شناسه خبر : 85212
پنجشنبه 18 شهريور 1400 , 17:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خبیث‌تر از انگلیسی‌ها در داخل کشور کیست؟

۲ شرط جدید پیش پای هنرمندان برای بازی در فیلم+تصاویر

چرا هالیوود می تواند برای سیاست های آمریکایی ها و صهیونیست ها ماله کشی کند اما برخی فیلمسازان ما حتی توانایی بیان واقعیت های موجود در کشورمان را، که مایه افتخار ما است، ندارند.

۲ شرط جدید پیش پای هنرمندان برای بازی در فیلم/ خبیث‌تر از انگلیسی‌ها در داخل کشور کیست؟ +تصاویر

اخیراً سوگل طهماسبی، بازیگر سریال گاندو 2 در نشست عوامل این سریال با رئیس سازمان  صدا و سیما به موضوع مهمی اشاره کرد که نمونه آن را قبلاً هم دیده ایم. او به این مضمون گفت: «در دو، سه روز که دو، سه تا دفتر برای کار رفتم، تا متوجه شدند که من در گاندو بازی کردم، شروع کردند به اینکه نفی کنند من را، که چرا رفتی؟»

چنین سخنی هرچند دردآور است اما به خوبی نشان می دهد که چرا هالیوود می تواند برای سیاست های آمریکایی ها و صهیونیست ها ماله کشی کند اما برخی فیلمسازان ما حتی توانایی بیان واقعیت های موجود در کشورمان را، که مایه افتخار ما است، ندارند. وقتی فیلمساز ما هنوز به بلوغ اجتماعی نرسیده است، بنابراین انتظاری هم نمی توان از آن داشت که از پیله خود بیرون بیاید!

واقعاً جای سؤال است که آیا این عده دردشان گرفته که عده ای از سربازان گمنام این مرز و بوم، MI6 را به زانو درآورده و انگشت به دهان گذاشته اند؟ و اینکه آیا عده ای در داخل ایران که نام هنرمند ایرانی را یدک می کشند از انگلیسی ها، خبیث تر هستند؟ چرا که نمی خواهند فیلمی درباره جنایات انگلیس ساخته شود. این موضوع می تواند مصداق همان دیالوگ آقامحمد مبنی بر تلاش سرویس های جاسوسی بر اثرگذاری روی برخی فعالان هنری در داخل کشور باشد.



هر چند که یک جریان معلوم الحال سعی داشت تا گاندو 2 را وارد بازی های سیاسی کند و آن را حزبی نشان دهد، اما نمی توان انکار کرد که گاندو 2 یک فیلم ضد انگلیسی و جاسوسی است و برای نشان دادن قدرت اطلاعاتی ایران ساخته شده است. البته طبیعی است که جریان نفوذ، بر روی هوا کار نمی کند بلکه عده ای را در داخل تحت تأثیر خود قرار می دهد و از طریق آنها، قصد ضربه زدن به کشور و مردم را دارد. در هر صورت بعد از سال ها دیگر معلوم شده است که کدام جریان سیاسی در داخل کشور نقطه امید غربی ها است.

اما به احتمال زیاد، سخنانی که خانم طهماسبی گفته است، چه بسا برای سایر بازیگران گاندو نیز اتفاق افتاده و یا می افتد و جای تعجب هم ندارد. این اتفاقات همواره برای بازیگرانی که نسبت به مردم و کشور خود تعهد دارند، اتفاق می افتد. سال 95، امین حیایی، بازیگر فیلم «قلاده های طلا»، که یک فیلم با محوریت فتنه 88 بود، با حضور در برنامه «هفت» شبکه سه، به این مضمون گفت: «خیلی ها سعی کردند من را بعد از بازی در این فیلم بایکوت کنند. از میان همکاران بعضا صمیمی و نزدیک بوده اند که گفتند اگر امین حیایی سر یک پروژه ای باشد ما حاضر به حضور در فیلم نیستیم چون او محبوبیتش را از دست داده است!»


 
البته ناگفته نماند که ناهنجاری های موجود در عرصه فیلمسازی کشور به پایین بودن سطح فکر برخی فیلمسازان هم ختم نمی شود و در گذشته، برخی هنرمندان از پشت پرده انتخاب بازیگران در فیلم ها خبر داده اند. مثلاً سال گذشته، خبرگزاری میزان طی مصاحبه ای با مرجانه گلچین، به نقل از این بازیگر نوشت: «یعنی چه که یک بازیگر برای داشتن نقش صرفا باید به مهمانی شبانه برود، اگر آنجا بود نقش به وی می‌رسد و اگر نه باید سالها خانه نشین شود، چطور اسم این وضعیت را بگذاریم سینما، هیچکس از پول بدش نمی آید اما من حاضر نیستم در این فیلم‌ها بازی کنم.»


 
در هر صورت به نظر می رسد که نان عده ای از فیلمسازان کشور، در فیلم های سخیف و دم دستی و یا ساخت دلقک کاری های بساز و بفروشی است. از طرفی بی تفاوتی نسبت به مسائل مهم کشور نیز نه تنها برای بعضی از فیلمسازان به یک عادت تبدیل شده، بلکه این عده، بعضی از هنرمندانی که با اعتقاد راسخ برای مردم و کشور خودشان فیلم بازی می کنند را نیز تحت فشار قرار می دهند.

با این حساب پشت کردن به وطن و تن دادن به مهمانی شبانه جزو شروط جدید برخی فعالان عرصه فیلم برای بازی دادن به هنرمندان تبدیل شده است. قطعا مدیران تلویزیون و ارشاد باید برنامه حمایت ویژه از هنرمندانی که با ایمان بر سر پروژه های ملی حاضر می شوند یا اهل رعایت خطوط قرمز از جمله منافع ملی کشور هستند و در مقابل هجمه های سنگین مقاومت می کنند را در دستور کار خود قرار دهند.

به نقل از جهان نیوز

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi