شناسه خبر : 85389
شنبه 27 شهريور 1400 , 09:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سفر رئیس بنیاد شهید به مشهد مقدس

مشهد مقدس مقصد نخستین سفر معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بود.
 
سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مشهد مقدس

 دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی پنج شنبه ۲۵ شهریور در ابتدای سفر خود به شهر مشهد به زیارت بارگاه ملکوتی امام علی ابن موسی الرضا (ع) مشرف شد.
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سپس با حضور در مزار شهدای بهشت رضای مشهد مقدس با اهدای شاخه‌های گل و قرائت فاتحه نسبت به افتخار آفرینان ایران اسلامی ادای احترام کرد.
وی مورد استقبال حجت الاسلام معصومی مدیرکل بنیاد خراسان رضوی، ارجاعی شهردار مشهد، حجت الاسلام مهدوی دامغانی، مدیر عامل آرمستان‌های مشهد و فاطمه سادات حسن زاده لوشاب فرزند شهید مدافع حرم  سیدمحمد و نوه شهید دفاع مقدس سیدنجف علی حسن زاده لوشاب قرار گرفت.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت و گو با ایثار گفت: طبق فرمایش امام راحل، بنیاد دارای دو هدف اصلی درون و برون سازمانی است، حفظ شأن و کرامت خانواده شهدا و ایثارگران و رفع مشکلات آنان از وظایف درون سازمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه از اهداف برون سازمانی است.
وی افزود: تمامی دستگاه‌ها در ترویج این فرهنگ متعالی وظیفه و نقش دارند و امیدواریم با تغییر نگرش‌ها و حضور موثر تمامی دستگاه‌ها شاهد باشیم که در راستای این فرهنگ متعالی گام‌های موثری برداشته می‌شود.
قاضی زاده هاشمی در ادامه در جمع مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ضمن ادای احترام به مقام شهدا به ویژه 17 هزار شهید این استان گفت: موضوع شهادت و جایگاه عظیم آن در انقلاب اسلامی مقام ویژه‌ای برای بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه داشته است.
وی با بیان اینکه اصلی‌ترین مفهوم زندگی انسان در عالم خاکی با شهادت و جانفشانی فی سبیل الله تحقق می‌یابد، ادامه داد: چهره حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت کمال یافته است که آرزوی او شهادت بود و به آن رسید و الگویی از صداقت و اخلاص برای جامعه شد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه رستگاری با شهادت همراه است، افزود: امیرالمومنین (ع) شهید محور عالم، در زمان شهادت می‌گویند من در حال رستگار شدن هستم. اهل بیت (ع) همه به مقام شهادت رسیده‌اند، اگر شهید نمی‌شدند به این مقام رستگاری و کمال نمی‌رسیدند این ارزش و جایگاه مقام شهادت را نشان می‌دهد.
وی به جایگاه بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و افزود: فعالیت بنیاد همانند سایر ادارات و دستگاه‌ها نیست، تعابیری که امام راحل و مقام معظم رهبری در مورد شهید و شهادت به کار برده‌اند در مورد هیچ کدام از دستگاه‌ها وجود ندارد.
قاضی زاده هاشمی گفت: خادمان خانواده شهدا و ایثارگران نباید خود را کارمند بنیاد بدانند، بلکه با روحیه انقلابی و کار مضاعف باید شأن این دستگاه که قابل مقایسه با سایر ادارات و نهادها نیست را حفظ کنند.
وی با بیان اینکه شهدا، جانبازان و آزادگان پایه‌های اصلی این نظام و انقلاب هستند افزود: بنیاد موظف است روحیه انقلابی را در جامعه ترویج دهد. بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی به عملکرد بنیاد بستگی دارد، جایگاه شأن و کرامت شهید و شهادت در جامعه باید جاری و ساری باشد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: مسائل تربیتی، فرهنگی و عزت بنیاد باید در جامعه خلق و ترویج شود، بنیاد شهید و امور ایثارگران خط مقدم نظام و نیازمند به همراهی مجلس، دولت و سایر دستگاه‌ها و ادارات است.
معاون رئیس جمهور ضمن قدردانی از زحمات سایر روسای بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: خوشبختانه زیرساخت‌های خوبی در بنیاد بنا شده است و ما در ابتدا به دنبال شناخت ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها هستیم.
وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران یک دستگاه تمدن‌ساز است افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که مهمترین فعالیت بنیاد است صرفا مختص ایران اسلامی نیست و اهداف فراملی و تمدن سازی را در جوامع اسلامی دنبال می‌کند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به مدیران بنیاد خراسان رضوی گفت: امروز به دنبال طرح و برنامه بلند مدت و شناسایی مشکلات هستیم، زیرا برخی از نیازها تغییر کرده است، بخشی از افراد جامعه ایثارگری سالمند شده‌اند و نیازهای آنان متفاوت‌تر از قبل شده است.
در این جلسه مدیرکل، معاونین و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز به بیان اهم مشکلات و مسائل در مسیر خدمت به جامعه ایثارگری پرداختند.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi