شناسه خبر : 85322
چهارشنبه 24 شهريور 1400 , 14:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توصیه های یک جانباز نخاعی به رئیس جدید بنیادشهید

فلک را سقف بشکافید و طرحی نو دراندازید!

این بنیاد هر چه چابک بشود به‌ نفع جامعه‌ هدف است و رضایت بیشتری حاصل می شود و تمام برون سپاری های ناحق به صاحبانشان برگشت داده می شود...

فاش نیوز - این مطلب از طرف جانباز نخاعی، احمد شیری، خطاب به دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران نوشته شده است؛ که در آغاز کار ایشان می تواند راهگشا باشد.

سلام علیکم

باتوجه به مطالبی که در اولین مصاحبه تان گفته اید معلوم است معرفت به موضوعات راجع به بنیاد شهید و ایثارگران را دارید.

۱)  می دانید که این نهاد از بی انضباط ترین ارگان های انقلاب اسلامی است بلاشک.
چون این کودک ناقص و معیوب توسط مدیرانی مثل کروبی ها متولد شد، چون این دیوار بنیادش کج بنا شد؛ تا امروز کج بالا آمده؛ پس احتیاج به یک بازسازی دارد؛ نه رفرم چون گذشته...

۲) بعضی از مدیران سازمان‌ها و شرکت ها و دیگر مراکز اقتصادی خدماتی این نهاد فاسد هستند.  باید عفونتش را علاجی کنید که هر تلاشی کنید  ریختن آب زلالی است در اسخر لجن آلوده. این یک واقعیت است که دیدیم.

۳) ۴۰درصد پرسنل این نهاد در تمام  بخش‌ها اضافه هستند و ناکارآمدی بشدت بالایی دارند. بنیادهای مناطق از بی خدمتی غوغا می کنند  ولی به خودشان خوب خدمت می کنند!
بودجه بنیاد  سه پنجمش هزینه همین پرسنل ناکارآمد و بی تخصصی می شود  که با رابطه و پارتی در این مناطق و استانها  رسوب کرده اند که اصلا بودنشان شر است و با کارشکنی، هر بی هنری را آورده اند که اینجا ممر درآمدشان باشد.

۴) این بنیاد هر چه چابک بشود به‌ نفع جامعه‌ هدف است و رضایت بیشتری حاصل می شود و تمام برون سپاری های ناحق به صاحبانشان  برگشت داده می شود. تکلیف بانک‌ دی و سازمان اقتصادی کوثر و دیگر نهادها و بنگاه های اقتصادساز را هم شفاف‌سازی کنید. کاش بخور بخور بود؛ بخور و آتش بزن است!

۵) یک کد خدمت به خدمت گیران، با تناسب نیاز خدمت بدهید که قابل اما و اگر و رابطه بازی قرار نگیرد. هم اکنون این جریان در بنیاد حاکم است که برای هر امری کوچک باید  آبروبری رخ دهد.

راهش این است برای این کار مثل لوله کشی قطره‌ ای که هر درخت را به حسب نیاز مطلوب و مقدور سیراب کند.

۶) از تشکل هایی بنام جانبازان و ایثارگران که مقبولیت و مشروعت لازم را ندارند و خودخوانده با ترفندی که ایثارگری را سپر خودشان قرارداده اند پرهیز کنید. این تشکل‌ها تا امروز در عمل مفید نبودند که هیچ، مضر هم بوده اند به هزاران دلیل مختلف ... بهترین قضاوتی که می شود کرد این است که برای جمع خود و بعضی از مدیران نااهل، جاده صاف کن بوده اند؛ به طوری که این نهاد جای کسانی برای آبشخور شده که پررویی و بی تقوایی و همه چیز خواری شده. همه شکل‌ افرادی در این کلونی های منافع طلب، بدون تعارف هستند؛ بنام بعضی وبکام بعضی ها.

۷) در یک کلام، آنچه در این بنیاد شهید و امور ایثارگران به چشم می خورد نداشتن وجاهتی که باید وارثین واقعی انقلاب اسلامی در آن  حکم فرمایی کنند نیست.
این چشمه زلالی که باید باعث نشانه های برگزیدگان انقلاب اسلامی ایران باشد، باعث سرافکندگی ایثارگران و منفعت طلبی عده ای شده که امان از مظلومانی که باید به آنان خدمت می شد گرفته اند.

هر سال اوضاع  نسبت‌ به‌ سال گذشته بدتر می‌شود. سال به سال، دریغ از پارسال است. شاهدش وضعیت موجود است. نیاز به تحقیقات میدانی هم ندارد.

امید است که این در بنیاد شهید و امور ایثارگران، همچون گذشته روی همان پاشنه نچرخد؛ وگرنه این قافله به مقصود و مقصد خود نخواهد رسید و چاه ویلی است برای خانواده ایثارگران! مگر اینکه فلک را سخف بشکافید و طرحی نو در اندازید. شک نکنید! 

| سرباز امام خمینی - احمد شیری

اینستاگرام
سلام واقعا درست الان دربنیادشهریارحدوا۳۰کارمنددارد برای چی اصلا چکارمی کنند خداراشکرکه همه کارهای بنیادالکترونیکی شده وهمه چیز معلوم است باید دربنیاها مثل شهریارپنج نفرباشند که بخداهمین هم زیاده
با سلام؛
ضمن تقدیر و تشکر از نگارنده محترم جناب آقای شیری ، مطالب مورد اشاره این آقا کاملا درست و صحیح است ،من بعوان یک جانباز ۷۰درصد بسیجی دوران جنگ با توجه به برخورد و رفتار کارکنان بنیاد اصلا "به بنیاد شهید مراجعه نکرده و نمی کنم چون واقعا " توان و تحمل برخوردهای زشت و به دور از اخلاق کارکنان مفت خور و بی کار، که در این بنیاد لانه کرده اند و فقط با روزمرگی منتظر حقوق سر ماه هسنتد را ندارم، کلا"بی خیال بنیاد شهید شده ام ،
جناب آقای قاضی زاده، اگر حرکت انقلابی نکند ،مدیریت ایشان هم اثر و کارایی نخواهد داشت ،تنها راه نجات بنیاد شهید از این حالت، عزل مدیران و معاونت های است که ادعای قیمومیت و صاحب بنیاد بودن را دارند ،میباشد .به هر حال بد نیست جناب آقای قاضی زاده در جریان باشند که؛چندین سال است ایثارگران الخصوص جانبازان از ناکارآمدی مجموعه مدیریت بنیاد رنج می برند ،عمری هم از ما باقی نمانده ،انشالله شاهد تغییر رویکرد در بنیاد شهید باشیم .
بیشتر مطالبی که در اینجا این برادر جانباز مطرح کرده واقعیتی انکار ناپذیر است.
باید دست مسوولین و مدیرانی که ریشه عمیقی در بنیاد دوانده اند و سالهاست با استفاده از رانت و باند بازی، برای خود درصد جانبازی و ... درست کره اند و از امکانات جامعه شاهد و ایثارگر سوءاستفاده می کنند، قطع گردد.
در مورد تشکلهای ایثارگری هم باید معلوم بشود که مورد وثوق همه ایثارگران و جانبازان هستند یا نه که خود را قیم جانبازان و با عزل و نصب برخی ها خود را نماینده خانواده شهدا و جانبازان و آزادگان میدانند؟
اصلا خوب است آقای رییس جدید بنیاد شهید تا افراد تابلو و شناخته شده تشکلها او را دوره نکرده اند تا ایشان را هم زیر بیرق خود ببرند و برنامه هایشان را اجرا کنند، یک تحقیق واقعی نه از افراد نزدیک به این تشکلها، بلکه از جانبازان و خانواده شهدا انجام بدهند و ببینند که تشکلهایی مانند شبکه ملی ایثارگران که تریلی نامش را نمیتواند حمل کند، واقعا از نمایندگان واقعی جانبازان و ایثارگران شکل گرفته یا بر اساس ارتباطات و زدوبندهای پشت پرده، خودرا نمایندگان ایثارگران میدانند؟!
بنظرم اولین اقدام آقای دکترقاضی زاده هاشمی باید این باشد که بنیاد را از این رکود و تحت سیطره تشکلها رها کند و بعد با فراغ بال به اجرای قوانین مصوب زیادی که هنوز اجرا نشده ولی گوش مردم و فلک را کر کرده است بپردازد.
سلام درودخدابرشماجانبازسرافرازواقعابنیادشهیدپاکسازی درونی لازم داردواقعاوقتی حضرت امام دستورتشکیل بنیادشهید فرمودند واقعا متآسفانه اون استادکاربنیادکه کروبی خیانتکاربودازاول شروع کاربناراکج نهادندچون خودشون وذات ایشون را کج بوده زیر بنای کار بنیادشهیدراهم همانندخودکج نهادندیعنی واقعانیازبه یک کالبد شکافی جدیدبامتخصیصن جدید وکاردان را دارد والا یک ویرانه یی بیش نیست واقعابنیادشهیدشده جولانگاه یگ عده که ازاول ورود درداخل بنیادشهید میتاختند و هنوز هم دارن می تازند باتوجه به اینکه برای صاحبانش مفید نبوده بلکه شدیدامضرهم بوده امید داریم بامیدان آمدن این دکترعزیز کارمندان اضافی راکه جزاشغال فضای بنیادچیزدیگری نبوده بایداضافه هاهمه تعدیل شوندوافراد کارآمد وپاک دست درکنارآقای دکترقاضی زاده مشغول شوندتاکه بنیادبتواندهمانطورامام عزیزفرموده بودندباشد وگرنه همون آش است وهمون کاسه والایه ویرانه بیش نخواهدبودوجولانگاه همان عده خواهدبودواقعااین قافله به مقصود ومقصد نخواهد رسید
آفرین آقای شیری ، دمت گرم ، غمت کم ، نفست چاق ، قلمت سبز ، شجاعت بی رقیب .... زنده باشی .
درود بر جانباز دلسوز واقعی،واقعی، واقعی این کشورجناب آقای شیری،حرف خیلی زیاده........خدا خیرت بده که خیلی ها رو گفتی
نقد و تحلیل و نه توهین و هتاکی و تخریب، به نفع نقد شونده و نقد کننده است. چراکه نقد شونده به اشتباهات و محاسن کارهایش واقف می شود و نقد کننده هم مرتکب گناه نمی شود و خیرش به دیگران می رسد.
با سلام هیچ اداره ای به انداره ی دکترین کمیسیون پزشکی در بنیاد ناجور نیست لذا باید کلیه این افراد عوض شوند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi