شناسه خبر : 85272
یکشنبه 21 شهريور 1400 , 08:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۲۷۰۰ دقیقه فیلم از تاریخ شفاهی والدین شهدا

 معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز از تدوین 2700 دقیقه فیلم تاریخ شفاهی والدین شهدای البرزی خبر داد.
 
2700 دقیقه فیلم از تاریخ شفاهی والدین شهدای البرز آماده بهره‌برداری است
 امیرحسین دانش کهن با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران از تدوین 2700 دقیقه فیلم تاریخ شفاهی والدین شهدای البرزی خبر داد و گفت: استان البرز در حال جمع‌آوری تاریخ شفاهی ایثارگران استان است که به حمدالله تا به امروز با همت خادمان شهدا 2700 دقیقه فیلم از تاریخ شفاهی والدین معظم شهدای البرزی تدوین و آماده بهره‌برداری است.
وی افزود: این 2700 دقیقه شامل ویدئوهای بیست‌ دقیقه‌ای تدوین‌شده با محتوای روایت‌های نابی از حیات طیبه شهدای گران‌قدر بابیان والدین شهدا است که سعی بر این است تا با هدف آشنایی نسل جدید با حیات طیبه شهدا در اختیار جامعه قرار گیرد و با هماهنگی‌های صورت گرفته با صداوسیمای مرکز استان و در سایت نوید شاهد و سایر فضای مجازی بارگذاری و برای مخاطبان قابل‌مشاهده خواهد بود.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز به اهمیت و ضرورت جمع‌آوری تاریخ شفاهی شهدا و ایثارگران اشاره و تصریح کرد: میانگین سنی والدین معظم شهدای این استان 80 سال برآورد شده است و  این بدین معناست که ما زمان زیادی نداریم در خدمت این عزیزان باشیم. بر این اساس تمام سعی ما بر این است که آرشیو روایت‌ها و خاطرات آنها را تکمیل و به شکلی مناسب به نسل جدید منتقل کنیم.
دانش‌کهن گنجینه تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس را منبع موثقی برای تولیدات در این زمینه دانست و بیان کرد: تاریخ شفاهی شهدای دوران دفاع مقدس بخشی از تاریخ پر حماسه این کشور است که باید به‌گونه‌ای شایسته حفظ، نگهداری و به نسل‌ها منتقل شود تا این حماسه ماندگار باشد. تاریخ شفاهی والدین شهدا، جانبازان و ایثارگران می‌تواند تنها منبع معتبر برای تولید فیلم، مستند و کتاب باشد که در رأس برنامه‌های فرهنگی بنیاد قرار دارد.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi