شناسه خبر : 85326
یکشنبه 28 شهريور 1400 , 13:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دکتر هاشمی، وضع بیمه ما خراب است

در حال حاضر به لحاظ کهولت سن و عوارض جانبی ده ها سال مصرف دارو، شرایط جسمانی ما هر روز که چه عرض کنم، هر ساعت سخت تر می شود...

فاش نیوز - جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی

 با عرض سلام، ادب و تبریک به شما به عنوان ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران، اینجانب با 37 سال سابقه ایثارگری به عنوان جانباز 70 درصد و خانواده شهید، از زمان بنیاد شهید اول، بنیاد مستضعفان و جانبازان و بنیاد شهید و امور ایثارگران، به عینه این دوران را مشاهده و تجربه کرده ام، از شما درخواست دارم در بدو امر با الویت بندی مشکلات و معضلات خانواده بزرگ ایثارگر کشور، نسبت به رفع این امور اقدام بفرمائید.

 آقای دکتر، مشکلات و معضلات خانواده ایثارگران و جانبازان برابر نبوده، به نحوی که برای یک ایثارگر شاید مشکل مسکن الویت اول او باشد، ایثارگر دیگر مشکل اشتغال، دیگری بحث درمان، زیر 25 درصد و یا... بنده نمی توانم خودم را نماینده آحاد جامعه ایثارگران کشور، معرفی کنم و تنها به مشکل خودم و عده ای دیگر از ایثارگران، که موضوع هزینه های بخش درمان را شامل می شود می پردازم، هر چند نمی توانم بگویم نسبت به مشکل عزیزان دیگر، بی تفاوت هستم.

 آقای دکتر قاضی زاده هاشمی، در ادوار گذشته بنیاد شهید یا جانبازان، طی قراردادی که بیمه ایران با مراکز پزشکی و موسسات درمانی داشت، کیفیت خدمات رسانی به جانبازان و ایثارگران، به مراتب بالاتر بوده و طبق قراردادها جانبازانی امثال بنده، بدون نیاز به پرداخت هزینه ای، از خدمات درمانی بهره می بردیم، اما از روزی که بنیاد با بیمه دی، خدمات رسانی به ایثارگران را به امضاء رساند، خود شخص بنده دچار مشکل شدم، چون دقیقا" اولین روز آغاز همکاری بیمه دی با جانبازان، بنده قرار بود در یکی از بیمارستانهای تهران بستری شوم، ولی به دلیل عدم هماهنگی ها و بی تجربگی ها، بنده و عده ای از جانبازان دیگر، از صبح تا شب در لابی این بیمارستان معطل شدیم، تا یکی از مدیران بیمارستان با دیدن این شرایط با مسئولیت شخصی خود، در آخر شب ما را بستری کردند، ولی این آخرش نبود، بلکه ابتدای بحث مشکلات بیشتر، درمان جانبازان و ایثارگران بود.

 در حال حاضر به لحاظ کهولت سن و عوارض جانبی ده ها سال مصرف دارو، شرایط جسمانی ما هر روز که چه عرض کنم، هر ساعت سخت تر می شود و نیاز به خدمات رسانی درمانی بیشتر، برای همگان و جنابعالی محرز است، اما از زمان قطع حمایت بیمه ایران و آغاز بیمه دی، خدمات رسانی کاهشی محسوس داشته، به نحوی که اکثر مراکز درمانی خدمات رسانی به ایثارگران، به دلایلی که در این بحث نمی گنجد، از همکاری با بیمه دی امتناع کرده و ایثارگران را در شرایط نامطلوبی قرار دارند.

 در دوره سابق، مدیران بنیادشهید بارها اعلام کردند، هزینه های ایثارگران با مراکزی که با بیمه دی قرارداد ندارند، 48 ساعته پرداخت می شود، ولی اکنون پرداخت هزینه ها، به بالای دو تا چند ماه افزایش یافته و هنگامی که برای پیگیری اسناد پزشکی، با شماره چهار رقمی بیمه دی در تهران تماس می گیریم، اپراتورهای محترم این مرکز بلااستثناء می گویند: جناب، خب باید این دوره را تحمل کنید، در پایان تماس هم ابراز می دارند: به کیفیت پاسخگوئی اپراتور از 1 تا 5 امتیاز بدهید، آخر امتیاز به اپراتورهای محترم، چه دخلی به کیفیت خدمات درمانی، بیمه دی دارد! اگر دقیق تر بخواهم اشاره کنم مشکل ما، تامین مبالغ نقدینگی تهیه داروها در ابتدای هر ماه بوده و هم اینک، سه ماه هزینه های داروئی بنده پرداخت نشده.

  آقای دکتر قاضی زاده هاشمی، از شما تقاضا دارم هر چه سریعتر به این موضوع سر و سامان دهید، چون بحث بهداشت و درمان جانبازان و ایثارگران، دیگر هرگز جای آزمون و خطاء نداشته و ندارد، امثال بنده با این شرایط، حداقل از بحث درمان و قراردادهای مراکز درمانی، آرامش و طیب خاطر مطمئن تری داشته باشیم و در بحث رسانه ای کردن این موارد به سیاست (کیک پخته) عمل کنید. برای اطلاع سایرین: (ابتدا کیک پخته شود و سرو شود، در صورت رضایت مشتری، رسانه ای شود).

والسلام

با تجدید احترام. مرتضی قنبری وفا

اینستاگرام
سلام مشکل هزینه درمان ونداشتن یاندادم نصف نسخه داروهست
مشکل بهداشت و درمان ایثارگران لاینحل است!
چراکه بحث مالی ست ومدیران وکارکنان گرسنه وطمعکارزیادداریم...
قانون نوشته وابلاغ شده که100%رایگان!!!
کوووو...
کجاس س س س...
با بخشنامه های داخلی وتوافقات بعضی گرسنگان بنیاد، کوه یخی،،، به توپ برفی به اندازه گردوتبدیل می‌شود!!!
بعضی معاونت هاو مدیران راضی وبسیارراضی.
ایثارگران هم مهم نیستند، چه راضی و چه ناراضی!!!!!
درضمن کلیه خدمات دندانپزشکی راهنم برای جامعه هدف تحت پوشش بیمه هاقراردهیدکه اینهم زیرمجموعه همان قانون100%ی رایگان است.
قانون نگفته این دارو رایگان،، اون دارو پولی!
قانون نگفته داروخارجی مصرف نکنید!
قانون نگفته دندانپزشکی شامل نمیشه!
و....
درد دل ها زیاد...
اماکوگوش شنوا...!!!
هرکسی تار خود را کوک می‌کند و به ساز خود!
خوشابحال کسانی که رفتند سینه سپرکردندوعذاب وجدان ندارند.
بدا بحال کسانی که غرق دردنیای مادی شده اند چشم به روی همه چیز بسته اند.
منتظرحکم شهداباشید.
سلام با تعویض بیمه دی کاملا موافقم چون هزینه هارابه درستی پرداخت نمی کندواندکی که پرداخت مکنه بیش از سه تاچهارماه طول میکشدحتی هزینه ای که خود تایید کرده بطور ناقص پرداخت میکنه
سلام،،واقعا مهمترین مسئله حیاتی دوران بازنشستگی و سن ۵۰ سال به بالا جانبازان توجه به وضعیت درمانی این عزیزان است که هیچ دلیلی بر عدم انجام آن وجود ندارد هر چه سن ایثارگران بالاتر می رود مسائل ومشکلات جسمانی، حرکتی، روحی وروانی دچار عوارضی بیشتر می شود هیچگونه پالایشی در درمان بخش عمده‌ای از جانبازان صورت نمی گیرد تاکید می کنیم رسیدگی به امور درمانی وبهداشتی جانبازان از اولویتهای فوری مدیریت جدید بنیاد باشد، ،،،،بهتر است سود وزبان واقعی این بیمه بطور شفاف برای قشر ایثارگران توسط هیئت مدیره اعلام گردد وبه مسائل درمانی جانبازان نگاه اقتصادی مطرح نباشد، ،،،ضمن اینکه بیمه صد در صد هزینه‌های درمان ودارو ولو ازاد را پرداخت نماید،،،،،،
بسیار مضحک است در حالیکه بیمه دی ، بابت پرداختهای بالای یک میلیون تومانی نسخه ها ، بسیار کند عمل می کند ، امروز 30 شهریور پیامک آمده که مبلغ 3909 ریال به حساب شما ، بابت هزینه درمان ، واریز شده ! حالا نمی دانیم این هزینه بابت چیست ! چرا که حتی مبلغ یک عدد سرنگ خالی یا آب مقطر نیز قیمتش از این مبلغ بالاتر است .
لطفا" اینقدر مایه مسرت و خنده ما نشوید ، چرا که دیگه خوشی ، حسابی زده به زیر دلمان ، نمی دانیم این همه پول را کجا خرج کنیم !
سلام برادر گرانقدر ایثارگر و جانباز عزیز میهنم ایران که در راه خدا از جان و مال خود گذشتید. بدینوسیله از (خودم) و شما و دیگر عزیزان؛ خواهشمندم و تمنا می کنم که از نام بردن متوالی شخصی که مسئولیتی دارد در پیام یا یاداشت خویش آن هم با الفاظ رنگارنگ و دکتر و حضرت و جناب خطاب کردن بهتر است که اجتناب بفرمائید.
متاسفانه این تعریف ها و تمجیدها و یا درخواست ها و استفاده از عناوین درشت و ریز در بیشتر و شاید بتوان گفت در غالب و اکثریت نوشتارها و درخواست ها وجود دارد و نشان از یک معضل و اشکال فرهنگی در کشورهای توسعه نیافته دارد.
کلی عرض می کنم و نظرم اصلا" شخص نویسنده ارزنده، آقای قنبری وفا نیست که نوشته های قابل تاملی دارند..
در نهج البلاغه حضرت امیر علیه السلام فقط تمنا کردن و مورد خطاب قرار دادن دیگران،با تقدیس و احترامات متوالی، فقط در باب اشاره به حضرت رب العالمین است، و بس ؛؛ و حتی وقتی رسول معظم اسلام مد نظر امام است فقط به خصوصیات برجسته و نیکوی ایشان اشاره میگردد و یا نسبت به امام حسن و امام حسین فقط به نامشان مورد خطاب قرار می گیرند./
و فقط تا جایی که من توان مطالعه داشته ام در کتب تاریخی بعضی نویسندگان و اکثر روزنامه های و مجلات مکتوب و اینترنتی ؛ تعریف ها و تمجیدها !! خوانده اندم و یا در فایل ها شنیده ام و می شنوم.
ای کاش در فرهنگ ما حداقل توسعه ای صورت پذیرد.
درود بر شما خواننده گرامی و سپاس
سخن شما کاملا" متین . از طرف بنده ، به روی چشم .
آقای دکتر مومنی ، عرض سلام و ادب
به راستی نمی دانم مخاطب شما کیست ! چرا که در مطلب بنده کامنت گذاشته اید و از بردن برخی از الفاظ گلایه کرده اید ، اما آنچه مسلم است این است که این الفاظ را بنده به کار گرفته ام . آقای مومنی در مطلب شما تناقضی وجود دارد که قابل اغماض نیست ، چرا که خودتان را بنام (دکتر مومنی) معرفی نموده اید ، ولی می گوئید از عبارات رنگارنگی چون (دکتر ، جناب ، حضرت و ...) نباید بهره برد . آقای مومنی بنده بازنشسته اداری با حدود 30 سال سابقه می باشم که در مکاتبات می بایست سلسله مراتب اداری را لحاظ کرده ، نسبت به رعایت این الفاظ اقدام می کردم و حال که شما می فرمائید این از نشانه های فرهنگی توسعه نیافته می باشد ، چگونه بنده این تابوها و دیواره ها را بشکافم و از بکار بردن آن اجتناب کنم ! بیاد داشته باشید هر شخصی که مورد خطاب قرار می گیرد ، دارای شخصیت حقیقی یا حقوقی و در مواقعی هر دو را شامل می شود و بنده ملزم به رعایت شخصیت این اشخاص در صورت خطابه قرار دادن می باشم .
وقتی از متون نهج البلاغه حضرت علی (ع) مثال می آورید ، بیاد داشته باشید اعراب آن دوره ، در اوج جهالت و بت پرستی بودند و سخنان این امام همام در آن دوره نوعی بشارت نو آورانه بوده و در زمان خود چنان شگفتی داشته که برای ما شیعیان پس از گذشت 1400 سال ، یک بدعت مترقی محسوب می شود که ما را به درستی هدایت می کند .
بنده در دوران اداری خود در مکاتبات خود از لفظ (اینجانب) مانند سایرین استفاده می نمودم ، ولی در این سایت به لحاظ پرهیز از تشریفات زائد و تواضع بیشتر، از لفظ (بنده) بهره می برم ، ضمن اینکه همیشه و همه جا با مخاطب خود نیز از لفظ (محترم) ، مانند جانباز محترم ، ریاست محترم استفاده کرده و هیچ کجا در بکار بردن این الفاظ محترمانه ، حد و مرز و تبعیضی قائل نشدم ، حال که رزمنده و جانبازی باشد و یا ریاست بنیاد و یا وزیری .
در مطلبی دیگر از بنده ، به علت بردن نام ریاست جدید بنیاد ، همسر بزرگوار شهیدی از بنده ایراد گرفتند که در دو کامنت پی در پی ، به ایشان توضیح دادم که امیدوارم مخاطبان محترم سایت ، به این توضیحات قانع شده باشند ، اما برای بنده قابل توجیه نیست چرا از نام اشخاصی مانند ریاست بنیاد ، که معاونت ریاست جمهور هم قلمداد می شود نام نبرم و مورد خطاب قرار ندهم !
آقای دکتر مومنی ، اگر بخواهم آنچه شما ایراد گرفته ای را رعایت کنم ، پس دیگر بهتر است بنده سکوت کرده و دیگر ازمطلب نویسی انصراف دهم ، چون مواردی پیش آمده افرادی به بنده نسبت های نا روائی دادند که در برابرشان یا کاملا" سکوت کرده یا محترمانه جوابشان را داده ام و بارها به اشخاصی که ادبیات نامتعارفی داشتند را مورد انتقاد قرار دادم ، چون قبلا" هم بارها گفته ام در این سایت وزین ، با کاربران ایثارگر آشنا با فرهنگ ایثار و شهادت ، ادبیات و الفاظ نا محترمانه و هتاکی ، هرگز صورت خوشی نداشته و ندارد ، ضمن اینکه با اشاره شما این از فرهنگ کشورهای توسعه نیافته بوده و بنده به تنهائی و یک تنه ، نمی توانم تاوان عدم پیشرفت فرهنگی کشورهای عقب مانده را جبران کنم .
والسلام
درود جناب قنبری وفا
مطالب ارزشمند آن گرانمایه همرزم، در مورد مشڪلات فرهنگ ایثار و شهادت و پرداختن به مشڪلات و انعڪاس گرفتاری های این قشر معزز و شایسته جای قدردانی دارد .و مباحث طرح شده در خصوص بانڪ دی و خدمات دهی بانڪ، گرچه جامع نیست و توضیح و تشریح آن مثنوی هفتاد من ڪاغذ است ،فرصت زیادی را در فضای حقیقی و مجازی میطلبد ڪه ضیق وقت مجال آن نیست.
اما در پاسخ برادر مؤمنی عزیز ڪه در بارگذاری سایت از عنوان دڪتر استفاده ڪرده باید عرض ڪنم ،جناب مؤمنی عزیز به نظر شما اگر در جمعی و یا بصورت انفرادی ،شما مؤمنی را بدون عنوان خطاب ڪنند!به مرام و ذائقه شما برنمی خورد!!؟
پاسخ را بدون آنڪه حضرتعالی جواب دهید نگارنده جواب میدهد .از خصوصیات بارز انسان امروزی خودشیفتگی و یا درست دیده شدن است و شما و بنده با ضرس قاطع عرض ڪنم از این قاعده مستثنی نبوده و نیستی .آنچه مورد نظر شماست صفات بارز معصومین است .دوم اینڪه ادب حڪم میڪند ڪه انسانها با تڪریم همدیگر را خطاب ڪنند ڪه جناب قنبری وفا نیز مراعات ادب و اخلاق را انجام داده و ڪاری پسندیده و قابل تحسین است.در نهایت و برای حسن ختام باید محضر انورتان عرض ڪنم، جامعه فرهنگی ایران در دنیای امروز ایراداتی هم دارد و دلایل مختلفی دارد از جمله ساختارهای اداری بیمار ڪه ضرورت دارد همگی نسبت به اصلاح آن تدریجاً اقدام نمائیم و از عناوین پرطمطراق ڪه باب میل انسانهای آزاداندیش و مستقل نیست و خلاف سلایق و روال جوامع مدرن است پرهیز ڪنیم.در مجموع باید یادآور شد استفاده تڪراری از عناوین در نگارش بطور ڪلی هم خالی از اشڪال نیست و به نظر نمی رسد همرزم گرانمایه ام جناب قنبری وفا از روی نیاتی دیگر اقدام به تڪرار عناوین ڪرده باشد.
از خداوند رحمان آرزو میڪنم در این شرایط ڪرونایی و به تأسی از فصل زرین پاییزی حال دل همه ملت ایران و مخاطبین گرانقدر و فرهیخته شاد باشد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi