شناسه خبر : 85490
سه شنبه 30 شهريور 1400 , 12:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رئیس جدید بنیاد شهید در نخستین نشست خبری خود بر لزوم شفافیت در عملکرد بنیاد تأکید کرد

باید بار مالی اقدامات و خدمات بنیاد، بخش اقتصادی بنیاد، میزان دارایی بخش اقتصادی کوثر، املاک و دارایی ها و املاک تصرف شده و درآمد حاصل از این املاک، میزان عواید سالانه از مجموعه های اقتصادی بنیاد و...مشخص شود...

فاش نیوز - در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، نخستین نشست خبری رئیس جدید بنیادشهید و امور ایثارگران روز گذشته با حضور خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت خبرگزاری ها و پایگاه های خبری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، در این نشست که معاونین فرهنگی، بهداشت و درمان و تعاون بنیاد نیز حضور داشتند، دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن  تشکر از روابط عمومی بنیادشهید که در آغاز کار وی و به بهانه هفته دفاع مقدس، نشستی را با خبرنگاران و اصحاب رسانه ترتیب داده، خطاب به خبرنگاران و عکاسان حاضر در این نشست گفت: انتظار داریم خبرنگاران و اربابان جراید و عکاسان حوزه رسانه که از باب علاقه، به این حوزه مقدس ورود پیدا کرده اید، به عنوان راویان ایثار و شهادت کمک کنید تا  فرهنگ ایثار و شهادت به اوج برسد و توسعه پیدا کند.
وی در ادامه گفت: این حوزه متعلق به فرد خاص، مذهب خاص و یا یک جریان سیاسی خاصی نیست. ما در میان همه مذاهب و ادیان داخل کشورمان شهید داریم و این نشان می دهد که این تفکر، تفکر فراگیر و متعلق به همه است. وظیفه همه ما تلاش برای حفظ و نگهداری این فرهنگ است، لذا خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز در این مسیر نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری دارند و ما نیز تلاش می‌کنیم همواره مسیر را برای فعالیت مناسب این عزیزان فراهم کنیم.


رییس بنیادشهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و تلاقی آن با اربعین سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) گفت: بیشترین تبلور فرهنگ ایثار و شهادت، در هفته دفاع مقدس است و همزمانی این هفته با اربعین حسینی نویدبخش اهمیت این ایام است. به عنوان مثال شهید سلیمانی نمونه اصیلی از شخصیت تربیت یافته در مکتب امام حسین(ع) است. البته امیدواریم امسال با رویکرد قوی‌تری هفته دفاع مقدس را برگزار کنیم و درسال‌ های آینده  هم قوی تر عمل نماییم.
وی افزود: هویت بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرهنگی- اجتماعی است و وظیفه ذاتی آن، حفظ آثار شهدا، والدین و خانواده آنهاست و خدمات رسانی معیشتی به ایثارگران باید در کنار ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت ارایه شود.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به سیاست‌ها و رویکردهای مربوط به‌ ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مهمترین اصل در زمینه این برنامه ها تکیه و تاکید بر منویات حضرت امام (ره) و فرامین مقام معظم رهبری در خصوص هفته دفاع مقدس است.  استفاده حداکثری ازظرفیت ها و مردمی بودن برنامه ها، هماهنگی و همکاری با ستاد بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس و همچنین بهره گیری از ظرفیت های شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، جریان سازی و فضاسازی خلاقانه در طراحی و اجرای برنامه ها و توجه خاص به مکتب شهید سلیمانی در تولید برنامه ها، با رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا از جمله رویکردهای مهم در تدوین برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس خواهد بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حال حاضر حدود سه میلیون نفر تحت پوشش بنیاد هستند که طبیعتا این عدد افزایش خواهد یافت. البته اگر قانونگذار مسئولیت رزمندگان را هم برعهده بنیاد قرار دهد، این تعداد نزدیک به 12 میلیون نفر خواهد شد، که در این صورت باید منابع مالی آن هم تأمین و ردیف بودجه مشخصی برایش تعریف شود.
وی با تأکید بر لزوم شفافیت در عملکرد و هزینه و دارایی‌ها در بنیاد شهید و امور ایثارگران، عنوان کرد: باید مشخص باشد که بار مالی اقدامات و خدمات بنیاد، دارایی‌ها، عواید و درآمد بخش اقتصادی بنیاد، املاک تحت تصرف این سازمان و درآمد حاصل از آن به چه میزان است و وضعیت آن مشخص و قابل ارائه باشد.  
معاون رئیس جمهور با اشاره به عدم شفافیت‌های قانونی به عنوان یکی از معضلات پیش روی که باید اصلاح شود، اضافه کرد: وجود این عدم شفافیت به معنی فساد در بنیاد یا زیرسوال بردن زحمات دیگران و خدمات انجام شده در بنیاد نیست، اما باید سامانه‌ای در راستای شفاف‌سازی عملکرد بنیاد راه‌اندازی شود که در آن تمامی خدمات و داده‌های مالی بنیاد ارایه شود.
قاضی‌زاده هاشمی، بنیاد را یک سازمان فرهنگی و اجتماعی خواند که رسالت آن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و برای تامین این هدف بودجه می‌گیرد و اضافه کرد: هدف ما تکریم جامعه ایثارگری است و برای اجرای این رسالت هم باید از تخصص‌های جامعه ایثارگری در راه خدمت به این قشر و جامعه بهره بگیریم.


در ادامه این نشست، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: پویش ویلچررانی، دوچرخه‌ سواری و پیاده‌ روی جانبازان با شعار "پیروان حسینی (ع) رهروان خمینی(ره) از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تا حرم امام خمینی (ره) و  تجدید میثاق مدیران بنیادشهید با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره)، برگزاری مراسم مهمانی لاله‌ ها در بیش از نوزده هزار گلزار مطهر شهدای سراسر کشور، کنگره ملی لاله‌ های سفید، با رویکرد گرامیداشت شهدای فاجعه منا، برپایی نمایشگاه مجازی موکب اربعین، اجرای تئاتر خیابانی با موضوع دفاع مقدس، نواختن زنگ ایثار، رونمایی از 12عنوان کتاب دفاع مقدس، مراسم شب های "با این ستاره‌ها" در گلزار مطهر شهدای بهشت‌ زهرا (س)، تجلیل از رزمندگان شاغل در بنیاد شهید و امور ایثارگران، برپایی نمایشگاه عکس، تولید 50 نماهنگ و 30 مستند، اجرای طرح سپاس، اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی بازی‌ های رایانه ‌ای و تولید فیلم انیمیشن "شکارچی" از جمله برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس خواهد بود.

در ادامه این نشست خبرنگاران ضمن معرفی خود و رسانه تابعه، پرسش هایشان را مطرح کردند.
معاون تعاون بنیاد شهید در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره جانبازانی که تاکنون احراز هویت نشده اند پاسخ داد: این جانبازان ابتدا با ارائه تاییدیه یگانی که فرد را اعزام کرده است، مدارکی از صورت سانحه به بنیاد ارائه نماید و ما براساس آن تصمیم‌ گیری و پرونده برای تعیین درصد به کمیسیون مربوطه ارسال می‌شود.
دکترعبدالرضا عباسپور نیزدر خصوص وضعیت جانبازان شیمیایی سردشت، عنوان کرد: تاکنون 14 کمیسیون احراز جانبازی در شهر سردشت برگزار کرده ایم و تمام افرادی که متقاضی شرکت در کمیسیون هستند و فرمانداری منطقه تأیید می‌ کند که در زمان حادثه در آن منطقه حضور داشته اند، تخصصی ویزیت و تعیین درصد می‌ شوند.
معاون بهداشت و درمان بنیادشهید همچنین درباره جانبازان شیمیایی مدافعان حرم نیز گفت:  حساسیت ما درخصوص جانبازان شیمیایی، به ‌ویژه مدافعان حرم بسیار بالا است و سعی می‌ کنیم حقی از کسی ضایع نشود، لذا آنهایی که در کمیسیون بنیاد تعیین درصد نشده اند، در کمیسیون مشترک تعیین تکلیف می‌ شوند.  
دکتر عباسپور همچنین درباره سوال خبرنگار فاش نیوز در زمینه حق پرستاری همسران جانبازان  نیز گفت: حق پرستاری در قانون تعریف شده است. معمولا پرستاران، همسران معزز جانبازان هستند که پرستاری از جانباز را برعهده دارند، اما چون ممکن است پرستار از اعضای خانواده یا فامیل درجه یک جانباز باشد یا اینکه از بیرون پرستار گرفته باشد، طبق قانون حق پرستاری به جانباز اختصاص داده می شود.
عباسپور در بحث درمان جامعه هدف بنیاد هم با اشاره به اینکه روزانه 60 هزار مراجعه به مراکز درمانی داریم، گفت: هیچ دستگاهی نمی‌ تواند ادعا کند صددرصد خدمت ارائه می‌ دهد بنابراین بنیاد هم از این قاعده مستثنی نیست و با اینکه ما سعی می‌ کنیم خدمات را بدون کم و کاست ارائه نماییم اما ممکن است مشکلاتی هم وجود داشته باشد.


گفتنی است حضور حداکثری خبرنگاران، عکاسان و رسانه های تصویری در این نشست خبری کم سابقه بود.

/ صنوبر محمدی

اینستاگرام
سلام جناب اقای دکتر قاضی زاده ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس . و ضمن تبریک به جهت انتصاب حضرتعالی . به استحضار میرساند اینجانب جانباز زیر 25 در صد استان مازندران هستم با توجه به جراحت بنده و استفاده ار قرص های متعدد اعصاب و روان . که همه سختی هادر جای خودش نکته مهم این است که فرزندان جانبازان بالای 25 در صد از شهریه کامل دانشگاه و سایر امکانات دولتی می توانند استفاده می کنند . اما خود جانباز زیر 25 در صد محروم از این امکانات بسیار جزئی محروم می باشد باتشکر از پیگیری شما
سال شصت وسه رفتم‌برای سربازی ولی سرازسپاه داوردم..حدود نوزده ماه جبهه داشتم ولی شدسیزده ماه ازهرکسی که مسئول وقت اون زمان بودکسی حاضربه پاسخگویی نیست که بقیه مدت زمان جبهه بنده کجاست وچراشش ماه از جبهه منه نابودکردن .اخه خدایی هم درنظربگیریدفقط به این دنیا اعتنانکنید.اون دنیاهم وجودداره ..کسانیکه توی ارتش دراون زمان خدمت کردن درحال حاضر ماهیانه مبلغ سه میلیون‌تومن به حسابشان واریزمیشود درصورتیکه ماهنوزنمیدانیم بایدچرکارکنیم ..شماره تلفن هم بهمان دادن هروقتی زنگ میزنیم حدودا سه روزباید مدام زنگ بزتیم که مسئول مربوطه دلش برایمان بسوزدونیم نگاهی به تلفن بیندازد.تاشایددلش بسوزدوجواب تلفن رابدهد..حال مسئولین ترابخداکاری بکنید که اون دنیا پشیمانی متوجه شمانشود
آقای دکتر !!! فراموش نکن آجر به آجر تمام اموال بنیاد شهید و امور ایثارگران ، از قطره قطره خون شهدا و جانبازان و ایثارگران تامین مالی شده است .
بطور کلی ما به هیچ کس دیگر اعتمادی نداریم . بازی با کلمات قصار و بیت المال اندیشی هم درد بی اعتمادی را درمان نخواهد کرد . خدمات دهی بنیاد در هشت سال دفاع مقدس بود و بس پس از آن دکانی و جیبی پرپول برای مسئولین بود ‌.
آقای دکتر قاضی زاده ضمن تبریک انتصاب جنابعالی امید داریم ماده87 برنامه توسعه ششم مربوط به جانبازی که امسال سال آخرش هست پیگیری بفرمایید تا حداقل به این افراد که عمری در جبهه بوده و از طریق یگان های مربوطه تشکیل پرونده داده و کسی جوابگو نیست این آخر عمری کارت درمان تعلق بگیرد.
سلام در راه اعطلای انقلاب حقیر از هرتوانی مایه گذاشتم جبهه داوطلب دارم ۳۸ ساله بسیجی ام ازدولت سابق زندگیم زخم عمیق کاری خورده هیچ یک از مسئولین با صدبار درخواست نامه پیام دادیم ترویج فرهنگ ایثارو شهادت واحیای بسیج وروحیه ایثارو شهادت که رهبری عزیز مان فرمودن تناسبی ندارد واین اسیب بزرگی به این مقوله هست ارزوی توفیق دارم
باسلام به تمام رزمندگان دفاع مقدس وسلام خدمت اقای دکتر قاضی زاده وعرض تبریک به جنابعالی وتمام کسانی که برای مشکلات رزمندگان قدمی بداشته اند این جانب باافتخار عضو کوچکی از خانواده بزرگ رزمندگان دوران جنگ هستم هرچند دیر به فکراین قشر افتادن عاجزانه ازتمام مسئولان به ویژه شخص جنابعالی خواستارم تابرای ماده 87 بالینی چاره ای بیندیشید ورودتر پروندهایی که سالهاانباشته شده رابه سرانجام برسانید چون که مارزمنده هادیگه پیروفرسوده شده ایم نه خانه نه شغل نه درامدنه پول دارو و... تورابه خدا نگذارید بیشترازاین شرمنده خانواده بشیم پیشاپیش قدردان زحمات شماهستیم
سلام ، جناب آقای قاضی زاده نامزد رییس جمهوری بوده اما مسئولیت مدیریت بنیاد نصیبش شد تا در این مسئولیت توانایی خودش را اثبات کند. معمولا مسئولان جدید ابتدا نقاط قوت و ضعف سازمان را در ارتباط با ارباب رجوع بررسی میکنند تا میزان رضایت آنان را سنجیده و برنامه ریزی نماید. عمر بنیاد شهید برابر با انقلاب است اما علیرغم اختصاص کامل بودجه مورد نیاز و درک اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت و توجه خاص مجلس به بنیاد و سایر مزایای آن و مدیریت بر اساس ارگانی نهادی متاسفانه پیشرفت بنیاد متناسب با پیشرفت سایر ارگانهای دارای مشکلات فراوان نبوده زیرا هرگز مدیری در طراز بنیاد نداشته و اکثریت ایثارگران ناراضی میباشند.
مهمترین نارضایتی جانبازان از تعیین درصد است اولا طبق قانون خدمت رسانی عوارض مجروحیت جزو درصد میباشد اما هرگز عمل نشده است همچنین طبق قانون نقاط مجروحیتی که در صورتجلسه سانحه وجود دارد و توسط کمیسیون یگان اعزام کننده تایید و تعیین درصد شده در کمیسیون بنیاد تایید نشدند و با بهانه های مختلف سلیقه ای اقدام گردیده است.
در خصوص اعطای تسهیلات و امتیازات نیز آنچه طبق قانون به جانبازان 25 تا 49 تعلق دارد متاسفانه در دولت قبل به چانبازان بالای 50 درصد اختصاص دادند. برای مثال سهمیه زمین و خودرو به جانبازان بالای 25 درصد تعلق دارد اما در عمل به جانبازان بالای 50 درصد تخصیص شده است.
وضعیت استخدام فرزندان جانبازان که کمک حال جانباز است از سال 94 مسکوت مانده و در حال حاضر فقط به جانبازان 70 درصد اختصاص یافته است. هر چند برخی فرزندان با مدارک تحصیلی ارشد و دکتری در سازمانهای نیمه خصوصی مشغول به کار شدند اما امکانی برای استخدام رسمی ندارند لذا از امنیت شغلی برخوردار نیستند.
شایان ذکر است کلیه جانبازان و رزمندگانی که در خط مقدم حضور داشتند قطعا دارای صدمات اعصاب و روان شدند همچنین شرط دو سال برای شروع درمان موج گرفتگی معضلی دیگر برای جانبازان اعصاب و روان است برای مثال بنده به علت موج گرفتگی و مجروحیت عصب دستم همزمان برای درمان بنابر معرفی بنیاد تحت نظر متخصص و جراح مغز و اعصاب بودم لیکن اکنون بنیاد میگوید سابقه درمان تحت نظر متخصص اعصاب و روان حدود چهار سال پس از مجروحیت معرفی و اقدام شده و بطور کلی مجروحیت اعصاب و روان علیرغم ثبت در صورت جلسه سانحه و تعین درصد براساس مدارک درمانی توسط کمیسیون یگان اعزام کننده متاسفانه توسط کمیسیون بنیاد درصد نداده است. عجیب اینکه موج گرفتگی گوشها را تعیین درصد کرده اما موج گرفتگی اعصاب و روان را تایید نکرده است.
رییس محترم سابق بنیاد شادروان بارها بطور رسمی اعلام کرد که هفتاد درصد از قانون را اجرا میکنند در حالیکه صددرصد بودجه سالیانه تخصیص و هزینه شده است.
عدم تمکین از قوانین مصوب بزرگترین مشکل در بنیاد است که موجب تضییع حقوق جانبازان گردیده است. فرزندان شهید نیز بطور کامل از مزایای قانون برخوردار نیستند زیرا طبق قانون میبایست تسهیلات جانبازان 50 درصد به فرزندان شهید تعلق گیرد اما طبق قانون عمل نشده است.
با سلام دریاست محترم معاونین ارجمند قبل از اینکه بحث تبدیل وضیعت ایثارگران داغ شود جانبازان می سوختند و می ساختند متاسفانه در سال ۱۴۰۰ تبدئل وضیعت ایثارگران بلای روزی شان شده البته موسساتو نهاد با بهانه جوی ایثارگران از کار بر کنار می کنند هیچ نهاد و مرجع حمایتی هم وجود ندارد به داد ایثارگران برسید
با سلام
ضمن خوش آمد گویی لطفا تکلیف ماده 87ایثارگران مشخص کنید تا رزمنده گان بلاتکلیف نمانند
با سلام خدمت شما سرور گرامی جناب آقای قازیزاده هاشمی، امیدوارم در خدمت رسانی به قشر صبور و جامانده از حقوقشان موفق باشی، در چند کلمه، جندین ساله در نوبت معیشت جانبازان هستم، چند ماه بیش هم استغلام فاقد درآمد وحق. ق، بنیاد گرفته، بس کی قراره بدن، مستاجر. هیچی، هیچی ندارم، خواهشان، خواهشان رَسیدگی کنید، با سباس
سلام سهمیه افرادی که قبلاباسهمیه ازسراسری قبول شده بودندچی شدتنوستین برگردونین تاتوآزادبتونیم استفاده کنیم
باسلام خدمت مرد انقلابی خیلی خوش آمدی انشالا که حق رابه حقدار برسانی ومظلومان برحق وطن را خوشحال کنید دیگر نیازی به گله گذاری نیست چون چیزی نیست که ندانید دعای تک تک ما بدرقه راهت باشد به نام خدا عدالت را شروع کنید
در ڪشور ما سیستم نظارتی بر اداره ڪشور فرمایشی است و فاصله طبقاتی و اجتماعی بیداد میڪند.
ایثارگران ابزار مسئولان هستند و نام ما را یدڪ میڪشند و نام بردن از ما در جامعه به جز نفرت ملت نسبت به ما، سودی عاید نمی شود
فقر در جامعه ایثارگری از شاخ آفریقا فاجعه آمیزتر است و در صداو سیما و میان توده های مردم با بوق و ڪرنا راه اندازی شد تصور می شود مرفه ترین قشر جامعه ایثارگران هستن.در آنسوی در فلان محله شمال تهران ڪنسروهای سگ های خانگی از ۳۵۰هزارتومان تا ۵۰۰هزارتومان در هایپرمارڪت ها و سوپرمارڪت ها برای یڪ وعده سگ ها استفاده می شود.شعار بسیاری از مسئولان در حمایت از سایر اقشار جامعه خاصه قشر ایثارگر دروغی بیش نیست و این فاصله طبقاتی جز با یڪ انقلاب اداری اصلاح نخواهد شد
سلام چرامشکل رزمندگان پیگیری وقانون مجلس تصویب کردبیمه حداقل حقوق اجرانمیشودرزمندگان دفاع کردندازمیهن تاسف خدماتی به رزمندگان ندادنددولت مردمی اینشالله اجراکندقانون رزمندگان تشکر
با سلام وعرض تبریک انتساب آقای قاضی زاده هاشمی را جهت مدیریت جدید امور شهدا و ایثارگران
عزیزم این آخر عمری ما شاید شما بتوانی ،دستور مستقیم رهبر گرامی را مبنی بر ماده 87بهتر بگویم،اعطای جانبازی به ایثارگران را به اجرا بگذاری
خواهش،خواهش ،خواهش میکنم دستور فوری داده تافرمایش رهبری به اجرا درآید،
ثبت نام ،تکمیل پرونده ،کمیسیون پزشکی ،همه انجام شده
پادگان هم رفتم،۲سال هم گذشته،کلی هم هزینه شامل حال ماشد اما،خبری نیست،اصلاً کسی جواب گو نیست
لطفاًشما جواب ما را بدهید،
دوسال خدمت در جبهه های مهران،شرکت در عملیات مهران
حفظ و نگهداری خطوط مهران،میمک،بلندی های قلویزان
تپه شهدا،و،.....
لطفاً.دستور فرمایید
سلام
لطفا در رابطه با سهمیه استخدامی به خانواده شهدای مجرد توجه کنید خدارو خوش میاد و آیا عدالته در یک خانواده شهید چندین نفر استخدام بشوند ولی شهیدی که مجرد بوده هیچ یک از اعضای خانواده اش استخدام نشوند
سلام فاش نیوز عزیز
لطفا از مسئولان بنیاد شهید سوال کن چرا سایت بنیاد شهید قسمت خدمات الکترونیک ایثار آیتم" استعلام ایثارگر یا وابسته" یک سال است که غیر فعال است. نکند این مورد رو هم برای زیر 25 درصدها غیر فعال کردند. لطفا پیگیری بفرمایید
ممنون
جناب دکتر
این حرفا همه تکراری اند
از خودروی ماجانبازان هفتاد درصد بگو
بالاخره میدین یانه
شایدهم اینم بمثل خیلی ازقولنین رفته بایگانی؟!!!!.
سلام ، یک نکته اصلی را فراموش کردیم سوال کنیم اینکه در دوره گذشته برای اولین مرتبه رییس بنیاد و نماینده ولی فقیه هر دو عنوان را به یک نفر اختصاص دادند گرچه قبل از آن نماینده مقام معظم رهبری و رییس بنیاد به دو نفر جداگانه اختصاص داشت اما در انتساب های بعدی فقط رییس بنیاد وجود داشته و نماینده مقام معظم رهبری تعیین نکردند.
یکی از مهمترین پستهای نظام اسلامی نمایندگی ولی فقیه در ارگانها میباشد که بویژه نمایندگی مقام معظم رهبری در بنیاد نیز دارای اهمیت زیاد است.
حق پرستاری به جانبازان 25 درصد که به 20 درصد شیمایی یا اعصاب روان داشته است پرداخت می شود ایا کسی که 19 درصد یا 17 درصد شیمیایی یا اعصاب روان دارد از 25 درصد نباید حق پرستاری بگیرد بهتر نیست که هرکس به اندازه درصدش امتیاز بگیرد رئیس قبلی که به جانبازان زیر 50 درصد توجه نشد امیدواریم که رئیس جدید مساعدتی بفرمایند
آقای اوحدی که لطفش فقط به آزاده ها رسید جن خودش آزاده بود نمونش دادن حق پرستاری به آزادها حتی آزاده ای که امتیاز گرفتن حق پرستاری را نداشت ولی ما جانبازان چهل درصد حق پزستاری که باید به جانبازان تعلق بگیرد نداریم
جناب آقای قاضی زاده در حوزه معاونت بهداشت درمان شفافیت وجود ندارد بسیاری از پرونده مجروحیت رزمندگان سالیان سال است یگان اعزام کننده تایید کرده احراز هم شده اند ولی بنیاد درصد نمیده لطفا جواب بدید!
سلام درسال 1395 مدارك مربوط به معسربودن را تحويل دادم ولي با گذشت بيش از5 سال هيچ خبري نشده است لطفا رسيدگي فرماييد. با تشكر
بسم الله الرحمن الرحیم
"بالعدل قامت السموات والارض" 
پیامبر اکرم "ص"
 
روسای محترم قوای سه گانه کشور
جناب آقایان حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، دکتر قالیباف و محسنی اژه‌ای
با عرض سلام و تقدیم احترام
 
ما حامیان متحد خودجوش ایثارگران مشکلات ایثارگران را بر زبان و قلم جاری کردیم و به قصد رساندن صدای مظلومیت و احقاق حقوق برزمین مانده جانباران هشت سال دفاع مقدس کشور بسیار خونها دادیم اما متاسفانه قوه عاقله ای برای آن نیافتیم که ناگزیر منجر به فراخوان تجمع هزارنفری ایثارگران در مقابل بنیاد شهید کشور شدیم.

امروز جانبازان همچون دیگر اقشار کشور در معرض بیشترین فشار های اقتصادی قرار دارند با این تفاوت که وضعیت جسمی و پزشکی این جانبازان در کهن سالی بدتر و مزمن تر با هیچ یک از اقشار جامعه قابل مقایسه نیست.
با توجه به بهانه های تحریم و اجرای نشدن ماده و بند وتبصره های قوانین که توسط مجری قانون طراحی شده عملی و اجراع نشده وتمامی حق و حقوق ایثارگران نادیده گرفته شده
متاسفانه از حقوق بین الملی غرامت جنگی قطعنامه ۵۹۸ نه تنها حمایت نشده بلکه جلو گیری هم به عمل آمد
روسای محترم سه قوه!
امروز علاوه بر امر به معروف و نهی از منکر با توجه به وخامت جمیع شرایط ناگزیر قدمی پیش می گذاریم و شما آقایان را به عنوان قوای عاقله کشور با یادآوری کلام امیرالمومنین علی علیه السلام که فرمود: "العدل یضع الامور مواضعها" دعوت به اقامه عدل و قسط در حق این گروه از جانبازان می نماییم.
در صورت بی توجهی به خواسته این قشر آسیب دیده گله ای جهت تجمع باقی نمی ماند 
امروز هر سه قوه کشور از مدیران ارشد بنیادشهید کشور که متولی اصلی امور ایثارگران است تا ریاست محترم جمهوری و معاونین ایشان تا رییس محترم مجلس و نمایندگان و کمیسیون ها و فراکسیون های مرتبط تا ریاست محترم قوه قضاییه و زیرمجموعه های آن که مرجع رسیدگی به شکایات و تظلم خواهی ایثارگران هستند، باید در امر قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران

غرامت، معیشت، درمان، اشتغال و درصد صحیح ایثارگران و ماده ۳۸،تبصره ۱ حالت اشتغال ،ماده ۸۷ ، ماده ۱۵ و حمایت حقوقی از جامعه هدف و مسکن و همچنین کمیسیون ماده ۱۶ اقدام کنند

لذا با توجه به موارد پیش گفته، حل بحران درمان و معیشت جانبازان را با استفاده از امکانات و اختیارات شورای سران سه قوه و صندوق توسعه ملی به شرح زیر مطالبه می نماییم:

ـ مطالبات معیشتی و درمانی
 
۱ـ اجرای فوری توافق های بین الملی جهت غرامت
۲- حداقل معیشت پایدار و متناسب
۳ـ تامین فوری اعتبار ارزی برای خرید تجهیزات کمک درمانی و پزشکی و لوازم مصرفی بروز و متناسب با نوع نیازهای جانبازان
۴ـ افزایش فوری حق سرانه بیمه درمانی جانبازان
۵- رسیدگی به رزمندگان علی الخصوص ساتا که خیلی مظلوم و بی توجه قرارگرفته اند

روسای محترم قوای سه گانه کشور، عزیزان!
کارد به استخوان رسیده و هیچ توجیهی ولو توجیهات اعتقادی و امنیتی پاسخگوی این همه ناکار آمدی و بی توجهی و ظلم مضاعف به جامعه ایثارگران، علی الخصوص جانبازان زیر ۲۵ درصد نیست. "حَاسِبُوا أَنْفُسَکُمْ قَبْلَ أَنْ تُحَاسَبُوا"

"یا علی مدد"
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
از طرف جمع کثیر ایثارگران و مدیران متحد خودجوش ایثارگران جعفری، حکمتی، جودکی، غیبی ،تاران، کریمی، موسوی، سهرابیان، خانپور،فولادی، برزگر، مهربانی، نوروز، عباسی، فلاح ، فیض الهی،چاه متکی، طهماسبی
ارسال به : معاون ریاست محترم جمهور و ریاست عالی بنیاد بنیاد شهید وامور ایثارگران کشور جناب دکتر قاضی زاده هاشمی
رونوشت : دفتر ریاست جمهور ، دفتر مجلس شورای اسلامی ، دفتر قوه قضائیه
لطفآ رزمندگان معسر را از بلا تکلیفی ویتیمی در بیارید.
کمک معشیعت 75 حد اقل حقوق دست مزد.درصد نقص شد.25 درصد صدقه پرداخت میشود!!!
بیمه خبری نیست .
وام مسکن وتامین مسکن در حد حرف
هیچ متولی ندارند.
بابا این ها همونهایی هستند که امام عزیز فرموده رزمندگان را به حال خود رها نکنید.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi