هر چه در شان جانبازان و ایثارگران است و موجبات رضایت آنان است ، مورد توجه مقامات ارشد نظام و دولت محترم قرار بگیرد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi