شناسه خبر : 85484
سه شنبه 30 شهريور 1400 , 08:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«امام‌زادگان عشق»

کتاب «امام‌زادگان عشق»، پژوهشی پیرامون پراکنش جغرافیایی زیارتگاه‌های شهدای گمنام در استان کهگیلویه و بویراحمد و نقش آنها در ترویج ارزش‌های دفاع مقدس است.

 

از یاسوج، کتاب «امام‌زادگان عشق» پژوهشی پیرامون پراکنش جغرافیایی زیارتگاه‌های شهدای گمنام در استان کهگیلویه و بویراحمد و نقش آنها در ترویج ارزش‌های دفاع مقدس است که در 212 صفحه توسط «رضا مهرابی» تدوین و تالیف شده است.

این کتاب در سال 1400 با حمایت مدیریت تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش‌های دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به چاپ رسیده و در شمارگان 500 جلد توسط انتشارات آناپنا به بازار نشر عرضه شده است.

این کتاب در پنج فصل به تبیین مباحثی از قبیل ارزش‌های دفاع مقدس، نقش اماکن مقدس، مفهوم پراکنش جغرافیایی، مفهوم زیارتگاه و زیارت، تعریف دفاع مقدس، تفاوت جنگ و دفاع مقدس، هویت‌های مکانی، وجه معنایی و وجه صوری یادمان، نظریه‌های شناخت ارزش‌ها، موقعیت جغرافیایی و تقسیمات کشوری استان کهگیلویه و بویراحمد و پراکنش جغرافیایی زیارتگاه‌های شهدای گمنام در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌پردازد.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم:

«ترویج ایثارگری‌ها و رشادت‌های دلاورمردان هشت سال حماسه و افتخارآفرینی و بیان زوایای وجودی و اخلاقی شهدا و ایثارگران که از گران‌بهاترین میراث معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای آیندگان می‌باشند از ضروریات بنیادین امروز به شمار می‌رود.

برای حفظ و نشر این ارزش‌ها باید به شیوه‌های مختلف برنامه‌ریزی و اقدام کرد. از آنجا که اماکن جغرافیایی یکی از راه‌های تأثیرگذاری بر ادراک انسان‌ها و جوامع بشری هستند، یادمان‌ها و زیارتگاه‌های دفاع مقدس در نقاط مختلف جغرافیایی از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد که از پدیده‌های جغرافیایی انسان‌ساخت هستند، می‌توانند در نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس اثرگذار باشند.»

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi