شناسه خبر : 85516
چهارشنبه 31 شهريور 1400 , 08:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهادت سرآغاز پایندگی است

شهید رضا جمالی در وصیت‌نامه خود آورده است: «شهادت سرآغاز پایندگی است، نترسم ز مرگی که خود زندگی است.»

 

شهادت سرآغاز پایندگی است

شهید «رضا جمالی» فرزند «حسن»، یکم آذر‌ ۱۳۳۹ در بوشهر دیده به جهان گشود و سرانجام در تاریخ  سی‌ام شهریور‌ ۱۳۶۰ به فیض شهادت نائل آمد.

 وصیت‌نامه شهید رضا جمالی

«بسم رب الشهداء والصدیقین

شهادت، سرآغاز پایندگی است نترسم ز مرگی که خود زندگی است

وَاقْتُلُوهُمْ حَیْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَأَخْرِجُوهُمْ مِنْ حَیْثُ أَخْرَجُوکُمْ ۚ وَالْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ ۚ وَلَا تُقَاتِلُوهُمْ عِنْدَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ حَتَّىٰ یُقَاتِلُوکُمْ فِیهِ ۖ فَإِنْ قَاتَلُوکُمْ فَاقْتُلُوهُمْ ۗ کَذَٰلِکَ جَزَاءُ الْکَافِرِینَ (سوره بقره، آیه ۹۱)

کارزار کنید با دشمنان خدا و ایشان را بکشید و به قتل برسانید، و همین‌طوری که شما را از خانه و شهر و دیارتان آواره کردند، ایشان را از خانه‌هایشان برانید حتی اگر در مسجدالحرام با شما به جنگ برخیزند، ایشان را به قتل برسانید.

من از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیرون نمی‌روم، ولو در هر سپاهی که باشد و در هر مکانی که باشد. من از سپاه پاسداران بیرون نمی‌روم مگر سپاه مرا بیرون کند. دست از اسلام نمی‌کشم و به هیچ راهی نخواهم رفت، مگر اینکه خدا مرا قبول نداشته باشد یا اینکه بدنم را پاره پاره کنند. از هیچ حزبی پیروی نمی‌کنم، جز حزب‌الله و هیچ رهبری را در جهان قبول ندرام جز روح‌الله.

به نام خداوند شهیدان و درهم کوبنده ستمگران جهان‌خواران، مستکبران و بیگانگان.

با عرض سلام به ساحت مقدس، ولی عصر امام زمان روحی و ارواح العلمین له الفدا، درود بر منجی بشریت و انسانیت امام خمینی که ابراهیم‌وار و محمد (ص) گونه و با یاری مردم مسلمان برعلیه طاغوت زمان قیام کرد و بتی از بت‌های این زمان را در هم کوبید و اسم مرگ بر امپریالیسم جهانی را بر زبان هر فرد مسلمان چه کوچک و چه بزرگ نهاد و درود بر شهیدان راه اسلام که با خون خود این انقلاب خونین دشت کربلای ایران را آبیاری نمودند. درود بر مادران مسلمانی که سال‌های سال زحمت و رنج بی‌خوابی به سر بردند و چنین فرزندانی را در دامن خود پرورش دادند تا چنین روزی با یاری قرآن به‌سوی الله بشتابند و گروه گروه به جندالله بپیوندند.‌ای مادران! ما‌ها که فرزندان شما هستیم، امانت‌هایی هستیم از خدا پیش شما، خدا غیر از نعمت‌های دیگر، این نعمت و امانت پر ارزش به شما داد و در چنین روزی آن‌ها را از شما خواست و باید شما هیچ ناراحتی نداشته باشید. با قلبی پاک از مردم و برادران پاسدار عزیز خود، از مادران و مادر خود، پدران و پدرخود خواهش دارم که برای شهید عزاداری نکنند و جامه سیاه به تن نکنند.

مادرم! برای من اگر چنانچه کشته شدم بهر من نه عزاداری کن و نه جامه سیاه به تن.»

منبع: نوید شاهد

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi