شناسه خبر : 85310
دوشنبه 22 شهريور 1400 , 11:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیام مهم حمله همزمان ارتش یمن به چندین نقطه از خاک سعودی چه بود؟

پیشروی گسترده در مارب پس از حمله موشکی- پهپادی به عربستان+تصاویر

.

عملیات بازدارندگی هفتم گچه گستره نظامی وسیعی نداشت، اما اهداف راهبردی به مراتب عمیق‌تری نسبت به حجم نظامی خود داشت.

در پی انجام عملیات بازدارندگی هفتم توسط نیروهای انصارالله یمن، بیانیه رسمی نیروهای مسلح یمن و گزارش‌های رسانه‌ای مربوط به این عملیات، پیام‌های این حمله موشکی را تنها در چهارچوب واکنش انتقام جویانه نسبت به جنایت‌های ائتلاف متجاوز ضد یمن در  حمله هوایی به مناطق مختلف یمن از جمله استان الحدیده و نقض آتش بس امضا شده در این استان معرفی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش عملیات مذکور تاسیسات وابسته به شرکت آرامکو در منطقه رأس التنورة واقع در استان الدمام را با پهپادهای صماد ۳ و موشک‌های بالستیک ذوالفقار هدف قرار دادند و این هشدار را به مقامات سعودی مخابره کردند که نسبت به عواقب خطرناک تجاوز ضد ملت یمن مراقب باشد.

پیام مهم حمله همزمان ارتش یمن به چندین نقطه از خاک سعودی چه بود؟ / پیشروی گسترده در مارب پس از حمله موشکی- پهپادی به عمق عربستان +تصاویر

عملیات نظامی محدود با اهمیت راهبردی گسترده

نکته‌ای که علاوه بر بیانیه رسمی نیروهای مسلح یمن در پی انجام این عملیات در اظهارات اخیر سید عبدالملک الحوثی نیز مشهود بود، تمرکز ویژه نیروهای یمنی بر آزادسازی تمامی مناطق اشغال شده این کشور و تحقق آزادی و استقلال برای یمن متحد بود که به نظر می‌رسد یک گام به جلو توسط نیروهای مدافع یمنی باشد.

معادله جدیدی که این روزها توسط مقامات سیاسی و رسمی انصارالله در آزادسازی تمام یمن مطرح شده، علاوه بر اینکه پیروزی زودهنگام نیروهای مدافع یمنی در عملیات استان مأرب و دست برتر آنها در تحقق قطعی این پیروزی را نشان می‌دهد، ثابت می کند اهداف جدید از متجاوزان در استان‌های جنوبی یمن در معرض تهدید انصارالله قرار گرفته است.

پیام مهم حمله همزمان ارتش یمن به چندین نقطه از خاک سعودی چه بود؟ / پیشروی گسترده در مارب پس از حمله موشکی- پهپادی به عمق عربستان +تصاویر

مناطق آزاد شده در جبهه جنوب مارب در روزهای اخیر با رنگ سبز

به نظر می رسد انصارالله یمن طی ماه‌های گذشته به این نتیجه رسیده که ورود محافل بین‌المللی از جمله سازمان ملل برای حل و فصل مسائل و توقف جنگ کارساز نخواهد بود و تلاش‌های این سازمان در سایه نفوذ آمریکا و اروپا و کارتل‌های صنایع تسلیحاتی و حمایت آنها از متجاوزان محکوم به شکست است، از سوی دیگر ادعاهای آمریکا برای پایان دادن به جنگ یمن نیز با گذشت حدود ۹ ماه هنوز راه به جایی نبرده و اهدافی غیر واقعی را دنبال می کند که مشابه اهداف متجاوزان سعودی در تسلیم کردن اراده ملت یمن است. انصار الله به همین علت اولویت و تمرکز خود را بر مدیریت پرونده‌های نظامی گذاشته تا با توفیق در این عرصه متجاوزان را به پیشبرد آرمان‌های ملی خود و به رسمیت شناخته شدن مطالباتش مجبور کند.

پیام مهم حمله همزمان ارتش یمن به چندین نقطه از خاک سعودی چه بود؟ / پیشروی گسترده در مارب پس از حمله موشکی- پهپادی به عمق عربستان +تصاویر

نیروهای مسلح دولت نجات ملی یمن با طرح معادله جدید نه تنها انگیزه قطعی خود برای پیشبرد عملیات مأرب را نشان دادند، بلکه ثابت کردند که برنامه مدونی برای مرحله بعد از آزادسازی یمن طراحی کرده‌اند که شامل بازگرداندن روال عمومی یمن و اتحاد تمام استان‌های این کشور در سایه اخراج اشغالگران از آن است. موضوعی که عربستان و امارات را وحشت‌زده کرده و راز حملات گسترده هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به استان الحدیده و استان‌های دیگر یمن نیز در همین موضوع نهفته است.

به این ترتیب عملیات بازدارندگی هفتم را می‌توان گامی راهبردی  در راستای تثبیت معادله جدید دانست که عربستان با تشدید حملات هوایی خود به دنبال مقابله با آن است. از این منظر عملیات مذکور گرچه از  نظر حجم نظامی و آماری نسبت به عملیات‌های پیشین از اهمیت قابل توجهی برخوردار نبود، اما اهمیت راهبردی و استراتژیک آن بسیار بیشتر از حجم عملیاتی آن است و علاوه بر شکست دست و پا زدن های عربستان در مقابله با آغاز مرحله جدیدی از معادلات آزاد سازی یمن، نشان دهنده عزم بالای نیروهای مردمی یمن است که بدون توجه به فشارهای موجود از سوی بیشتر کشورهای جهان، به دنبال تحقق آرمان‌های ملی خود هستند.

پیام مهم حمله همزمان ارتش یمن به چندین نقطه از خاک سعودی چه بود؟ / پیشروی گسترده در مارب پس از حمله موشکی- پهپادی به عمق عربستان +تصاویر

معادله جدید نشان می دهد که سیاست دوگانه رژیم‌ آل سعود در کشتار مردم یمن و ادعای کمک‌های ارائه شده به برخی مناطق خاص در چارچوب ادامه بحران معیشتی در عدن و تعداد دیگری از استان‌هایی که در حال حاضر در اختیار دولت مزدور عبد ربه منصور هادی قرار دارد، نمی‌تواند مشروعیت را به دست‌نشاندگان سعودی‌ها بدهد. عربستان سعودی با سیاست هویج و چماق به دنبال همراه کردن افکار عمومی یمنی‌ها با خود است، غافل از اینکه یمنی‌ها ملت واحد هستند و قرابت قبیله‌ای و خویشاوندی و گرایش‌های ملی آنها مانع از نادیده گرفته شدن جنایت‌های سعودی در بخش‌های دیگر این کشور می‌شود. این چیزی است که شاخص‌های تنفر مردم یمن از سیاست‌های آل سعود که عمدتا توسط جریان‌های بین‌المللی از طریق همه پرسی تهیه و تدوین می‌شود نیز بر آن صحه می‌گذارد.

انصارالله با این عملیات به دشمن صهیونیستی ثابت کرد که سکوتش در برابر جنایت‌های آل سعود از سر ناتوانی نیست، بلکه پتانسیل لازم برای پاسخ‌های مشابه را دارد و تاکنون منتظر واکنش و اقدام عملی و جدی محافل بین‌المللی برای توقف جنایت‌های متجاوزان بوده و از این پس برای تحقق بازدارندگی در برابر حملات متجلاوزان خود وارد عرصه عملیات نظامی خواهد شد.

به نقل از مشرق

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi