شناسه خبر : 85486
سه شنبه 30 شهريور 1400 , 08:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مراسم یادبود شهید دانش‌آموز «مختار حسنی»

مراسم یادبود شهید دانش‌آموز «مختار حسنی» به همت هیئت نوجوانان و بسیج دانش‌آموزی شهدای اردکان با حضور خانواده شهید در این شهرستان برگزار می‌شود.

 

از یزد، مراسم یادبود شهید دانش‌آموز «مختار حسنی» به همت هیئت نوجوانان و بسیج دانش آموزی شهدای اردکان با حضور خانواده شهید در این شهرستان برگزار می‌شود.

این مراسم که با سخنرانی حجت الاسلام «محمد واحدیان»، مداحی «ابوالفضل مستوفی» و قرائت قرآن توسط قاری «محمد شاکر» همراه است امشب (دوشنبه) بعد از نماز مغرب و عشا در مجمع «یا حسین» واقع در خیابان «رسالت» اردکان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

شهید «مختارحسنی» فرزند حسین در تاریخ ۱۳۴۵/۴/۱ هجری شمسی در خانواده‌ای مذهبی و مستضعف در احمدآباد اردکان متولّد شد. سر انجام در تاریخ ۱۳۶۷/۳/۴با پاتک دشمن در منطقۀ شلمچه به شدّت مجروح و به خیل شهدای کربلای ایران پیوست و پیکر مطهرش، چون مقتدایش امام حسین (علیه السّلام) مدت‌ها در آفتاب بیابان کربلای ایران ماند و با کسب عنوان شهید مفقود، افتخاری دیگر کسب کرد.

شهید حسنی سرانجام در تاریخ ۱۳۷۵/۱۱/۱۸ پس از ۸ سال و ۸ ماه، بعد از شناسایی، توسط گروه تفحّص به وطنش باز گردانده و پس از تشییع با شکوه از اردکان تا احمدآباد، در گلزار شهدای احمدآباد به خاک سپرده شد و هم اکنون زینت بخش گلزار شهدای احمدآباد است.

برگزاری مراسم یادبود شهید دانش‌آموز «مختار حسنی» در «اردکان» + پوستر

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi