شناسه خبر : 85367
یکشنبه 04 مهر 1400 , 13:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

بنیاد شهید باید در خط مقدم فسادستیزی باشد

حفظ کرامت ایثارگران، شرط اصلی گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت است و عدالت و فسادستیزی، لازمه ارتقاء شأن و کرامت آنان می باشد...

فاش نیوز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی فعال کردن بخش اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای رفع نیازهای جامعه ایثارگری و افزایش ظرفیت اشتغال برای فرزندان ایثارگران را به عنوان مهم‌ترین اولویت در بنیاد شهید عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام سیدسلمان ذاکر، نماینده ایثارگر مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به نظرمن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آقای قاضی زاده هاشمی، ایثارگر بودن و تعلق به جامعه ایثارگری است. ایشان در طول مدت 14 ساله حضور در مجلس شورای اسلامی به خوبی نسبت به مشکلات، مطالبات و نیازهای ایثارگران واقف شده است. از طرف دیگر با توجه آشنایی و تسلط آقای قاضی زاده هاشمی به قوانین، ویژگی اخلاقی و درک مسائل جامعه به نحو احسن، رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران علاوه بر توان مدیریتی بسیار بالا، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در ترویج فرهنگ ایثار وشهادت در جامعه داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: به نظر من دردوره مدیریت می‌تواند عطر فرهنگ ایثار و فداکاری را در میان اقشار جامعه و مسئولان دولت پراکنده کند و رسالت امانت‌داری شهدا را به نسل بعدی به نحو احسن انجام دهد. همچنین ایشان این توانایی را دارد که سیاست‌های کلی رهبری در امر تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت را تمام و کمال اجرایی کند.

نماینده ایثارگر ارومیه در مجلس یازدهم با اشاره به دانش پزشکی و قانون‌دان بودن رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: من در هنگام انتخاب آقای قاضی زاده هاشمی، به ایشان در مورد موضوع معیشت جامعه ایثارگری گفتم که اگر قرار است جایگاه آنها حفظ شود، باید کرامت ایثارگران حفظ شود و نباید در جامعه این طور تصور شود که رسیدگی به امور ایثارگران، سهم خواهی است. این امر می‌تواند از بعد اصلاح ساختارها و فراهم کردن بستر مناسب برای فرزندان شهدا، جانبازان،آزادگان و رزمندگان در بنیاد شهید و امور ایثارگران بوقوع بپیوندد. همچنین تکریم شخصیت و جایگاه ایثارگران با توجه به تسلط ایشان به قوانین کشور و ارتباط بسیار خوب و موثر با دولت قابلیت اجرا بودن در جامعه را دارد.

نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت معیشتی جانبازان و رزمندگان معسر در جامعه ایثارگری مناسب نیست و بسیاری از آنان از وضعیت خوبی برخوردار نیستند. بنابراین رسیدگی و بهبود وضعیت قشر آسیب پذیر جامعه ایثارگری، می‌تواند یکی از اولویت‌های آقای قاضی زاده هاشمی در جایگاه مدیریتی بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سیاست‌های کلی رهبری، آیت الله رئیسی، نظام و قوه قضائیه مبارزه با فساد است و فساد ستیزی باید یک امر نهادینه در کشور و بنیاد باشد. علی الخصوص در نهادهایی که بوی شهادت، ایثار و فداکاری می‌دهد، این سیاست باید به طور جدی دنبال شود؛ چرا که اینها بایستی در مبارزه با فساد در خط مقدم قرار داشته باشند.

حجت الاسلام ذاکر در پایان تصریح کرد: به نظر من بنیاد شهید و امور ایثارگران باید با تقویت بازوهای اقتصادی خود، در جهت حل و فصل مشکل معیشت جامعه ایثارگری قدم‌های موثری بر دارد و در کنار آن، بستر مناسبی برای اشتغال در جامعه فراهم کند. بنابر این نباید انحصاری عمل کرد ولی اولویت ایجاد اشتغال بایستی برای فرزندان ایثارگران و در وهله دوم در سطح کشور ایجاد شود. در این راستا وظیفه مهم مدیریت جدید بنیاد فعال کردن بازوی اقتصادی آن است.

اینستاگرام
باید در هفته دفاع مقدس به برخی مسائل و مشکلات ایثارگران توجه جدی شود.اولا چرا مدت خدمت جبهه بعد از قطعنامه 598 در مناطق عملیاتی برای کادر رسمی و وظیفه محسوب ولی برای کادر بسیجی محسوب نمی گردد؟ و در کارت ایثار قید نمی شود؟ دوما : چرا بیمه تکمیلی دی با دندانپزشکان و عینک سازان قرارداد ندارد؟ مگر جانبازان فاقد دندان و چشم هستند؟ و چرا لیست مراکز درمانی به روز نمی شود تا وقتی مراجعه می کنیم نگویند قراردادمان فسخ شده است؟ سوما : چرا به جانبازان معسر بن خرید داده نمی شود؟ به کارمندان تمام دستگاه های دولتی بن خرید داده می شود. مانند بن خرید از شهروند. چون با حقوق 2 میلیون تومانی باید 20 روز گرسنه بمانیم. چهارما: چرا شهرداری تهران به جانبازان زیر 25 درصد بر خلاف قانون کارت مترو نمی دهد؟ و چرا هیچ اهتمامی روی اجرای کامل قانون برای جانبازان زیر 25 درصد نیست؟ امید است حال که ریس بنیاد شهید خود پزشک بوده و جانباز هم هست بیشتر به مسائل پزشکی و معیشتی جانبازان توجه کند.
برادرعزیزکی گفته مدت حضوردرجبهه بعدازقطعنامه برای سربازان وظیفه درکارت ایثارقیدشده خودم نمونه بارزاین گفته شما هستم به هردری زدم قبول نکردنددرصورتی که عملیات مرصادبعدازقطعنامه بوده وبنده درآن عملیات حضورمستقیم داشتم وحتی چنددقیقه ای مانده بوداسیرشوم ولی خودم رانجات دادم ولی دیدم بعضی ازیگانهای ارتش برای سربازان خودشان به عنوان سابقه جبهه به حساب آوردند
ببخشید مگر شهرداری مشهد به ما کارت مترو داده که شهرداری تهران به شما کارت مترو بده حتی عوارضی مشهد میگه 25 درصد داری برو خیلی جالبه انگاری میخواهند چه امتیاز مهمی بدن به آدم من نمیدانم سنگ بنای این کار غلت را گه کذاشته که همه جانبازان زیر 25 را کرفتار کرده آقا هر کسی به اندازه درصدش از امتیازات بهرمند بشه ما جانبازان زیر 25 درصد هیچ وقت انتظار نداریم به اندازه جانباز مثلا 50 یا 70 درصد از امکانات بهره ببریم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi